Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: oudoimmat/typerimmät säännöt

Vierailija
22.09.2014 |

Mitkä on mielestänne oudoimpia tai typerimpiä sääntöjä esim koulussa, tarhassa tai perheessä. Kertokaa kokemukset, hauskaA luettavaa :)

tuttavaperheessä 17-vuotiaan täytyy tulla arki-iltoina yhdeksältä kotiin, kesälomillakin, ja puhelinta saa käyttää vain 08-20 välisenä aikana. Eli puhelinta ei voi ottaa mukaan jos tulee yhdeksäksi, tai kahdeksalta kotiin palauttamaan puhelin....

Kommentit (191)

Vierailija
1/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex anopin luona ei saanut leivälle leikkelettä jos oli liharuokaa.

Vierailija
2/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:47"]

Mitkä on mielestänne oudoimpia tai typerimpiä sääntöjä esim koulussa, tarhassa tai perheessä. Kertokaa kokemukset, hauskaA luettavaa :)

tuttavaperheessä 17-vuotiaan täytyy tulla arki-iltoina yhdeksältä kotiin, kesälomillakin, ja puhelinta saa käyttää vain 08-20 välisenä aikana. Eli puhelinta ei voi ottaa mukaan jos tulee yhdeksäksi, tai kahdeksalta kotiin palauttamaan puhelin....

[/quote]Harvoin on turhia sääntöjä, yleensä ne perustuu johonkin aiemmin havaittuun ongelmaan, mutta joskus tietysti tapahtuu ylilyöntejä.

Asuin taloyhtiössä jossa siivoampien oli kielletty sunnuntaisin, en noudattanut tätä sääntöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ålå tallaa nurmikoita,

älä puita vahingoita,

älä mellasta ja pauhaa,

älä riko luonnon rauhaa.

Näin lukio jossakin koulukirjassa 50- tai 60-luvulla. Se oli kyltti jostain helsinkiläisestä puistosta.

Vierailija
4/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini joutui vaihtamaan koulun jälkeen "huonommat" kotivaatteet päälle.

Vierailija
5/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:31"]Mulla oli joskus lapsena kaveri, joka ei saanut kotonaan mennä jääkaapille. Siis esim itse tehdä leipää tai ottaa jugurttia, mehua taisi olla lupa ottaa :D oltiin kuitenkin jo kolmannella luokalla....
[/quote]

Meillä oli tälläistä kotona kun olin lapsi. Ihmettelin aina kavereiden luona, kun nämä saivat käydä jääkaapilla vapaasti (paitsi jos oli ruoka tulossa).

Vierailija
6/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että av-mamman mies ei saa elää omaa elämää - siltä se tuntuu kun näitä ketjuja lukee...

Vierailija
7/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naisen pitäisi säilyä nuorena ja hoikkana koko ikänsä. Että tytöt pakotetaan pitämään vaaleanpunaista ja pojat sinistä. Että pojat eivät saa käyttää hameita tai meikkiä vaikka haluaisivat, ja tytöillä on pakko olla pitkä tukka eikä karvoja missään muualla. Näitä riittää, typeriä sääntöjä.

Yleensäkin se, että kaikkien on pakko toimia ja ajatella samalla lailla ja näyttää samalta. 

Vierailija
8/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 12:30"]

Se että av-mamman mies ei saa elää omaa elämää - siltä se tuntuu kun näitä ketjuja lukee...

[/quote]

Juu, töistä rahaa tienaamasta , suoraan kotiin ja siivoamaan ja viettämään laatuaikaa lasten kanssa, että mamman loisiminen olisi kokonaisvaltaisempaa.

Vierailija
9/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappijutusta on pakko kysyä.  Ei meilläkään 8v mene itse jääkaapille. Ei sitä ole koskaan kielletty, mutta kun meillä on säännöllisesti ruoka-ajat, niin en tiedä missä vaiheessa lapsi jääkaapilla (tai muilla ruokakaapeilla) kävisi. Nälkäänsä napostelisi jotain?

Luultavasti olisi eri asia, jos en tekisi kotoa töitä, eikä taloudessa olisi nuorempia lapsia. 

Meidän lapsi ei vaan ole ollut pahemmin yksin kotona.

Vierailija
10/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 12:30"]

[/quote]

Meillä molemmat vanhemmat elää ensisijaisesti perhe-elämää. Ei siitä mitään tule, jos toinen yrittää jatkaa pelkän oman elämän elämistä, kun lapsia on hankittu.

Vierailija
11/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 12:41"]

Jääkaappijutusta on pakko kysyä.  Ei meilläkään 8v mene itse jääkaapille. Ei sitä ole koskaan kielletty, mutta kun meillä on säännöllisesti ruoka-ajat, niin en tiedä missä vaiheessa lapsi jääkaapilla (tai muilla ruokakaapeilla) kävisi. Nälkäänsä napostelisi jotain?

Luultavasti olisi eri asia, jos en tekisi kotoa töitä, eikä taloudessa olisi nuorempia lapsia. 

