Leuka täynnä paisefinnejä, mistä johtuu (en enää teini)
Kuukautisia ei ole, olen terveellisellä ruokavaliolla, stressiäkään ei ole. Ensin tuli yksi, sitten kaksi, kolme jne. Kamalaa, mitä voin tehdä? Onko sittenkin joku ruoka mistä nää tulee?
Kommentit (21)
Ei kutise ap:n leuka. Toi sinkki on ehdottomasti testattava.
Reseptilääkkeille en nyt heti haluaísi lähteä mutta se on sitten seuraava.
Sinkin puute on tavallinen kolmenkympin tienoilla ilmaantuvan aknen aiheuttaja. Sain itse tämän sinkkineuvon joskus joltain ja yllätyksekseni se auttoi! Mutta kannattaa ottaa sinkkiä pidemmän aikaa, saattaa mennä parikin kuukautta että se tehoaa. Mutta on kyllä ihanaa kun pääsi niistä jättipaiseista eroon, kannattaa olla sitkeä.
Vierailija:
Leuka täynnä paisefinnejä, mistä johtuu (en enää teini)
Kuukautisia ei ole, olen terveellisellä ruokavaliolla, stressiäkään ei ole. Ensin tuli yksi, sitten kaksi, kolme jne. Kamalaa, mitä voin tehdä? Onko sittenkin joku ruoka mistä nää tulee?
Mulla tuli vähän alle 30-vuotiaana leukaan finnejä, jotka sitten levisivät myös nenän alle. Millään konstilla en niitä pois saanut, välillä oli vähän helpompaa mutta kokonaisuutena vaan paheni. Sitten kun ne kävivät kipeiksi menin ihotautilääkärille ja tämä totesi ensilkaisulla, että " sinulla on ruusufinni" ja määräsi vahvan antibioottikuurin sekä voidetta niihin finneihin. Parissa viikossa sain leukani siedettävään kuntoon enkä ole sittemmin tarvinnut antibioottia ko. vaivaan. Sitä voidetta tarvitsen edelleen kuureina silloin tällöin ja sillä saa finnit pois kunhan ei päästä tilannetta liian pahaksi.
Googleta vaikka sanalla ruusufinni, pitäis löytyä kuvia miltä se näyttää.
Oletkos tehnyt testiä? Mulla eka raskausoire oli järjettömät finnit.
Mutta sen annostuksen pitää ainakin alussa olla joku 20-40mg per päivä että siitä on apua, monivitamiineissa on usein liian vähän.
http: // www. urheiluravitsemus. net/ artikkelit/ sinkki. html.
" Myös muut kuin riskiryhmään kuuluvat urheilijat saattavat olla houkuteltuja käyttämään sinkkilisää. Sinkkilisän käytössä on kuitenkin omat riskinsä. Pitkäaikainen sinkkilisän käyttö (> 50 mg/vrk) voi vaikuttaa kielteisesti muiden hivenaineiden, lähinnä kuparin ja raudan imeytymiseen (vastaavalla tavalla kuin raudan liikasaanti heikentää sinkin imeytymistä). Myös hyvän HDL-kolesterolin pitoisuus voi pienentyä sinkkilisän käytön seurauksena, joten lisän käyttöä rutiininomaisesti ei voi suositella."
enkä teini enää minäkään. ne on nyt loppukesästä tullut.
ystävä sanoi että ressi tai joku ruoka. mut ei mulla ole ressiä mun mielestä enkä ole ruokavaliotakaan muuttanut, paitsi parempaan päin eli jättänyt suklaan, kebabit ym tosi vähälle/ei lainkaan ja koittanut syödä vähä rasvaista ja kuntoilla. sekö syy?!?
Hikoillut ja saanut aineenvaihduntaa liikkeelle. Mitäs sanotte? Lisää kokemuksia?
Edelleen, miten parenevat nopeimmin?
