Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

taas paha mieli äidin puolesta :(

Vierailija
23.09.2014 |

Taas sain kuulla, miten isäni oli haukkunut äitiä. Vaihteeksi tämä oli laittanut jalkaansa muka vääränlaiset kengät ja oli saanut kuulla siitä koko automatkan naapuripaikkakunnalle.

Voi kuulostaa vähäpätöiseltä, mutta tällaista heidän elämänsä on ollut ainakin koko minun olemassaoloni ajan. Isä keksii koko ajan jotain ilkeää. Välillä piruilee, välillä huutaa suoraa huutoa, välillä tekee kalliita viihde-elektroniikkahankintoja yhteisillä rahoilla toisen mielipidettä kysymättä tai suorastaan kiellon päälle. Halveksii kaikkea, mitä äiti pitää itselleen tärkeänä, mm. haukkuu tämän kuolleen isän mennen tullen sille päälle sattuessaan. Yrittää saada meidät lapsetkin mukaan ja kiukuttelee, kun emme tietenkään siihen lähde. Äiti ei vain osaa pitää puoliaan ja vanhemmiten on masentunut aina vain pahemmin. On heikon fyysisen tilansa vuoksi kokonaan isästä riippuvainen ja nämä ovat vielä sitä maaseudulla kasvanutta ikäpolvea, joka ei ole eroa voinut ajatellakaan.

Tajusin taas kirkkaasti sen, miksi itse en vain pysty ajattelemaankaan parisuhdetta. Kun on koko ikänsä nähnyt tuollaisen henkisen helvetin vierestä, ei vain voi ajatella järjellä ja uskoa, että jotain muuta olisi. Uskon, että helpompaa olisi tavallaan käsittää tilanteen poikkeuksellisuus, jos kuvioissa olisi fyysistä väkivaltaa tai alkoholia. Mutta tuollainen toisen henkinen mitätöinti ja pahoinpitely vain tuntuu niin uhkaavalta ja vie kaiken uskon johonkin muuhun.

Sen ainoastaan tiedän, että kannustan kaikkia lämpimästi eroamaan, jos tuntevat olonsa pahaksi parisuhteessa. Erotkaa edes lastenne takia, jos ette itsenne. Ennen kuin on liian myöhäistä. Ei se elo nähtävästi tasaannu edes vanhemmiten tällaisessa suhteessa. Pahemmaksi vain menee, kun valttikorttina voi käyttää toisen fyysistä avuntarvetta ja ovat vielä enemmän kotona yhdessä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no, mitäpä jos irrottautuisit sairaasta kuviosta. Tarvitse ravistelua: ei ole enää sun ongelma. Tosi ikävää, jos on joskus ollut, koska sekin on väärin. He ovat tehneet todella väärin siinä sinua kohtaan.

Vierailija
2/7 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Ikävä kuulla, tuollaista on kyllä varmasti niin inhottava seurata myös sivusta, vaikka isä teihin lapsiin olisi ystävällisesti suhtautunutkin. Toivottavasti te lapset sanotte äidillenne positiivisia asioita, voisin kuvitella että oman puolison pilkkaa pahemmalta vielä tuntuisi se, jos ajattelee, että lapsetkin halveksivat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI

olen pahoillani teidän lasten  ja äitinne puolesta.Sukulaisissa näkee tuollaista..

Voisitteko houkutella äitinne joskus teidän lasten luo kyläilemään,saisi olla rauhassa jos ei osaa erota.

Jaksamista :)

Vierailija
4/7 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi fyysinen heikko tila perheväkivallan seurausta? Tekstisi on kyllä koskettava ja tärkeä. Samasta syystä erosin exästäni - pelkäsin, millainen tulevaisuus itselläni olisi dominoivan ja väkivaltaisen miehen kanssa.

Vierailija
5/7 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:46"]

Joo no, mitäpä jos irrottautuisit sairaasta kuviosta. Tarvitse ravistelua: ei ole enää sun ongelma. Tosi ikävää, jos on joskus ollut, koska sekin on väärin. He ovat tehneet todella väärin siinä sinua kohtaan.

[/quote]

Joo no, mitäs jos nyt kuitenkin suren eniten äitini tilannetta, josta en pysty häntä irrottamaan. Niin kauan on minun ongelmani, kun rakastamani ihminen kärsii enkä voi häntä auttaa. 

Vierailija
6/7 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, sinun isäsi on samanlainen kuin minulla. Isä saa ihmeellisiä huutoraivareita ihan ihmeellisistä asioista ja haukkuu sitten äidin. Olen yrittänyt saada äitiä lähtemään monen kymmenen vuoden ajan, mutta edelleenkin saan vain "en minä, mitä ne naapuritkin sanoo" -vastauksia. Heillä on avioliittoa takana yli 50 vuotta ja meno on ollut koko ajan samanlaista.

Minä löysin oman mieheni jo alle parikymppisenä ja olen kyllä onnellinen miehestäni vaikka omat ongelmat meillä on. Mies on äärettömän lämminsydäminen ja huolehtiva eikä hän ole ilkeä. Ap, älä jätä parisuhdetta väliin vanhempiesi avioliiton perusteella. Ainakin tiedät, millaista miestä et halua. Jos miehestäsi paljastuukin isäsi tyyppinen, ole sen verran rohkea, että uskallat tunnustaa asian itsellesi.

Vierailija
7/7 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 19:53"]

Onko äitisi fyysinen heikko tila perheväkivallan seurausta? Tekstisi on kyllä koskettava ja tärkeä. Samasta syystä erosin exästäni - pelkäsin, millainen tulevaisuus itselläni olisi dominoivan ja väkivaltaisen miehen kanssa.

[/quote]

Ei, äiti on ihan muuten fyysisesti sairas. Mm. huono jaloistaan ja siksikin riippuvainen isästä. Joskus jopa toivon, että olisi ollut jonkinlainen fyysinen välienselvittely, jonka nojalla olisi voinut pakottaa heidät erilleen. Ei tuossa ikäpolvessa maalla vain erota, jos toinen on henkisesti ilkeä. Nyt näkee vain, miten se vaikuttaa äitiin yhä enemmän. Ja nyt aikuisena tajuan, miten tämä sairas suhde vierestä seurattuna on vaikuttanut omiin valintoihini. Olenhan nähnyt, miten ulospäin hyvin miellyttävä ihminen voi kohdella läheisintään perhepiirissä.