Sain torstaina Moderna-rokotteen ja edelleen kuumetta yli 38
Miten kauan teillä kesti sivuoireet? Missä vaiheessa menisit lääkäriin kuumeen jatkuessa? Kuumeen lisäksi on päänsärkyä, yökötystä, pyörrytystä, väsymystä. Käsikipu alkaa jo hellittää.
Kommentit (18)
Tokan jälkeen tuli kuumetta muutamaksi tunniksi. Soita nyt ainakin ja kysy, toivottavasti pääset läpi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan siellä rokotuksessa sanottiin, että jos kuume jatkuu kolme päivää, pitää hakeutua koronatestiin ja lääkärin hoitoon. Ja tämähän sulle olisi kerrottu, jos olisit oikeasti kipeä ja ollut yhteydessä terveyspalveluihin.
Ei kerrottu, tk:ssa otin. Se on nyt viikonlopun kiinni. Kipeä olen oikeasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan siellä rokotuksessa sanottiin, että jos kuume jatkuu kolme päivää, pitää hakeutua koronatestiin ja lääkärin hoitoon. Ja tämähän sulle olisi kerrottu, jos olisit oikeasti kipeä ja ollut yhteydessä terveyspalveluihin.
Ei mulle sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei kyllä sanottu mitään, pistettiin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrottu, tk:ssa otin. Se on nyt viikonlopun kiinni. Kipeä olen oikeasti.
Ap
Voi kestää kaksi päivää kuume. Kolmannen päivän jälkeen menisin itse lääkäriin. Itsellä kesti päivän ja toinen päivä lievää kuumeilua
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaan ole joka paikassa sanottu, ei mullekaan.
Kolmisen päivää kestää kuume enimmillään, huomenna pitäs olla jo parempi olo.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei sanottu.
Se kuume tulee aina monelle. Itse pidin hyvänä merkkinä, koska voi olla varma että vasta-aineita alkoi muodostumaan.
Ensimmäisellä pistoskerralla sain A4 kokoisen lapun, jossa oli ilmoitettu 2. rokotteen rokotuspäivä ja mahdolliset oireet.
En saanut kummastakaan rokotteesta kuumetta, toisella kertaa olkapää kipeytyi hetkellisesti.
Sain viime perjantaina Pfizer-rokotteen. En tiedä johtuuko siitä, mutta minun on vaikeaa kävellä. Jouduin pyytämään naapuria tuomaan kaupasta ruokaa.
Kyllä suurin osa on sitten niin ihanan sinisilmäisiä ja tyhmiä:D jatkakaa vaan piikeillä käyneillä niin aina ootte lähempänä ja lähempänä "normaalia"😏
Ihan paperilla annettiin ohjeet jossa oli myös seuraava rokotusaika, ei mitään oireita vaikka toissapäivänä rokotettu.
Tuleekohan vielä jotain.
Näköjään rokotuksesta tulee monille pahemmat oireet, mitä itse taudista. Nyt sitten tähän tullaan huutamaan, että ilman rokotetta päätyisit tehohoitoon. Mistä sen tietää, että niin kävisi? Ei kai sitä kuitenkaan ennustajia olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei kyllä sanottu mitään, pistettiin vain.
Ei kyllä mullekaan sanottu mitään, annettiin joku lappu käteen ja sanottiin että toinen rokote aikaisintaan 8 viikon kuluttua ja ohjattiin rokotuspisteelle, jossa pistäjäkään ei kertonut mitään oireista tai seurannasta.
Mä sain ohjeet ja mahdolliset oireet lapulla. Olen myös googlannut kaupungin ja thl:n sivut,jotta tiedän mihin pitää varautua. Muutamassa päivässä pitäisi oireet helpottaa,jos jatkuu,mennään koronatestiin. Jos olo on huono,eikä paranemaan päin,kysytään hoito-ohjeet tai hakeudutaan lääkäriin. Mut mee nyt ekana sinne testiin. Sinne sut kuitenkin laitettaisi.
Rokoteoireet on yksilöllisiä. Ei voi sanoa miten kuuluisi reagoida.
Sain tänään toisen rokotteeni. Ensimmäisestä ei tullut mitään. En edes huomannut pistosta. Tämä toinen kirveli hiukan. Että näin me olemme erilaisia ja jopa sairastuneiden oireet ovat erilaisia. Olen silti sitä mieltä että rokote kannattaa ottaa.