Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvokaa uuden koiran hankkijaa

Vierailija
16.08.2021 |

Meillä oli koira, kun olin lapsi/teini. Nyt on aika hankkia oma. Haluan, että koiran taustat ovat kunnossa ja kaikki hoidetaan, kuten pitää.

Mitä voin odottaa kasvattajalta? Mitä asioita pitää tarkistaa? Mitkä olisivat mahdollisia hälytysmerkkejä? Mitä täytyy tietää rekisteröinneistä, terveydestä jne?

Moni meitä kiinnostavan rodun myyjä näyttää olevan ulkomaalainen ja osa koirista on tuotu rajan takaa. Toisaalta vastuullisilta vaikuttavat kasvattajat eivät vastaa viesteihin.

Miten edetä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti olet käynyt Kennelliiton ohjepaketin hankikoira.fi jo läpi, mutta jos et ole, käy. Pätevä sivusto, jonka ohjeita minun on tähän turha toistaa.

Koko sivusto www.hankikoira.fi

Hyvän kasvattajan tunnistamisesta https://www.hankikoira.fi/koiran-hankinta/mista-tunnistat-hyvan-kasvatt…;

Vierailija
2/3 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki. Pääset itse ja varsinkin lähipiiri ja naapurit vähemmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet rotukoiraa hankkimassa, niin niillä on usein rotuyhditys, jonka sivuilla on lista yhdistykseen kuuluvista kasvattajista, jotka ovat vastuullisia ja luotettavia. Yleensä olen silti omatoimisesti tutustunut kasvattajan nettisivuihin ja sometileihin.

Hyvät kasvattajat ovat valmiita kertomaan omasta toiminmastaan puhelimitse tai sähköpostitse, kun kyselet.

Vastuulliset kasvattajat käyttävät jalostuksessa terveitä koiria. Jos pennulla kuitenkin havaitaan jokin sairaus jo pentuna, siitä kerrotaan.

Kasvattaja hoitaa rekisteröinnin, sirutuksenja pari ensimmäistä eläinlääkärikäyntiä pennun kanssa. Sinulle itselle jää pennun rokotusten hoitaminen luovutuksen jälkeen.

En ole hankkinut koskaan koiraa ulkomailta, mutta kasvattajilla on ollut tuontikoiria, joita on käytetty kasvatustoiminmassa.