Vierailija:
Hikoillut ja saanut aineenvaihduntaa liikkeelle. Mitäs sanotte? Lisää kokemuksia?Edelleen, miten parenevat nopeimmin?
en tiedä millä paranee nopeammin.
mitä ainetta sä käytät pesuun? huolellinen aamuin illoin pesu kaiken a ja o, olen kuullut. kasvovettä kannattaa käyttää.
mulla on nyt sitä lumenen matt touch ja on ehkä vähän parantunut.
sit ostin sellasen not spot aineen suoraan finnille, ei se auta mitään, joku oriflamen :/
syväpuhdistus vois olla, ehkä...
meinasin ihan kosmetologilla käydä, kunhan ois aikaa ja varaa.
finnin päälle voi yöksi sipaista vaikka hammastahnaa, sehän kuivattaa!!
muualta iho veti kuivaksi ja tuli helposti kuivia punaisia läiskiä. Leukaan saattoi paukahtaa esim. hetkessä 10 märkäpäätä ja muualta oli rutikuiva.
Kävin ihotautilääkärillä, vaikka oletin, että sanoo, että ei tolle mitään voi... mutta eipä sanonutkaan. Sain kuurin ensin Nizoralia (siis sisäisesti otettava hiivantappolääke) joka korjasi loistavasti ihoa. Jonkun kuukauden ehkä 6 kk päästä menin takaisin, kun alkoi taas sama ongelma. Sain toisen kuurin, mutta se ei auttanut niin pitkälle kuin eka. Sen jälkeen söin pitkän kuurin Tetralysalia yli puoli vuotta ja sen jälkeen iho on ollut aikasen loistava.
Suosittelen visiittiä ihotautilääkärille, sillä itse maksoin kaiken maailman purtiloista itseni kipeäksi, eikä vastaavaa hyötyä tullut. Kun laskee mitä maksaa käynti ihotautilääkärillä n. 40-50 e. Niin halvemmaksi olisi tullut jos olisi jättänyt vuosikausia kestäneen purtilovaiheen väliin.
Katsotaan onko tämä vain urheilun tehostusvaiheen tulosta vai miltä näyttää parin viikon päästä. Puhdistamiset on ihan kunnossa, eikä tavoissa muutosta. Ihotautilääkäri on hyvä vinkki, olis sille muutakin asiaa. Hammastahna ei oo koskaan toimimnut mulla.
t. ap
Mulla on olkapäille ulottuvat hiukset, ja aina kun yhtään tiheämmin käytän geelejä, vahoja, suihkeita, tehoseerumeita, hoitonaamioita ym. niin etenkin hiusraja ja kaula kukkivat...
OIKEASTI tietää, mikä sun ihoa vaivaa ja mikä auttaa, niin mene asiantuntijalle. Et joudu koekaniiniksi. Sitä vartenhan ihotautilääkärit on olemassa, että heillä on viimeisin ja tarkin tieto. tuskin ne turhanpäiten on erikoistunee, ei yleislääkäri voi kaikkea tietää. Itsellä siitä kovastikin kokemusta.
ja määräsikin poikani akneen. Nyt poika on puolisen vuotta syönyt antibioottia ja naama on oikein hyvässä kunnossa.
kannattanee mennä siis ihotautilääkärille?
5
Mulla sama ongelma silloin, kun en syö pillereitä. Tetrasykliini-kuureja syöty, ei mitään apua. Paikallisvoitein olen ihon johonkin kuntoon saanut.
Mulle tuli kolmekympin hujakoilla just tuollaisia näppyjä nimenomaan leuan ja kaulan alueelle, iho kukki ja oli kamalan näköinen. Omalle anopilleni oli aikoinaan kuulemma tullut ihan sama ongelma samassa iässä, ja hän oli käynyt ihotautilääkärillä siitä epätoivoissaan ja saanut ohjeen alkaa syödä sinkki- ja hivenainelisiä - kuulemma todella tavallista, että juuri tuossa iässä naiset saavat liian vähän sinkkiä ruokavaliostaan. Anoppi oli alkanut popsia sinkkiä ja ongelma oli rauhoittunut muutamassa viikossa. Kokeilin itse samaa ja aivan sama juttu!
Edelleenkin kun iho alkaa oireilla, niin alan nappailemaan sinkkiä, mieluusti b-vitamiinien kera (tai sitten luontaistuotekauppojen Nature' s sunshine Super supplemental-merkkistä monivitamiinivalmistetta) ja iho poikkeuksetta selkenee muutamassa viikossa.
Kuullostaa humpuukilta, en olisi ikinä uskonut että joku vitamiini tms. voi auttaa asiaa, enkä ole koskaan aikaisemmin huomannut yhtään minkään valmisteen todella vaikuttaneen ihoon tai hiuksiin tms., mutta sinkki kyllä vaikutti. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.