Maksoin kaupassa Visalla ja myyjä..
..alkoi juttelemaan sanoen, että ärsyttävän pitkä tämä elokuu. En tajunnut mistä hän puhuu. Sain opiskelija-alennuksen ja mietin mahtoiko lause liittyä siihen. Myyjän jatkaessa jutusteluaan tajusin, että hän ajattelin minun maksavan luotolla, koska minulla ei muuten ole varaa.
Itse vaan maksan aina kaiken Visalla. Sen on kätevää ja omaa rahankulutustaan on helppo seurata, kun saa kuukausittain siitä kooman. Tillilläni on kyllä aina katetta.
Kommentit (11)
Ihan sama juttu kuin sinulla ap, näiden korttien koonneista saa helposti tehtyä kuukauden kirjanpidon.
Minulla ei tullut mieleenikään ennen av-palstan tarjoamaa sivistystä, että korteilla maksavan täytyisi olla rahapulassa. Ennen aina luulin, että kortteja saavat vain ne, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa hyvin :o)
Ihmetyttää tuollainen vanhanaikainen asenne, sitäpaitsi Visa ei edes ole luottokortti vaan maksuaikakortti.
Vierailija:
kun saa kuukausittain siitä kooman.
On niin kiva sanoa isolla äänellä: pankkikortille, että tietävät perässä tulevatkin, että tilillä on rahaa. Jos rahat on lopussa, siirrän Visalta käteistä pankkitilille.
Sitten kassalla avaan lompakkoni niin leveästi, että setelit näkyvät varmasti sekä kassalle että muutamalle muulle takanani jonossa olevalle. Samoin kaikki muutkin luotto- maksuaika- ja kanta-asiakaskortit ovat siististi rivissä kaikkien nähtävissä lompakon sivustalla.
Joskus kortti voi olla " hukassa" ja silloin minun tietenkin täytyy ottaa kaikki setelit pois lompakosta ja selailla niitä siinä kassalla jos vaikka kortti olisi livahtanut niiden väliin...
ei silti, ei mulla edes ole visaa, masteri vain.
Vierailija:
Sitten kassalla avaan lompakkoni niin leveästi, että setelit näkyvät varmasti sekä kassalle että muutamalle muulle takanani jonossa olevalle. Samoin kaikki muutkin luotto- maksuaika- ja kanta-asiakaskortit ovat siististi rivissä kaikkien nähtävissä lompakon sivustalla.Joskus kortti voi olla " hukassa" ja silloin minun tietenkin täytyy ottaa kaikki setelit pois lompakosta ja selailla niitä siinä kassalla jos vaikka kortti olisi livahtanut niiden väliin...
Mutta mistä ihmeestä saisin useita 50 ja 100 euron seteleitä?
Vierailija:
Mutta mistä ihmeestä saisin useita 50 ja 100 euron seteleitä?
toki maksan joskus omalla pankki/visa kortillakin.
jotenkin noloa tosiaan välillä sanoo et visalla, mut tän ketjun lukeneena en nolostele yhtään enää.
maksoinhan mäkin " huvikseen" visalla lauantaina 14e ostoksen vaik tilillä onki rahaa....
menen silloin tällöin kauppaan ostamaan tikkarin joka maksaa about 20 cnt,maksan sen yleensä 500:n setelillä ja kassaneiti paniikissa menee hakemaan toisesta kassasta lisää vaihtorahaa. Siinä sitten leuhkana odottelen,että neiti saa jostain kerättyä vaihtorahaa=D
että " kyllähän tällä voi maksaa jos vain on katetta" . Argh! Ärsytti. En kyllä sitten sanonut muuta kuin että kyllä sillä ON katetta.