Sossupummius alkoi kiinnostaa jo minuakin
Olen 35v. ja olen nyt jo työskennellyt 15 vuotta. Eläkeikäni nousee eliniänodotuksen mukaan eli on varmaan sitten jo ainakin 75v. Eli olen töissä vähintään 55 vuotta. EI KIITOS!
Jossain vaiheessa myyn asuntoni ja tuhlaan rahat, sen jälkeen jättäydyn minäkin sossupummin mukavan leppoisaan elämään. Tehkööt toiset vaikka 100-vuotiaaksi töitä.
Kommentit (7)
Vaikka niin, mutta huomioi se että tulevaisuudessa ei ole enää kenellekään sossurahaa, itse on ruoka metsästä kerättävä ja teltassa asuttava. Ns. hyvinvointivaltio sellaisena kuin sen tunnemme lakkaa olemasta.
Minulle myös tuli ensimmäistä kertaa elämässä mieleen ajatus, että jollakin konstilla haluisin vältää pakkotyön 65-vuotiaaksi. Olen nyt viisikymppinen, enkä usko, että jaksan tätä oravanpyörää 65-vuotiaaksi. En ole sellaisessa raskaaksi luokiteltavaksi työssä, jossa on odotettavissa eläkeiän alentamista, mutta olen jo pari vuotta haaveillut eläkkeestä.
Se ihmetyttää, että ensin opiskellaan melkein 30-vuotiaaksi, sitten on pitkät hoitovapaat parhaassa työiässä ja harmaapäinen painavat hommia. Onko järkeä? Kuka haluaa yli kuuskymppisen tiimin esim. omaan kirurgiseen operatioon tai bussiaikataulut ajamaan?
Siis harmaapäät ja bussiaan. Taidan olla eläkkeen tarpeessa, kun nämä nykyiset tietsikatkin tekevät tepposia.
Siitä vaan. Mä taas tykkään työstäni enkä ajatellut jäädä eläkkeelle ennenkuin on pakko. Viiskymppinen minäkin.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 21:10"]Se ihmetyttää, että ensin opiskellaan melkein 30-vuotiaaksi, sitten on pitkät hoitovapaat parhaassa työiässä ja harmaapäinen painavat hommia. Onko järkeä? Kuka haluaa yli kuuskymppisen tiimin esim. omaan kirurgiseen operatioon tai bussiaikataulut ajamaan?
[/quote]
Ne harmaapääthän ovat niitä guruimpia ja konkareita, joihin voi luottaa.
Luultavasti 55:n vuoden päästä ei oo sossua!