Laihaläski huutelee apua!
No niin, nyt on pakko saada joku roti tähän laihaläskiseen, huonoryhtiseen sohvamakkaraan. Mutta mistä alkaa?
Olen 173-senttinen ja 58-kiloinen. Läskiä on masussa ja jenkkiksissä sekä naamassa. Ryhti on todella huono. Syön viljattomasti ja sokerittomasti mutta lipsahduksia tulee ja ainakin kerran viikossa menee karkkipussi, pitsa ja kokis. Viikonloppuisin kuivaa sidukkaa 3-5 annosta. En liiku, ehkä joka päivä töihinkävelystä tulisi n.20 minsaa liikuntaa, siinä se.
En halua himourheilijaksi enkä halua aloittaa liian rajusti, sillä se into lopahtaa kokemuksesta todella nopeasti. Mitä siis voisin tehdä? Onko muita laihaläskejä tai entisiä sellaisia? Miten olette saaneet kropan kohtuulliseen kuosiin?
Lähteekö muut laihaläskit mukaan kropan kaunistus -projektiin?
Kommentit (12)
Mä innostuin justiinsa hulavanteesta (pitää olla sellainen "aikuisten" vanne, noin kilon painoinen ja aikuisille mitoitettu). Sillä saa keskivartaloa kuosiin ja ainakin netti-ihmisten mukaan vyötärö kaventuu ja jenkkikset pienenee ja pienelläkin harjoittelulla. Mä vasta aloitin, mutta kahdessa päivässä oon saanut vatsalihakseni kipeiksi sillä, että pyörittelin viisi minuuttia molempina päivinä. Tavoite olisi, että noin 10 minuuttia pyörittelisin sillä joka päivä. Ilmeisesti sekin alkaa näkyä jo siinä kuukauden päästä.
Kun vannetta tottuu pyörittämään, samalla voi katsella telkkaria tai ilmeisesti jopa lukea. Mäkin alan jo oppia siihen hommaan, ja vanne on ruvennut pysymään ylhäällä. Saa nähdä, pääsenkö koskaan siihen, että samalla voisi lukea. Sittenhän se olisi kivaa hommaa.
Liikunta kannattaa sekä sydämen, kropan että mielen takia. Jonkinlaista lihaskuntoa kannattaa pitää yllä, että yksinkertaisesti jaksaa elämän läpi! Ihan hassua ajatella että pitäisi liikkua vain laihdutuksen vuoksi. Kävely, jumppa ja kevyt hölkkä mukaan viikko-ohjelmaan, niin sydän ja kroppa kiittää. Sivuvaikutuksena ne laihaläskit saattaa hups kadota!
Kyse ei varsinaisesti ole mistään vaatetusasiasta vaan siitä, että rasvaprosenttini on suuri vaikka laiha olenkin. Voin toki vaatteilla peittää makkarat mutta se ei muuta sitä tosi asiaa, ettei rasva tee kovin hyvää terveydelle varsinkaan vyötäröllä, jolloin se viittaa myös liialliseen viskeraaliseen rasvamäärään.
Haluan toki myös näyttää kivalta mutta se tullee kunnonkohottamisen seurauksena, jos vaan osaisi aloittaa ja tietäisi, mikä olisi hyvä tapa.
Ap
Olisiko siitä mitään hyötyä, jos tekisin pari kertaa viikossa jotain lihaskuntojuttuja kotona? Mitä mä tekisin, askelkyykky, jalkakyykky, selkälihas, vatsalihas. mitä muuta?
Entä toi reippailukävely. Onko siitä iloa? jos vaikka 2 kertaa viikossa käy reippailemassa puoli tuntia. Haluan aloittaa tavoitteellisesti mutten liian rankasti. eli 2 x reippailu, 2 x lihaskunto. onko liian vähän? Tai onko tuolla vaikutusta lainkaan?
