Millainen epävakaa persoonallisuushäiriöinen on rakastuneena?
Onko kokemusta sinä itse tai joku muu kyseisen ph:n omaava?
Kommentit (8)
Kihlaa sinut alle parissa kuukaudessa.
Ehdoton.
Raivoaa, eikä siihen tule loppua.
Vierailija kirjoitti:
Kihlaa sinut alle parissa kuukaudessa.
Just tämä että saa sinut sitoutumaan liian nopeasti (vauva, kihlat, asuntolaina tms) ja siinä onkin kaikki mitä suhteen eteen tekee.
Ei rakastuminen ole joka kerta samanlainen kokemus kenellekään. Riippuu myös aika paljon tilanteesta, miten silloin käyttäydytään.
Tyttöystävälläni on epävakaa persoonallisuus. Olemme olleet jo vuosia yhdessä. En tietenkään tiedä millainen hän on silloin, kun ei ole rakastunut, koska sitä en ole ollut näkemässä, mutta nykyään hän on oikein mukava. :)
Ainakin ensiksi haaveilee sinusta koko ajan ja haluaa olla kanssasi 247. Tunteet voivat laimentua hyvinkin nopeasti. Toinen osapuoli voi alkaa myös herkästi ahdistamaan ja inhottamaan.
T. Epävakaa
Itse olen ihan hulluna kumppaniini sekä hyvässä että pahassa. Pahimmassa tapauksessa se on
- omistavuutta
- kiukuttelua pienistä asioista koska pelkään että toinen osoittaa pienillä asioilla ettei rakasta tai aikoo jättää
- menettämisen pelkoa ja siitä johtuvaa mustasukkaisuutta
- kontrollointia
- itsevihaa ja masennusta koska en kuitenkaan ole toiselle tarpeeksi hyvä
- näistä kaikista negatiivisista tunteista kumpuavaa välinpitämättömyyttä ja/tai vihaa toista kohtaan
- sitoutumispelkoa
Parhaimmassa tapauksessa se on
- halua ymmärtää toista ja tuntea toinen täysin
- täysin epäitsekästä ja ehdotonta rakkautta
- kaiken antamista anteeksi koska toinen on niin täydellinen
- omistautumista
- toisen jumaloimista ja nostamista tärkeimmäksi ihmiseksi/asiaksi maailmassa
- hauskaa, ihanaa, täydellistä
Itse olen epävakaa ja ollut vakituisessa/vakaassa parisuhteessa melkein 10 vuotta. Ei ole lapsia tms. millä olisin kiristänyt mieheni jäämään luokseni, hän on jäänyt rakkaudesta. En ole myöskään seksuaalisesti aktiivinen, eli veri ei vedä pettämään, kuten joillain epävakailla. Valitettavan usein epävakaiden kanssa ei ole niin kauhean helppoa, kun me tehdään ihan mitä vain jotta suhteemme epäonnistuisivat heti, kun näyttää että niistä on tulossa jotain vakavaa.
Siis miten käyttäytyy ym.?
-Ap