Mitä hyötyä ja millaiselle lapselle olette saaneet toimintaterapiasta?
Tässä kun taas skippasin työpäivän päästäkseni viemään lasta kys. Terapiaan ja sitten kuuntelen viereisessä huoneessa tuota tunnin leikkisessiota...
Siis lapsellehan tuo on kiva "harrastus", mutta tähän mennessä on tullut vain yksi konkreettinen apukeino arkeen.
Lapsi on siis Kaikella tod näköisyydella ADHD, kuten olen minäkin. Eikä meillä kummallakaan ole mitään erityisiä vaikeuksia elämässä.
Kommentit (6)
Jos esim. lapseni joutuisi "toimintaterapiaan" häpeäisin silmät päästäni, koen että se leimaisi hänet. (Mulla ei ole lasta, tää on vaan ajatusleikki.)
Jos itse joutuisin/menisin toimintaterapiaan, lamaantuisin ja menettäisin järkytyksestä ja nöyryytyksestä toimintakykyni täydellisesti.
Sopii varmaan neurologiseen kuntoutukseen, esim. aivohalvauksen jälkeen, tällöin asiallista ja tarpeenmukaista.
Ei terapia toimikaan niin että heti on nähtävissä mullistavia tuloksia. Enemmän tuosta on varmasti hyötyä kuin siitä että ei kävisi siellä.
Lapsella oli kehitysviivettä hieno- ja karkeamotoriikassa. Toimintaterapiasta oli meillä kyllä apua motoriikan kehittymisessä. Myös pitkäjänteisyys ja itseluottamus kehittyivät lapsella. Saatiin monia konkreettisia vinkkejä kotiin, miten tukea lasta asioissa, jotka oli haasteellisia. Meillä tt tosin oli Kelan kautta ja toimintaterapeutti kävi päiväkodilla. Hyödyn huomaa nyt, kun koulu sujuu ikätasoisesti. Ymmärrän kyllä, että saattaa turhauttaa, kun täytyy itse olla pois töistä ja kuljettaa lasta, mutta ei se varmasti turhaa ole.
Ja terapiaa ei saa antaa lapselle leikin muodossa, koska haluat sen tunnin olevan ikävää ja vakavaa suorittamista?
[quote author="Vierailija" time="18.09.2014 klo 15:09"]
Tässä kun taas skippasin työpäivän päästäkseni viemään lasta kys. Terapiaan ja sitten kuuntelen viereisessä huoneessa tuota tunnin leikkisessiota... Siis lapsellehan tuo on kiva "harrastus", mutta tähän mennessä on tullut vain yksi konkreettinen apukeino arkeen. Lapsi on siis Kaikella tod näköisyydella ADHD, kuten olen minäkin. Eikä meillä kummallakaan ole mitään erityisiä vaikeuksia elämässä.
[/quote]
Eikö kenenkään muun lapsi käy toimintaterapiassa? Mielelläni kuulisin hyviä kokemuksia, kun tähän asti tuo on tuntunut kovin turhalta.
T:ap