Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna haastattelu henkilökohtaisen avustajan tehtävään!

Vierailija
04.09.2014 |

Miten valmistautua? En ole tehnyt aiemmin tuollaista työtä, mitä mun kannattaa itse kysyä? kokemuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Se homma on täyttä helvettiä

Vierailija
2/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin täyttä helvettiä? Voisitko vähän perustella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu normaalisti. Ärsyttää kun avustettavan kanssa asioidessa hänelle huudetaan (kailotetaan kuin kuurolle) ja puhutaan kuin vajokille. Kysy häneltä, mitä hänelle kuuluu. Kysy mistä asioista hän pitää, mitä työ pitää ssisällään ja arvioi rehellisesti kohtaako teillä kemiat ja onko sinusta hommaan.

Vierailija
4/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ainakin, millainen työsopimus tehdään ja katso tarkkaan, miten työnkuva siinä määritellään. Pidä kiinni esim. selkeistä työajoista ja siitä, että sun tehtävä on auttaa sitä avustettavaa ja mietitte yhdessä, mitä siihen oikeasti kuuluu, ei niin, että myös haet lapset koulusta, viet harrastuksiin, ulkoilutat perheen koiran, teet viikon sapuskat, jne. kaikki mahdolliset kotihommat varsinkaan, jos avustettava ei asu yksin. Varmista, että avustettavakin ymmärtää, että olet työsuhteessa, et ystävä, omainen tai orja.

Vierailija
5/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vähän sellainen olo, että onkohan sittenkään mun juttu....ap

Vierailija
6/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittelisi edes pahimmalle vihamiehelleni tuollaista työtä.

Vierailija
7/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt heti lannistu ennenkuin olet sitä avustettavaa edes tavannut! Menet sinne iloisella mielellä ja reippaana. Pidät vaan kiinni oikeuksistasi etkä suostu ylikäveltäväksi, jos avustettava onkin hankala. Mutta saattaahan hän olla todella mukavakin ihminen. Sinne vaan! Ajattelin vain, että olet ehkä mahdollisesti nuori kiltti nainen, joka ei välttämättä osaa pitää omia puoliaan.

Vierailija
8/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ainakin katsomassa! Itsellä ei ole kokemusta noista hommista, mut luulis, et paljon riippuu persoonasta.

Vierailija
9/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 23:39"]

tuli vähän sellainen olo, että onkohan sittenkään mun juttu....ap

[/quote]

Mene vaan siihen haastatteluun. Riippuu ihan siitä avustettavasta millaista työsi tulee olemaan. Sittenhän näet, että mitä homma tulee olemaan. Osa avustettavista on tosi ihania ihmisiä kun taas toiset oikeita ihmispaskoja. Käy nyt ainakin katsomassa.

Vierailija
10/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy työajat ja selkeästi pyydä kertomaan, mitä työtehtäviin kuuluu. Ilmaise myös, jos avustettava olettaa sinun tekevän jotain sellaista, mihin et kykene - esim. jos avustettava on hyvin isokokoinen ja sinä taas pieni ja sinun oletettaisiin nostelevan häntä tms., että mitä sitten tehdään. Yleensä tuollaiset asiat on neuvoteltavissa.

Vierailija
11/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohan on niin täysin kiinni siitä avustettavasta. Mun kaveri oli esim. erään sokean naisen avustajana. Pääasiassa työ oli sitä, että hän kävi naisen kanssa harrastuskursseilla, auttoi vaatekaupassa ja muuten ostoksilla valitsemaan oikeat tuotteet, vei konsertteihin, joskus teatteriin (ja kuvaili kuiskaten, mitä näyttämöllä näkyi), luki joskus lehteä, auttoi asioinnissa virastoissa, yms. Nainen oli oikein sympaattinen ja he tulivat hyvin juttuun, yhdellä ulkomaanmatkallakin ystäväni oli naista avustamassa.

Vierailija
12/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no joo, voin toki mennä huomenna, sehän on vasta haastattelu. Mutta jos tulee vähänkin epämiellyttävä fiilis tästä työnkuvasta tai avustettava vaikuttaa hankalalta, niin se on sillä selvä. Mä olen sellainen että työni kyllä hoidan, mutta en anna kohdella itteäni huonosti missään tilanteessa, en alistu enkä ota mitään epäasiallisuuksia vastaan!ap

Vierailija
13/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni on henkilökohtainen avustaja. Työ on raskasta nostelua koska isäni on halvaanutunut ja tarvii apua kaikessa. Avustaja käy isän kanssa fysioterapiassa,kaupassa, tekee ruokaa, jumppaa kotona,ulkoilee. Avustajalla on varmasti rankkuudesta huolimatta kivat päivät ja hauskaa koska isälläni on loistava huumorintaju. Hae vaan työtä. Ei kaikki avustettavat ole hankalia luonteeltaan.

Vierailija
14/14 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, käy ihmeessä kattomassa synkkaako teillä. Ei sitä työtä ole pakko ottaa vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi