Miksi mies ei suunnittele yhteistä tulevaisuutta. Mistä johtuu?
Kommentit (22)
Ei miehet ole sellaisia. Kyllä se mukana raahautuu kun sä suunnittelet.
Occamin partaveitsi: yksinkertaisin selitys on todennäköisin. Mieti miestäsi ja mieti kumpi todennäköisemmin pitää paikkaansa:
1) JOS mies on muutenkin aloitteeton, perässävedettävä tossukka (esim. makaa vaan päivät pitkät sohvalla kotona, ei hae töitä vaikka voisi työllistyä jne), silloin kyseessä lienee miehen aloitekyvyttömyys, toiminnanohjauksen ongelmat ja yleinen vätysmäisyys. Ei jatkoon.
2) JOS mies ei ole kohdassa 1. kuvatun oloinen, eli on muutoin elämässään suunnitelmallinen ja toiminnanohjaus ok, silloin mies ei ole kiinnostunut nimenomaan sinun kanssa yhteisestä tulevaisuudesta. Jos itse toivot miehen kanssa yhteistä tulevaisuutta, ei tämä merkitse ollenkaan hyvää. Ei jatkoon tässäkään tapauksessa.
Toki ihastunut/rakastunut/yksin jäämistä pelkäävä mieli alkaa herkästi kehitellä mitä eriskummallisempia teorioita siihen, miksi mies ei suunnittele kanssasi yhteistä tulevaisuutta. "Ehkä sillä on entisestä suhteesta vielä traumoja, joita täytyy työstää mutta sitten kun ne on käsitelty, niin varmasti haluaa mun kanssa yhteisen tulevaisuuden". Nämä päässä kehitellyt skenaariot ovat äärimmäisen epätodennäköisiä. Mene yksinkertaisimman selitysmallin mukaan.
Sä et ole se A-luokan nainen, jonka vuoksi se olisi ollut valmis hakemaan kuunkin taivaalta. Sä olet vaan joku, johon se tyytyi, kun ei parempaakaan saanut. Tulevaisuus näyttäytyy lohduttomalta ton tiedon varassa. Se pysyy sun mukana, mitä muutakaan se voisi tehdä mutta se tekee sen haluttomana, masentuneena ja tahdottomana. Se olisi halunnut elämältä jotain muuta mutta näin tässä nyt kävi. Jaksaisitko itsekään hänen tilanteessaan tehdä jotain mielettömiä tulevaisuudensuunnitelmia?
eli yhteenmuuttoa ? haluat muuttaa miehen hienoon kämppään heti ?
Ja miehen rahoilla sitten auto ja parit lomat?
Naisia ahdistaa, jos mies suunnittelee tulevaisuutta eikä mies halua ahdistaa naista
Koska se ei mieti juuri sillä samalla hetkellä juuri täysin samoja asioita kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
eli yhteenmuuttoa ? haluat muuttaa miehen hienoon kämppään heti ?
Ja miehen rahoilla sitten auto ja parit lomat?
Typerä olettaja!!!!
Suunnitteluakin kauheampaa on, jos mies "tietää tulevaisuuden" :)
Kaikki syyt sille lienevät yhtä huonoja eikä miehen kanssa kannata jatkaa.
Koska yhteinen tulevaisuus ei ole hänelle kiinnostavaa. Kun mies haluaa sitoutua naiseen oikeasti niin kyllä hän suunnittelee yhteistä tulevaisuutta. Mietitään työasiat yhdessä, mietitään asuntoasiat yhdessä, mietitään lastenhankintaa ja mies ottaa näitä asioita itse esille. Mies ei vain halua kanssasi yhteistä tulevaisuutta.
Vanhemmat miehet 40+ saattavat olla kiinni vielä lapsuuden kodissa, säännölliset ruokailut siellä. Vanhemmat saattaa "liikaa" huolehtia vieläkin.
