Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten en ennen tullut ajatelleeksi opastettuja matkoja!

Vierailija
14.09.2014 |

Olen hyvin "elämän janoinen" ja tahtoisin matkustaa ympäriinsä. Tulot eivät ole suuret,mutta säästettyä saan pidemmällä tähtäimellä, 100-200e kuussa reissuun..olen hyvin arka yksin lähtemään,kielitaito huono ja matkustanut olen seurassa vain kaksi kertaa..stressaan ja ahdistun vieraista tilanteista..nyt vasta tajusin että voin varata matkan suomeksi opastetuille reissuille,esim lontooseen,jonne olen aina halunnut mennä,mutta siellä liikkuminen pelottanut,miten osaisin jne..kaliimpiahan nuo matkat ovat,mutta ajattelin että maksakoot sen tuplaten enemmän, jos saan retkiä,opastuksia jne jne siihen hintaan. Olen iloinen :)! niin ja olen nuori,mutta silti arkajalka ;P varmaan kavereiksi matkalle saan mummeleita,mutta ei se mua haittaa..ei biletys kiinnosta matkoilla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tee opastettu reissu ensin. Ehkä joskus itsekin. Miten voi olla osaamatta englantia?

Vierailija
2/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpompi lähteä jonkun kielitaitoisen kanssa vaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kielitaitoinen ja asunutkin pitkään ulkomailla, mutta silti matkustan opastetuilla kiertomatkoilla. Kaupunkilomia teen yksin, mutta tuntuisi hullulta lähteä vaikkapa Kuubaan makaamaan hotellin altaalle kun omatoimimatkailu ei vaan kaikkialla ole järkevää.

Vierailija
4/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 11:16"]

Eikö olisi helpompi lähteä jonkun kielitaitoisen kanssa vaan? 

[/quote]

Millä tavoin se voi olla helpompaa kuin jonkun valmiiksi suunnittelema matka? Halvempaa varmasti, mutta helpompaa et saa siitä kyllä tehtyä millään.

Vierailija
5/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opastetut matkat ovat suotta halveksittuja. Hyvin opastetulla matkalla tuntemattomasta maasta voi saada irti paljon enemmän kuin yksin harhaillessa, etenkin jos kielitaito on huono. Asiantuntijat ovat valinneet niille matkoille juurikin kiinnostavimmat kohteet ja pointit, ja hyvässä lykyssä myös opas on alansa asiantuntija.

Opastetulla matkalla usein myös ehtii näkemään enemmän, kun kuljetukset ja muut ovat valmiina eikä tarvitse itse järjestellä.

Myös se ihan perinteinen opastettu kiertoajelu on paras tapa päästä sisään tuntemattomaan kaupunkiin. Siinä näkee ja kuulee ydinasiat ja voi sitten itsekseen jatkaa tutustumista niihin paikkoihin, jotka erityisesti kolahtivat. Itsekin menen uudessa kaupungissa ensimmäiseksi opastetulle kierrokselle, vaikka muuten olisinkin omatoimireissulla.

t. Paljon matkustava matkailualan ammattilainen

Vierailija
6/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 11:07"]Joo, tee opastettu reissu ensin. Ehkä joskus itsekin. Miten voi olla osaamatta englantia?
[/quote]

Ei jaksanut kiinnostaa ala-asteella ja yläasteen alussa yhtään ja yläasteella neljäkin vuotta kielen tunteja jo menneenä ei enää ihan helposti pääse kärryille, jos pohja jolle kielitaito on rakennettu on täynnä reikiä. Tällaisia tapauksia näkee usein, kun just ennen ylioppilaskirjoituksia tajutaan, että ei osata edes taivuttaa verbejä oikein sanajärjestyksestä puhumattakaan.

Vierailija
7/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opastetut matkat on hyviä jos on arka ja kielitaidoton! Tee useampi tuollainen matka ja katso sitten, jos kiinnostut omatoimimatkailusta - jos et, niin jatkat opastettuja matkoja. Niiden hyvä puoli on se, ettei tarvitse stressata mistään. Ja oppaalta voi aina kysyä. Lisäksi hyvä puoli on se, että oppaat osaavat kiinnittää huomiosi kohteen tärkeimpiin juttuihin (historian, arkkitehtuurin, uskonnon - minkä syyn takia tahansa).

Mukavaa matkaa!

Vierailija
8/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta noita opastettuja matkoja saa? Ok matkat ainakin..Tema matkat..muita?