Enimmäismäärä työhakemuksia/paikka sinun yrityksessä?
Eli mikä on enimmäismäärä hakemuksia mitä on tullut yhtä paikkaa kohti juuri sinun yrityksessä? Entä mikä on ala?
Kommentit (13)
42 taisi olla. Kaksi avointa vv-sijaisuutta. Sosiaaliala ja palkka ~2500e
200-300, julkinen sektori, asiantuntijataso.
130 hakijaa oli vakkaripaikkaan, 250 kesätyöntekijän paikkaan.
Kyseessä Tampereella oleva tunnettu teollisuusfirma, ja asiantuntijatason tehtävät.
182 hakemusta, it-ala. 10 kutsuttiin haastatteluun, ketään heistä ei palkattu. Lopulta sopiva työntekijä löytyi suhteilla.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:38"]
182 hakemusta, it-ala. 10 kutsuttiin haastatteluun, ketään heistä ei palkattu. Lopulta sopiva työntekijä löytyi suhteilla.
[/quote]
Miksei palkattu?
Ei yhtään. Tänne on palkattu kaikki suoraan hyville ehdokkaille soittamalla.
Pieni insinööritoimisto.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:57"]
Ei yhtään. Tänne on palkattu kaikki suoraan hyville ehdokkaille soittamalla. Pieni insinööritoimisto.
[/quote]
Suomeksi sanottuna pomon kavereille?
271 hakua josta 2 palkkasin omistan pienen putiikin lahdessa. Palkka 2600 e kk
En tiedä tarkkaan kun en itse rekrytoi, mutta pomon mukaan aina tulee useita satoja per paikka. Osa ei tietenkään ole mitenkään päteviä vaan vain koettavat kepillä jäätä.
Ala on markkinointi.
15-50. Palveluala. Karkeasti ottaen kolmas on sellaisia että voi huomioida. Joskus annan b-pinoon kuuluvalle mahdollisuuden ja irtisanon viikossa tai parissa jos hommat ei tunnu toimivan.
Pääsin kahdessa hakuprosessissa siihen pisteeseen, että minulle tarjottiin töitä. Toiseen paikkaan oli hakenut 105 henkilöä ja toiseen 120. Molemmat äitiysloman sijaisuuksia. Olen FM ja minulla ei ole kumpaankaan tehtävään (alempi toimihlö) soveltuvaa koulutusta tai olen ylikoulutettu.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 15:57"]
Ei yhtään. Tänne on palkattu kaikki suoraan hyville ehdokkaille soittamalla. Pieni insinööritoimisto.
[/quote]
Suomeksi sanottuna pomon kavereille?
[/quote]
Tai pomon entisille kollegoille, yhteistyökumppaneille jne. Pomon kaveri meistä ei kai ole kukaan.