Turha suunnitella tulevaisuutta yhdessä kun ero tulee kuitenkin.
Mistä sen tietää ettei suunnittele. Ei vaan kaikkea kerro.
Katselee ja harkitsee sitä kuitenkin aivan varmasti. Ole nyt fiksusti vaan, äläkä ota asiaa puheeksi.
Miehet menevät yleensä helpoimman mukaan ja sen, mihin ovat tottuneet.
Kun tottuu sinuun, niin ei hevillä eroa.
Vierailija kirjoitti:
Turha suunnitella tulevaisuutta yhdessä kun ero tulee kuitenkin.
Niinpä! Kuitekin joku "tinteri pimu" joka ei välitä tuon taivaallista ;)
Minulla vaimo valitti, kun en koskaan suunnitellut mitään. Hänellä olikin joka viikko uusi suunnitelma valmiina. Hankki lääketieteen kirjoja ja aikoi lukea ne. Meni autokouluun ja aikoi hankkia ajokortin. Hankki harrastusvälineitä ja aikoi opetella sitä sun tätä. Aikoi hankkia ammatin ja mennä töihin. Arvannette, että yritykset jäi yhteen kertaan. Em. kirjoja ei koskaan avannutkaan, sikäli kun tiedän. Rahaa kyllä paloi. Yhtäkään suunnitelmaansa ei saanut maaliin saakka, tai edes siihen saakka että olisi voinut sanoa aloittaneensa. Minä olin luuseri, kun en koskaan suunnitellut yhtään mitään. Mitä nyt kävin töissä, maksoin laskut ja tein työn ohella DI:n paperit. Sekin olisi pitänyt kesken lopettaa, kun se oli kuulema Bullshittiä.
10 vuotta eteenpäin, minulla on vakaa työ, sijoitusasunto ja omistan puolet talostamme, jonka olen kokonaan maksanut. Niin, että joskus sekin joka sanoo ettei kumppanilla ole suunnitelmaa, omaa asiaan vain yhden näkökulman.
En minäkään ole koskaan erityisemmin suunnitellut tulevaa. Elämä kulkee eteen päin kuitenkin ja erilaisia tilanteita tupsahtelee mihin sitten reagoin. N55
Voi olla luonnejuttukin. Mulla kokemusta kahdesta pitkästä parisuhteesta ja luonteeltaan täysin erilaisista miehistä:
Mä olen toisella kierroksella miesjutuissa, ja kyllä nykyisen mieheni kanssa hyvin aikaisessa vaiheessa mietittiin tulevaisuutta. Osin myös siksi, että olimme tavatessamme molemmat yli 40-vuotiaita, eikä siinä iässä jaksa enää "katsella, miten menee". Puhuttiin siis heti alussa molempien tulevaisuuden suunnitelmat yhteistä tulevausuutta silmällä pitäen. Vuosien aikana ne ovat tietysti täsmentyneet ja osa on toteutunutkin (esim. yhteenmuutto, kihlaus + avioliitto). Muutenkin nykyinen mies on aktiivisesti suhteemme kehittäjä siinä missä minäkin.
Ensimmäisen mieheni kanssa minä taas olin se, joka veti miestä perässä. Hän oli siis luonteeltaan sellainen, että isojen päätösten tekeminen oli vaikeaa. Minä siis jouduin kertomaan, että nyt muutamme yhteen, nyt menemme kihloihin, olen varannut kirkon häitämme varten, nyt olisi hyvä aika ostaa talo jne... Mies kyllä touhusi mukana kaikissa jutuissa täysillä, mutta ei kyennyt itse tekemään noin isoja ratkaisuja, ei vaan saanut toimeksi. Joskus hän kyllä kiittelikin, että hyvä, että minä otin ohjat tarvittaessa käsiini, koska hän ei osaa.
Katso peiliin. Siellä vika. Ei suunnittele koska ei aio elää tulevaisuutta sun kanssa.