Meidän lapsi ei vaan ole ollut pahemmin yksin kotona.

[/quote]

No luulisi, että joskus olisi tilanne, että 8-vuotias ottaisi välipalaa, vaikka säännölliset ruoka-ajat onkin. Tai että hakisi jääkaapista esim. mehua kavereillekin tarjottavaksi, tekisi itse itselleen iltapalaa, jos muut ovat jossain tms.

Vierailija
12/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäänsä napostelisi jotain oli kyllä vähän hassusti ilmaistu ajatusvirhe ;) Tarkoitin, että sellainen turhanpäiväinen napostelu saattaisi olla syy jääkaappikäynneillä, muuten kun meillä on 2 lämmintä ateriaa päivässä koulupäivän jälkeen + iltapala.

Vierailija
13/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24: Aivan totta kyllä. Onhan tilanne eri, jos lapsi on jonkin verran kotona yksin. 

-22

Vierailija
14/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 12:05"]

Kaverini joutui vaihtamaan koulun jälkeen "huonommat" kotivaatteet päälle.

[/quote]

Mitä outoa tässä on? Olen kuvitellut, että kaikki tekevät noin, vaihtavat kotona rennommat vaatteet päälle. En tiedä yhtäkään tuttavaperhettä,, jossa ei noin tehtäisi, kun ollaan oman perheen kesken.

Vierailija
15/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen exälleä on aivan sairaat säännöt 13- vuotiaalle lapselleen.

- ei saa katsoa telkusta mitään muuta kuin piirettyjä ja videovuokraamossakin lapsi saa valita pelkästään piirettyjä.

Tästä nousi kauhea haloo kun meillä katsottiin miehen puolikkaat ja naurettiin koko poppoo vedet silmissä.

- kännykkää pidetään laturissa kotona, vain isälle saa ottaa mukaan ja isälläkin sitä pitää pitää laturissa, eli ei saa ottaa ulos tms.

Netissä saa käydä vain koulujuttujen takia, edes sähköpostia ei saa lähettää jos se ei liity kouluun.

exän on ihan raivoissaan meille kun ei noudateta hänen sääntöjään ja uskalletaan vielä rikkoa niitä:) onneksi puhelimen saa äänettömälle:)

Vierailija
16/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9-vuotias menee jääkaapille ja syö sieltä ns. herkut. Vetää vaikka tangollisen vuohenjuustoa huvikseen tai rasiallaisen kirsikkatomaatteja. Tarjolla on aina jugurttia, rahkaa, mysliä, voileipätarpeita jne. järkevämpääkin välipalatarvetta, mutta jos lapsi pääsee itse kaapeille, se syö vain ruonlaittotarpeita tai kaivaa keksit ja jätskit esiin. 

Olen rajoittanut jääkaapilla norkoamista juuri tuon vuoksi. Syödä saa, mutta joku roti pitää olla. 

Vierailija
17/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 12:44"]

Nälkäänsä napostelisi jotain oli kyllä vähän hassusti ilmaistu ajatusvirhe ;) Tarkoitin, että sellainen turhanpäiväinen napostelu saattaisi olla syy jääkaappikäynneillä, muuten kun meillä on 2 lämmintä ateriaa päivässä koulupäivän jälkeen + iltapala.

[/quote]

2 lämmintä ateriaa koulupäivän jälkeen + iltapala kuulostaa kirjoitusvirheeltä?

Vierailija
18/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lasten piti aina pyytää saadakseen ottaa esim hedelmän. Ihmettelin kovasti.

Vierailija
19/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmalla lapsella koulupäivät loppuvat usein klo 12-13. Liikunnallisia harrastuksia on paljon, joten lämpimiä ruokiakin on enemmän. 

Kaikki lapsemme ovat laihoja. 

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 12:44"]

[/quote]

2 lämmintä ateriaa koulupäivän jälkeen + iltapala kuulostaa kirjoitusvirheeltä?

[/quote]

Vierailija
20/191 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias siskonpoikani ei saanut lähteä kesällä mun kanssa kahdestaan jäätelölle niin, että oltaisi tavattu jäätelökioskilla. Pojalla olisi ollut sataman kioskille matkaa noin 400 metriä eikä yhtäkään tien ylitystä, koko matkalla leveä kevyenliikenteenväylä. Mun piti käydä hakemassa poika kotoaan.

Muutenkaan poika ei saa tehdä oikein mitään ja yksinkään ei kuulemma pärjää kotona kuin tunnin, kaksi kerrallaan. Harrastuksiin viedään ja tuodaan autolla, siskoni ja minun välille syttyi ilmiriita kun tuli ilmi että olin antanut pojan tehdä (omasta halustaan) mun ohjeiden mukaan ja mun valvovan silmäni alla itse makaronilaatikkoa. Siinähän sentään joutui pilkkomaan sipulin ja lopulta ottamaan sen kuuman ruuan pois uunistakin. Hyvin onnistui ja poika oli innostunut, ei mitään ongelmia tullut.

En vain kuulemma voi ymmärtää, kun olen itse lapseton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän