Etätöissä viiniä lounaalla?
Näin perjantain kunniaksi aattelin nauttia lasillisen (-pari) rieslingiä välimerelliseen tyyliin raejuustosalaattini kanssa. Tuleeko paheksuntaa av-raadilta? Itse paheksun enemmän tätä av:lla kirjoittelua työaikana, mutta oikeastaan korvaan tällä vain kahvitauon, mikä menisi töissä juoruiluun.
Kommentit (15)
No mä juon joskus lounaalla viinilasillisen vaikka olisin ihan työlounaalla.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 11:16"]
No mä juon joskus lounaalla viinilasillisen vaikka olisin ihan työlounaalla.
[/quote]
Samoin. Ei ole tullut mieleenkään, että joku paheksuisi sitä toimistoduunissa.
No en paheksuisi, siitä vaan kunhan ei koko pulloa kiskaise kerralla työkyky säilyy.
Mulla ei ole koskaan ollut ajokorttia ja varmaan siitä syystä en ole myöskään koskaan tullut ajatelleeksi että voinko juoda viiniä ruokajuomaksi. Sääliksi käy niitä, jotka vielä tuntemattomien luvan tarvitsevat moiseen.
Ei tää ollu mikään lupakysely, aattelin vaan herättää vähän tunteita kun yleensä täällä saa niin tylyn vastaanoton ihan kaikkeen. Kiitos, ihanan positiivisia vastauksia kerrankin. :-) Työt kaatuu nyt kyllä sen verran pahasti päälle, etten tiedä ehdinkö edes syödä... piti vaan tulla katsomaan mitä ootte vastannu.
En ymmärrä miksi meillä ajatellaan, että viini olisi muka pannassa lounasjuomana! Jos menet jonnekin Ranskaan tai Italiaan, siellä on ihan tavallista ottaa lounassalaatin kanssa sellainen lentokonepullon kokoinen viini. Siellä ne viinit on työmaaruokaloiden linjoilla ihan siinä missä maidot ja vedetkin. Ja kukaan ei ihmettele mitään! Miksi ei siis myös Suomessa?
Kesällä kun oltiin Kreikassa niin ne ravintoloiden pöytäviinit tuntui kyllä varsin litkuilta eikä ihan normialkoholipitoisilta. Espanjalaisetkin juo punkkunsa lounaalla laimennettuna "tinto con gaseosa".
Kyllä sitä paukku jos toinen piristäs kummasti työn keskellä! Saattas vaan työturvallisuus hieman kärsiä..mutta nauti sinä kun voit!
T:sh
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:09"]
En ymmärrä miksi meillä ajatellaan, että viini olisi muka pannassa lounasjuomana! Jos menet jonnekin Ranskaan tai Italiaan, siellä on ihan tavallista ottaa lounassalaatin kanssa sellainen lentokonepullon kokoinen viini. Siellä ne viinit on työmaaruokaloiden linjoilla ihan siinä missä maidot ja vedetkin. Ja kukaan ei ihmettele mitään! Miksi ei siis myös Suomessa?
[/quote]
Näin on. Italiassa oli myös opiskelijoiden ateriatuetussa kanttiinissa sekä puna- että valkoviinitetravaihtoehdot.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:13"]
Kesällä kun oltiin Kreikassa niin ne ravintoloiden pöytäviinit tuntui kyllä varsin litkuilta eikä ihan normialkoholipitoisilta. Espanjalaisetkin juo punkkunsa lounaalla laimennettuna "tinto con gaseosa".
[/quote]
Aa, no sitten ihan eri asia! Nuo opiskelijoiden viinitetrat olivat kyllä ihan tavallista viiniä. Mutta jos laimennettu viini on se parempi vaihtoehto niin miksei saman tien olut?
[/quote]
2 vuotta olen ollut Espanjassa duunissa ja kyllä useimmat tuntui ihan laimentamattomana juovan lounasviininsä. Jotkut naisihmiset, jotka muutenkin söi kevytruokia, saattoivat ottaa kivennäisveden kanssa, mutta harvat. Itse olin it-alalla miesvaltaisella työpaikalla eikä omassa lounasseurassa kukaan tilannut koskaan laimennettua.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:24"]
[/quote]
2 vuotta olen ollut Espanjassa duunissa ja kyllä useimmat tuntui ihan laimentamattomana juovan lounasviininsä. Jotkut naisihmiset, jotka muutenkin söi kevytruokia, saattoivat ottaa kivennäisveden kanssa, mutta harvat. Itse olin it-alalla miesvaltaisella työpaikalla eikä omassa lounasseurassa kukaan tilannut koskaan laimennettua.
[/quote]
no paljonko ne sitä joi?
Meillä omstajat tarjoaa aina välillä skumppaa kesken työpäivän. Ollaan voitettu projekti tai jotain muuta merkkipaalua. Ja se skumppa kihahtaa päähän, ei tuntiin arvaa edes kotiin lähteä ajamaan.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 12:09"]
[/quote]
Koska suomalaiset eivät osaa juoda sivistyneesti, siellä olisi äkkiä täyskänni päällä ruokalassa.
Totta kai saa ottaa, ja saa ihan konttorilla töissä ollessakin ottaa useimmissa työtehtävissä. Toki jos työ sisältää esim. auton tai koneiden kuljettamista niin ei, mutta tavis konttorirotan työkykyä tai -tehoa ei mitenkään 1 lasi viiniä ruoan kanssa nautittuna vie.