Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen sukulainen pyytää lasta hoitoon

Vierailija
26.09.2014 |

Emme ole paljoa olleet tekemisissä, joten tuo sukulainen on lapselle lähes vieras. Lapsi on 1-vuotias. Hänellä itsellään on kaksi lasta ja kokemuksen syvällä rintaäänellä aina ohjeistaa miksi olisi hyvä jo tuoda hoitoon. En siis epäile hänen kykyään hoitaa lastani, päinvastoin.

Sanokaa nyt, että en ole hullu lapseeni takertuja kun en halua jättää häntä hoitoon, ennen kuin on edes vähän paremmin tutustunut. Eri asia olisi, jos pakon edessä lapsi olisi vietävä, mutta kun ei ole.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie.

Vierailija
2/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi viedään hoitoon, jos sille on tarvetta. Jos ei ole tarvetta, en ymmärrä miksi lapsi pitäisi viedä hoitoon ja vielä lapselle lähes vieraalle ihmiselle. 1v ei hyödy hoitokokemuksesta mitään, eikä tarvitse sitä mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole takertuja!:) ihan selvää on, että jos huvikseen on hoidossa, niin hoitajan olisi hyvä olla tuttu. Eri asia, jos haluat vaikka jumppaan tms. ja lapsesi on sillä aikaa tunnin pari hoidossa. Mutta jos ei ole tarvetta, niin ei sitten. Tosin koskaan ei voi tietää, tuleeko joku yllättävä hoitotarve ja silloin apu on tietenkin hyvä olla olemassa. Kaikilla ei ole, vaikka tarvitsisi.

Vierailija
4/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hyötyä luulet olevan lapselle lähteä tuossa iässä vieraalle hoitoon? Omaa järkeä saa asiassa käyttää ja mikä lähtökohta se lapsen hoidolle on että "vieras" itse haluaa? 

Kyllä se lapsi kerkeää yökylässä olla vielä sittenkin kun sitä itse osaa pyytää. Aivan aivotonta touhua ajatella että lapsi jollakin lailla hyötyisi siitä ja muiden painostuksesta vie lasta yökyläileen puoli tuntemattomille.  

Vierailija
5/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 11:09"]

mitä hyötyä luulet olevan lapselle lähteä tuossa iässä vieraalle hoitoon? Omaa järkeä saa asiassa käyttää ja mikä lähtökohta se lapsen hoidolle on että "vieras" itse haluaa? 

Kyllä se lapsi kerkeää yökylässä olla vielä sittenkin kun sitä itse osaa pyytää. Aivan aivotonta touhua ajatella että lapsi jollakin lailla hyötyisi siitä ja muiden painostuksesta vie lasta yökyläileen puoli tuntemattomille.  

[/quote]

Sehän tässä onkin. En usko ollenkaan, että lapselle on hyväksi jäädä vieraan luokse. Olen omaa järkeäni käyttänyt jo runsaasti, enkä ole vienyt. Mutta tuo kärttäminen vain jatkuu ja jatkuu. Halusin vain vähän tukea.

Ap

Vierailija
6/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot napakasti, että kiitos tarjouksesta, meillä ei ole nyt hoidon tarvetta. Ei tarvitse selitellä enempää. Meidänkin lapsia hyvin etäinen sukulaistäti kärttää hoitoon, nähdään lähinnä häissä ja hautajaisissa. En ole vienyt.

Vierailija
7/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että kiitos, pidän tämän mielessä, jos tulee jotain sellaista menoa, että lapsi tarvitsee hoitoa. Joskushan voisi olla ihan kiva mennä vaikka miehen kanssa kaksi syömään tms. ja viedä lapsi hoitoon. Eihän aluksi ole pakko olla edes yökylässä.

Vierailija
8/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 11:31"]

Sanot, että kiitos, pidän tämän mielessä, jos tulee jotain sellaista menoa, että lapsi tarvitsee hoitoa. Joskushan voisi olla ihan kiva mennä vaikka miehen kanssa kaksi syömään tms. ja viedä lapsi hoitoon. Eihän aluksi ole pakko olla edes yökylässä.

[/quote]

Olen sanonutkin. Olen myös sanonut, että voisimme alkaa kyläilemään toistemme luona useammin, jotta tutustuvat, koska olisi hyvä olla se hoitoapu lähellä, jos joskus tulee tarve. Se ei kuitenkaan ole toteutunut. Jaksaa vain jauhaa siitä miten tärkeää lapselle olisi päästä hoitoon (hänen luokseen), mutta ehdotuksiani ei ole kuunneltu.

Yökylään en totisesti veisi.

Ap

Vierailija
9/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on semmoinen pakkomielle että lapsia pitäis tukkia pienestä pitäen yökylään yksin sinne ja tänne. En ymmärrä ollenkaan, eri juttu jos ko. Lapsen vanhemmilla on joku tärkeä meno mikä ei muuten onnistu. Sano sille että meidän perheen käytännöt on sellaiset että lapset on kotona eikä pitkin kyliä yötä. Etenkin kun lapsi on miltei vauva.

Vierailija
10/10 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin etäinen isovanhempi kärttää yökylään. On jo hommannut 1,5v:lle sängyt ja kaikki valmiiksi. Ei ole mitään tarvetta viedä lasta yöksi ja miksi pitäisi heti yökyläilystä aloittaa vierailut