Kuuma vesi kihelmöi ja pistelee hartialla ja leukaperässä
Onko jollain muulla samaa, että lämmin vesi suihkussa pistelee jumissa olevissa lihaksissa? Mulla hartia ja leukaperä kramppaa kylmässä ulkona ja lämpimässä suihkussa pistelee. Ei ole kivuliasta. Neurologi sanoi, että alueen hermoradat ovat sensitoituneet, kun alue on ollut niin jumissa. Ei siis kuulemma mitään vakavaa. Minulla niska- ja purentalihasvaivaa. Auttaako oireisiin, jos alueen saa rennoksi? Jotenkin edelleen kaikenlainen pistely vähän pelästyttää.
Kommentit (11)
Ms-tauti tai joku ääreishermosairaus?
Lisää jumppaa ja ryhti kuntoon, jos kiloja kertynyt,hoida nekin pois.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma ettei ole neuropatiaa?
Ei ainakaan neurologi sellaista epäillyt. Huomaan siis, että oireet ilmaantuvat aina kipeään/jumissa olevaan kohtaan (hartia, leukaperä, aiemmin ohimo, kun se oli jumissa purentaan liittyen).
Vierailija kirjoitti:
Tuntohäiriö
Millainen on tuntohäiriö? Voiko se juurikin vaihdella paikkaa sen mukaan, missä on lihaskipuja?
Vierailija kirjoitti:
Lisää jumppaa ja ryhti kuntoon, jos kiloja kertynyt,hoida nekin pois.
Jumppaan päivittäin, tuo purennasta johtuva leukaperien jumitus vain on sitkeää. Hartiat ja ohimot olen saanut jo parempaan kuntoon ja niissä ei enää näitä oireita juurikaan. Liikakilot on tarkoitus myös saada pois, osa jo pudonnut.
Stressiä? ” Stressi huomataan usein vasta sen aiheuttaessa niin sanottuja stressireaktioita, kuten kipua, kolotusta ja kramppeja. Kroonistuneen lihasjännityksen seurauksena verenkierto ja lihasten aineenvaihdunta heikkenevät ja lihasten happamuustaso kasvaa. Sen seurauksena ajaudutaan kierteeseen, jossa lihasten kipureseptorit ärsyyntyvät ja saavat aikaan lisää jännitystä ja kipua. Edellisiäkin hälyttävämpiä oireita ovat pahoinvointi, huimaus, ripuli, silmien ja päänsärky sekä ummetus.”
Jos sinulla on stressiä, kuten aiemmin mainittiin, voi sekin lisätä tuollaisia tuntemuksia. En tarkoita, että olisivat psykosomaattisia, mutta voi olla, että jännität niitä tiedostamattasi. Tällöin varmaan kaikki tuntemukset voimistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on stressiä, kuten aiemmin mainittiin, voi sekin lisätä tuollaisia tuntemuksia. En tarkoita, että olisivat psykosomaattisia, mutta voi olla, että jännität niitä tiedostamattasi. Tällöin varmaan kaikki tuntemukset voimistuvat.
Olen kyllä helposti stressaava. Olen itsekin miettinyt, että voisiko olla osin psykosomaattista. Huomaan, että jotenkin alitajunnassa jännitän esim. suihkuun mennessä tai ulkona tuulessa, että tuleeko jotain oireita. Eli varmaan on sitä sensitoitumista ja sitten kun jännitän, niin nuo jumissa olevat alueet reagoivat. Kiinnostaakin, että onko tämä pysyvää vai saattaako oireista päästä eroon ainakin osin jos saan lihakset ja mielen rennoiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä helposti stressaava. Olen itsekin miettinyt, että voisiko olla osin psykosomaattista. Huomaan, että jotenkin alitajunnassa jännitän esim. suihkuun mennessä tai ulkona tuulessa, että tuleeko jotain oireita. Eli varmaan on sitä sensitoitumista ja sitten kun jännitän, niin nuo jumissa olevat alueet reagoivat. Kiinnostaakin, että onko tämä pysyvää vai saattaako oireista päästä eroon ainakin osin jos saan lihakset ja mielen rennoiksi?
Mulla ei oo juuri tuosta kokemusta, mutta mieli voi saada kyllä kaikenlaisia oireita aikaiseksi. Itsellä oli nuorempana stressiä ja alkoi tulla rytmihäiriökohtauksia. Ja kun pelkäsin niitä, niin niitähän pukkasi. Luulin, että on jotain vakavaa. Sitten kun ajan myötä en enää pelännyt niitä, niin ne lähes katosivat. Nykyäänkin huomaan, että stressikausina tulee välillä rytmäreitä, mutta en kiinnitä niihin huomiota. Kaverilla taas oli paniikkihäiriö, jossa pelkäsi mennä julkisille paikoille, koska pelkäsi pyörtyvänsä. Niitä oireita tuli juuri silloin, kun jännitti niitä. Voisiko sun kohdalla olla vähän samaa? Eli on lihasjumia ja hermoradat vähän sekaisin jumista ja stressistä. Ja kun jännität noita oireita, niin silloin niitä tulee. Käsitin, että kohdallasi kuitenkin neurologi on tutkinut, ettei mitään ”vakavaa”.
Oletko varma ettei ole neuropatiaa?