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 11:14"]
Olisiko siitä mitään hyötyä, jos tekisin pari kertaa viikossa jotain lihaskuntojuttuja kotona? Mitä mä tekisin, askelkyykky, jalkakyykky, selkälihas, vatsalihas. mitä muuta? Entä toi reippailukävely. Onko siitä iloa? jos vaikka 2 kertaa viikossa käy reippailemassa puoli tuntia. Haluan aloittaa tavoitteellisesti mutten liian rankasti. eli 2 x reippailu, 2 x lihaskunto. onko liian vähän? Tai onko tuolla vaikutusta lainkaan? Ap
[/quote]
Tuo on parempi kuin ei mitään, ja pikkuhiljaa varmasti saisit jotain tuloksia, jos jaksat vaan tehdä. Käsipainot voisi olla hyvä juttu tuohon lisäksi. Niillä saisi lisäksi treenattua käsivarsia ja olkapäitä. Hauiskäännöt, ranskalaiset punnerrukset ja pystypunnerrukset voisi olla hyviä liikkeitä, jos ei muuta tee.
.
mene kuntosalille. Kohenna ryhtiäsi. Hanki vaikka pilatesrulla jonka päällä makoilet päivittäin.
Et oo tosissas ? 173cm ja 58kg ? En usko että sulla on yhtään läskiä ! Minä 158cm ja 57kg eikä mullakaan hirveesti oo
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 11:24"]
Et oo tosissas ? 173cm ja 58kg ? En usko että sulla on yhtään läskiä ! Minä 158cm ja 57kg eikä mullakaan hirveesti oo
[/quote]
Ap on kyllä todella hoikka, mutta sanoi rasvaprosentin olevan korkea. Ruumiinrakenne voi olla sellainen, vaikka en nyt usko ap:n kovinkaan makkarainen olevan kuitenkaan. Ap:lla on varmaan sellainen kapeanmallinen siro luusto. Kaikki me ollaan erilaisia, ja tärkeintä on, että omassa kropassaan on mukava olla. :)
Kyllä se on ihan taivaan tosi, että minulla on näkyvää rasvaa mainitsemissani paikoissa, sen sijaan olen pienirintainen, jalat, kädet ja perse ovat hoikat/pienet. Saan ihmettelyä osakseni kun paljastan painoni, veikkaan näyttäväni 10 kiloa isommalta. Olen painanut jo 15 vuotta suunnilleen tämän verran mutta nyt iän karttuessa aikaa kilot vaihtaa paikkaa :/
Olen ollut inbody-mittauksessa ja jos en ihan väärin muista, oli rasvaprosentti 28.
Ap
täälä toinen laihaläski 173/53.
olo on pöhötynyt, tukkoinen..
vois taas aloittaa salin.
Eroa sohvamakkaraan, mutta et halua urheilla liian rajusti :) Ainoa asia millä laihaläskeydestä pääset eroon, on ruveta syömään kunnon ruokaa kunnolla ja liikkumaan tosi reilusti. 3 kertaa viikossa kuntosalilla asianmukaisen saliohjelman kanssa ja pari kävelylenkkiä viikossa auttavat alkuun. Älä pelkää, et muutu bodariksi.
Kotiin on ihan turha hankkia mitään parin-kolmen kilon käsipainoja veivattavaksi, niillä et tule tekemään parin viikon harjoittelun jälkeen enää yhtään mitään.
Minusta tuo on ihan älytön tuo laihaläski-nimitys. Laiha ei vaan voi olla läski. Sinun mitoillasi myös sitä "läskiä" ei voi olla niin paljon että hyvin valitut vaatteet päällä näyttäisit mitenkään huonolta.
Se on sitten eri asia jos haluat muuten parantaa kuntoasi, sitten homma on ihan ok. Mutta painon ja ulkonäön takia tuskin noilla mitoilla kannattaa vaivaa nähdä. Olet ihan ok tuollaisenakin.