Tuli niin kamalan haikea fiilis. t ammattivalittaja
Kun adoptioon antama lapseni otti yhteyttä. Olisi ihan kiva tavatakkin mutta se ei ole niin helppoa.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:12"]
Vastaisitko nyt siihen, että ilmoittauduitko avoimen yliopiston kursseille? Verkko-opintoihin?
[/quote]
Olen ilmottautumassa niihin.
Nykyinen mieheni ei taida ikinä hyväksyä tuota adoptioon antamaa nyt jo aikuista lastani. Haluaisin kertoa hänestä tälle nuoremmalle lapsella ja joskus tavata mutta mies vastustaa.
Mielialasi ja mielipiteesi muuttuu hätkähdyttävän paljon ja usein.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:30"]
Mielialasi ja mielipiteesi muuttuu hätkähdyttävän paljon ja usein.
[/quote]
Olen mä aina halunnut että voisin tavata tuota adoptioon antamaa lastani mutta nykyinen mieheni ei vaan koskaan ole tottunut häneen. Alkuaikoina luulin että hän joskus tulisi juttuu hänen kanssa ja ennen yhteistä lastamme juttelivatkin ihan ok esim jalkapallosta ja kaikenlaisesta mutta kun yhteinen lapsemme syntyi niin mieheni mukaan musta ei ole äidiksi kuin yhdelle eli meidän yhteiselle lapselle. Enkä edes yritä viedä adoptiovanhempien roolia tajuan että he ovat vanhempia hänelle vaan joskus tavata ja tutustuttaa velipuolet toisiinsa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:23"]
Nykyinen mieheni ei taida ikinä hyväksyä tuota adoptioon antamaa nyt jo aikuista lastani. Haluaisin kertoa hänestä tälle nuoremmalle lapsella ja joskus tavata mutta mies vastustaa.
[/quote]
Miksi tossukkamaisesti annat miehellesi periksi näin tärkeässä asiassa?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:36"]
[/quote]
[/quote]
Olen mä tästä asiasta hänen kanssaan monesti jutellut mutta ei se ole mitään muuttanut. Luulin että tulevat hyvin juttuun koska alkuaikoina kaikki sujui sitten kaikki muuttui kun tuli meille yhteinen lapsi.
Minäkään en ymmärrä, miksi annat miehellesi periksi. Hän otti sinut tietäen taustastasi ja lapsestasi, joten ei hänellä ole oikeus yht'äkkiä mieltään muuttaa ja määrätä, miten asiat pitää hoitaa. Olet kyllä todellakin alisteisessa suhteessa. Ikävää, että et sitä itse näe.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:39"]
[/quote]
[/quote]
Olen mä tästä asiasta hänen kanssaan monesti jutellut mutta ei se ole mitään muuttanut. Luulin että tulevat hyvin juttuun koska alkuaikoina kaikki sujui sitten kaikki muuttui kun tuli meille yhteinen lapsi.
[/quote]
No lopeta se jutteleminen ja kerro vaan sille lapselle aiemmasta lapsestasi, ja esittele hänet tälle. Mies voi ottaa nokkiinsa, mutta voi voi. Sitten niin vaan käy.
Minäkään en ymmärrä, miksi annat miehellesi periksi. Hän otti sinut tietäen taustastasi ja lapsestasi, joten ei hänellä ole oikeus yht'äkkiä mieltään muuttaa ja määrätä, miten asiat pitää hoitaa. Olet kyllä todellakin alisteisessa suhteessa. Ikävää, että et sitä itse näe.
[/quote]
Kyllä mä sen näen muttamun on vain tyydyttävä tähän, on niin miljoona syytä miksi en voi erota eikä miehelle auta vaikka sen kanssa kuinka riitelee tai yrittää jutella tms
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No lopeta se jutteleminen ja kerro vaan sille lapselle aiemmasta lapsestasi, ja esittele hänet tälle. Mies voi ottaa nokkiinsa, mutta voi voi. Sitten niin vaan käy.
[/quote]
Mä pelkään että jos noin teen meille tulisi ero.
Miksi annat miehen mielipiteen vaikuttaa?
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:13"]
Vastaisitko nyt siihen, että ilmoittauduitko avoimen yliopiston kursseille? Verkko-opintoihin?
[/quote]
[/quote] Mille kurssille?
Mä en ymmärrä, mikä tätä ihmistä vaivaa. Olet täällä ja kaksplussalla jäänyt jo kiinni noista provoiluistasi ja jatkat edelleen. Olet niiiiiin kipeä provo, ettei tosikaan.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:45"]
[/quote]
Koska pelkään että hän ottaa eron. En pärjää ilman hänen apuaan sairauksien takia ja tiedän että jos hän hakisi eroa hän penkoisi kaikki menneet ja ilkeilisi niin että saisi jäädä yh.ksi ja tuskin tulisin tätä pienintä lasta ikinä näkemään. Hän osaa tuollaisessa tilanteessa takuulla käyttää kaikki konstit.
Tässä on kyllä joku uus tyyppi kirjoittelemassa ammattivalittajana. Kirjoitustyyli muuttunut.
No sitten ainakin saisit niitä tukia, jos ero tulisi. Miehesi tekee väärin omaa lastaan kohtaan myös, kun kieltää häneltä velipuolen. Hän tuntuu saavan tyydytystä sinun alistamisestasi.
Nyt vain esittelet adoptiolapsen pojallesi. Jos ero tulee niin ainakin sinulla on sitten sosiaaliturva ja kaksi lasta.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:46"] [quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:13"]
[/quote]
[/quote] Mille kurssille? [/quote]
Johdatus oikeustieteeseen.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 16:45"]
[/quote]
Koska pelkään että hän ottaa eron. En pärjää ilman hänen apuaan sairauksien takia ja tiedän että jos hän hakisi eroa hän penkoisi kaikki menneet ja ilkeilisi niin että saisi jäädä yh.ksi ja tuskin tulisin tätä pienintä lasta ikinä näkemään. Hän osaa tuollaisessa tilanteessa takuulla käyttää kaikki konstit.
[/quote]
Kuulostaa kerta kaikkiaan hirveältä ihmiseltä. Hän ei todella tunnu tajuavan, että lapsi tarvitsee äitiään ja myös velipuolen seurasta olisi tuolle teidän ainokaiselle varmasti enemmän hyötyä kuin haittaa. Järkyttävä mies sulla.