Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhassa talossa on antiikkihuonekalut kivoja, mutta monesti niiden käyttömukavuus on usein ihan surkea

Vierailija
15.08.2021 |

Meillä menee esim ruokaryhmä vaihtoon. Nyt on vanha pirtinpöytä ja tuolit 20-30-luvulta. Sekä pöytä että tuolit ovat liian matalia nykyihmiselle joten niiden ääressä on epämukava syödä. Sama vanhojen lipastojen kanssa, laatikot ovat painavia eivätkä meinaa aueta kunnolla. Aikamme tällaisten kanssa elettiin, sitten kyllästyttiin ja hankittiin uudet tilalle. Ei ole ikävä niitä vanhoja. Vanhassa talossa on muutakin epämukavuutta ihan riittämiin, joten joidenkin asioiden haluan olevan sujuvaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus sellaiset vanhat puusängyt. Kamalan matalat voi sitä nitinän määrää kun kuvetta käänsi, saati kun jotain muuta teki :D ostettiin kunnon jenkkisänky ja se on kyllä ihana.

Vierailija
2/8 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kaikki ihmiset samanpituisia nykyisinkään. Minä ottaisin mielelläni lyhyemmälle suunniteltuja huonekaluja. Harmi, että nykyisin kaikki tehdään hujopeille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole kaikki ihmiset samanpituisia nykyisinkään. Minä ottaisin mielelläni lyhyemmälle suunniteltuja huonekaluja. Harmi, että nykyisin kaikki tehdään hujopeille. 

Ehkä joku lyhyt ihminen saa tuosta hyvän ruokaryhmän. Olen katsellut jotain tämän tyyppistä tilalle https://www.asko.fi/tuotteet/tuote/79/25554/frida-ruokapoyta-90-x-180-c…. Tuoleista en vielä tiedä. Tuossa on jalkatilaa yli 10 cm enemmän kuin nykyisessä pöydässämme. ap

Vierailija
4/8 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli puuta. Paljon arvokkaampia kuin nykyiset levytavarat.

Vierailija
5/8 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne oli puuta. Paljon arvokkaampia kuin nykyiset levytavarat.

Itse laitan aika paljon arvoa myös sille käyttömukavuudelle. Ap

Vierailija
6/8 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs ny Ap, se on jaloa kärsiä vähän epämukavuudesta, kunhan vain on antiikkihuonekalut.

Vierailija
7/8 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mm uusrenesanssisohvien kohdalla. Siihen aikaan, kun ne tehtiin ei ajateltu, että niillä pitkän aikaa istuskeltaisiin telkkaria katsellen.

Minulla on käyttöhuonekalut funkkiksesta 50-lukuun eikä ongelmia ole ollut. Ovat kestäviä ja omasta mielestäni huomattavasti kauniimpia, kuin tämän päivän puu-liimapuristeesta muokatut vastaavat tuotteet.

Vierailija
8/8 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne tosi mukavat sohvat ja tuolit on jo istuttu puhki. Pelkät epämukavat jääneet jäljelle. Vähäisemmän käytön ansiosta.

Sama vika on lempparivaatteissa. Ne on ensimmäisenä loppuunkuluneita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän