Parikymppiset miten paljon teille on kertynyt eläkesäästöjä?
Katsoin jostain laskurista, että itselleni on kertynyt 50e/kk ja olen 25v. Mietin onkohan tuo hyvä vai huono määrä ikääni nähden? Miten paljon teille on kertynyt ja kuinka vanha olet?
Kommentit (13)
58e tullut tutkinnosta muuten ei oikein mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen 22 ja tilillä on 23 000e.
En tarkoittanut säästötilin rahoja vaan tota miten paljon palkasta sulle on kertynyt eläkettä/kk
Tyttäreni oli ollut kerran töissä, josta tienasi 50 euroa. Eikös joku eläkelaitos kelsiny lähettää paperin, jossa eläkesäästö oli 12 senttiä. Ihmettelin vaan että miksi lähetettiin. Kai yrittivät herätellä nuorisoa, että tämmöinenkin asia on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut säästötilin rahoja vaan tota miten paljon palkasta sulle on kertynyt eläkettä/kk
Eläkesäästö ja eläkekertymä ovat kaksi aivan eri asiaa keskenään. Jos kysyit säästöjä, älä valita toisen niistä kertoessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niitä kannata kuitenkaan tilillä makuuttaa vielä viiskyt vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, itsekkin mietin että onhan mulla säästöjä mutta en laskisi niitä eläkesäästöiksi, kun ajattelin säästää eka asuntoon, sijottaa, matkustaa kun korona on loppu, ostaa uuden pöytäkoneen...😅
Todennäköisesti 0€, en oo koskaan ollut töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei, nehän kerryttää korkoa! Hyvä aloittaa aikaisin
En ole varma, mutta olisikohan n.200-300€/kk. Omia eläke säästöjä, jotka todella on eläkettä varten n.800€. Ei vielä paljoa, mutta joka kuukausi enemmän. Tavoite on säästää 30 000€ ja sijoitusasuntoja laittaa niin että eläkkeellä puhdasta rahaa olisi n.100 000€.
175 €/kk. Olen 29v. Tosin aina ollut matalapalkka-alalla.
Esim ilmarinen.fi sivulta pystyy katsomaan miten paljon eläkettä on kertynyt palkasta