Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan jäätävä väsymys, en meinaa päästä ylös sängystä - anemia?

Vierailija
15.08.2021 |

Väsyttää niin kamalan paljon. Ei pitäisi johtua lääkityksestäkään. Olen miettiny voisiko väsymys johtua rauta-arvoista, mutta viimeksi 3 kk sitten kun ne mitattiin oli hemoglobiini sekä ferritiini viitearvojen sisällä. Ne oli alhaiset, mutta lääkäri ei ollut huolestunut, koska raja-arvot eivät ylittyneet. Hemoglobiini taisi ehkä olla 120 ja ferritiini 50?
Itseä kyllä huolestuttaa mistä tämä väsymys johtuu kun ei meinaa välillä päästä ylös sängystä.
Joinakin päivinä on ihan pakko nukkua päiväunet kun tuntuu, että nukahdan seisaalleen ja joka paikkaan sattuu kun olen niin väsynyt. Joskus väsymys iskee ennen syömistä, joskus sen jälkeen, mutta yleensä 15-17 aikoihin. En haluaisi nukkua päikkäreitä, kun tuntuu, että ne sotkevat sitten yöunet.
Syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa.
Mistä ihmeestä tämä voisi johtua?
Aloitin varmuuden vuoksi rautakuurinkin,jos siitä olisi apua.
Olen miettinyt anemiaa, koska minulla on myös sydämentykyttelyä (pulssi nousee istuessa 20-30 lyöntiä korkeammaksi kuin normaali pulssi), hikoilua, hengästymistä, huimausta ja noh, aivan kamala väsymys.
Muutoin menisin yksityiselle tutkimuksiin, mutta jouduin työttömäksi, joten on pakko säästää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko nukut yöllä entä päikkäreissä? Onko muita oireita.

Vierailija
2/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko nukut yöllä entä päikkäreissä? Onko muita oireita.

8-9 tuntia yöllä

Päikkärit 0,5-1,5 tuntia, mikä on liikaa, tiedän sen itsekin.

Ap

Vierailija
4/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uupumus.

Tämä on yksi, mitä olen miettinyt.

Henkisesti rankkaa menoa 1,5 vuotta takana, olen henkisesti loppu. Varmaan alkaa vaikuttaa jo kroppaankin.

Vierailija
5/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko viinilasin illalla? Koska itse otan erittäin harvoin, huomaan kyllä että se yksikin lasi vaikuttaa seuraavan yön uneen eli uni ei ole ravitsevaa.

Vierailija
6/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea eli yöllisiä hengityskatkoksia? Kohonnut verensokeri?

Vierailija
7/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi ?

Vierailija
8/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole mitään mielenkiintoista tekemistä, elämäsi on tylsää?

En kettuile, ajattelin vaan, kun mulla on joskus samaa.

Mutta kun on joku mielenkiintoinen kotiprojekti meneillään, sitä hyppää reippaana tyttönä ylös.

Vierailija
9/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hemoglobiini 107 ja samat oireet. Tuntui kuin kunto olisi romahtanut. Mutta voihan tuo sulla johtua jostain muustakin. Kilppareista, koronasta…

Vierailija
10/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhanen?

Vierailija
11/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samaa. Liikaa treeniä ja liian vähän hiilareita. Jos jätin treenit väliin tai söin paljon, niin olo helpotti viikon sisään. 

Vierailija
12/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikun ruikun, mä en voi mennä terveyskeskukseen, kun oon parempi ihminen.

Vierailija
13/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhanen?

Kilpirauhasarvoni ovat matalat mutta tk-lääkärin mielestä ei ole syytä huoleen vaikka suvussani on kilpirauhasen vajaatoimivuutta paljon.

Ap

Vierailija
14/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli samaa. Liikaa treeniä ja liian vähän hiilareita. Jos jätin treenit väliin tai söin paljon, niin olo helpotti viikon sisään. 

En edes tullut miettineeksi tätä. Treenaan paljon, voisin kokeilla pitää taukoviikon ja katsoa onko sillä vaikutusta.

Bmi taitaa olla 20-22 luokkaa, en tiedä kun keskity vaa'an lukemaan.

Ap

Vierailija
15/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollut korona? Treenit kannattaa jättää hetkeksi joka tapauksessa.

Vierailija
16/16 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes tullut miettineeksi tätä. Treenaan paljon, voisin kokeilla pitää taukoviikon ja katsoa onko sillä vaikutusta.

Bmi taitaa olla 20-22 luokkaa, en tiedä kun keskity vaa'an lukemaan.

Ap

Jep, ja taukoviikkoja kannattaa pitää muutenkin. Ei ne tulokset viikossa sula. Minä poltin itseni loppuun ja vasta luokkaantuminen sai pysähtymään ja miettimään, että onko tässä mitään järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi