Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teille joskus niin, että olet puoliunessa ja haluaisit liikuttaa kättä/jalkaa/yms., mutta et pystykään liikuttamaan?

Vierailija
15.08.2021 |

Vaan olet ikäänkuin halvaantunut? Minulle käy noin aina silloin tällöin ja se on mielestäni aika ahdistavaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip

Vierailija
2/13 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi unihalvaus?

Vierailija
4/13 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen nimi on unihalvaus

Vierailija
5/13 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotautia luulotautia

Vierailija
6/13 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on käynyt noin ja oli aivan hirveää.

Vierailija
7/13 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että unihalvaukseen liittyy vahva tunne pahuuden läsnäolosta. Sellaista ei ole onneksi vielä tullut.

-Ap

Vierailija
8/13 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "unihalvaus" nimeltään. Aivot ja kroppa herää eri tahdissa. On erittäin ahdistavaa. Itse joudun "herättämään" itseni väkisin, vaikka ääni ja raajat ei toimi. Unihalvaukseen saattaa liittyä kaikenlaisia aistihavaintoja ja esim. "ufosieppaukset" ovat todennäköisesti unihalvauksia.

Sinänsä siis vaarattomia, mutta todella ärsyttäviä.

Vierailija
9/13 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan tunnettu juttu, ja sen nimi on unihalvaus. Voi tuntua pelottavalta, mutta siinä ei ole mitään vaarallista.

Vierailija
10/13 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu aika usein. Kerran heräsin sohvalta tähän tilanteeseen. Olin nukkunut käsi ylhäällä ja odottelin että olo normalisoituu. Äkkiä se palaili ja pääsin hiukan liikahtamaan. Ylhäälle jäänyt puutunut käsi räpsähti niskaani täysin velttona ja hyvä etten p*skontu housuuni.

Vierailija
11/13 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut unihalvauksia 14-vuotiaasta asti. Aluksi pelästyin. Luulin, että olen tulossa hulluksi tai että kyseessä on jokin yliluonnollinen juttu.

Parikymppisenä selvisi (ihan kirjasta lukemalla), että kyseessä on melko yleinen unenaikainen häiriö. Olin helpottunut…

Nyt olen lähes viisikymppinen hoitajatäti. Aina ihana tunne, kun voi huolestuneelle nuorelle kertoa, että se ei oo vaarallista. Ja itse saan ”kohtauksen” poikki niin, että keskityn riuhtaisemaan itseni hereille. Joskus siinä kestää pitkään ja kerkee tulla ahdistunut olo. Muistan kuitenkin siinä tilanteessa puoliunessa, että ”ei vaarallista, tähän ei kuole jne..”

Ja ne, joilla näitä ei ole ollut.. Kohtauksen aikana tajuat ympäristösi eli olet omassa sängyssä ja hahmotat ympäristösi jollain tavalla. Et vain pysty liikahtamaankaan.

Vierailija
12/13 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että unihalvaukseen liittyy vahva tunne pahuuden läsnäolosta. Sellaista ei ole onneksi vielä tullut.

-Ap

Ei ole pakko liittyä. Unihalvaus se on. Pahuuden tunne voi liittyä siihen että unen ja valveen rajamailla jokin esine voi alkaa näyttämään ihmiseltä jne.

Vierailija
13/13 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unenaikainen Parkinsonin tauti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän