Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

äidin masennus

Vierailija
20.08.2014 |

Sain tietää viime viikonloppuna että äitini on masentunut. Kuuntelin kun hän puhui tätini kanssa puhelimessa jolla on alkoholiongelma he puhuivat hänen tilanteestaan ja äitini ohimennen sanoi hänelle että "olishan se helppoa päästä kaikesta sillein mutta sitten alkaa miettimään lapsia ja sitä miltä heistä tuntuisi". Asia jäi vaivaamaan minua todella paljon ja sen jälkeen en ole juuri nukkunut ja mietin äitiä koko ajan että mitä jos hän tekisi itsellensä jotain. Minun näkökulmasta hänen asiat ovat hyvällä mallilla hänellä on 4 lasta ja aviomies jonka kanssa lapset on hankittu eli isäni. Minua ahdistaa niin paljon koska asia tuli niin puskista. Sain myös selville että hän on menossa jutelemaan tilaanteestaan depressio hoitajalle. Miten voin auttaa äitiäni? Olen muuttanut pois kotoa 2 vuotta sitten mutta käyn silti kotikotona usein noin. 2 krt viikossa, mutta nyt tuntuu siltä että minun pitäisi olla siellä koko ajan että saan mielenrauhan. Ja äitini piristyy aina kun sinne menen eikä vaikuta yhtään masentuneelta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on menossa keskustelemaan ongelmistaan ja se on hyvä. Se, että hän ilahtuu käynneistäsi, on mielestäni parasta mitä sinä voit tehdä.

Olet ehkä liian läheinen ja rakas, että hän pystyisi puhumaan masennuksestaan kanssasi.

Antaisin hänen hoitaa asia niinkuin nyt on valinnut.

Vierailija
2/5 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen itsekkin iloinen että hän on ymmärtänyt että tarvitsee apua.:) Inhottavaa kun nämä asiat alkavat pyörimäään mielessä kun on menossa nukkuamaan ja aamulla olisi aikainen herätys nytkin tekisi mieli hypätä autoon ja mennä vanhempieni luokse... hmm no ehkä huomenna yritän varovasti ottaa asian esille tai sitten annan vaan olla koska luulen että hän yrittäisi suojella mua ja sanoisi vaan että kaikki on hyvin.

Vierailija
4/5 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti hankala olla tommosen kuulemisen jälkeen. Todennäköisesti hänellä ei ole kuitenkaan aikomusta tehdä itselleen mitään, vaan haluaa selvittää oloaan ammattilaisen kanssa. Kannattaa muistaa, että masennus on sairaus, eikä välttämättä liity äitisi elämäntilanteeseen tms. Saattahan olla, että hänellä on pitkäänkin masennusta, jota hän on pyrkinyt pitämään kurissa. Masennus tulee usein läheisille puskista, koska sitä pyritään usein salaamaan ja peittämään, vaikka sillä hymyllä.

Jos olisin tilanteessasi, niin kertoisin äidilleni kuulleeni keskustelun vahingossa. Se varmasti tekisi olon helpommaksi, kun ei tarvitsisi salailla.

Rehellisyys on oikeasti hyvä homma. Varsinkin silloin, kun joku on masentunut.

voimia sulle, koita saaha nukuttua :)

-Eea, masennuksesta kuntoutumassa.

Vierailija
5/5 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella hankala olla. Ja jotenkin olen alkanut miettimään äidistäni ja hänen menneisyydestään aivan eri tavalla kuin ennen, hänen lapsuutensa oli mm. Hankala. Olen jotenkin sulkenut silmäni siltä ja ajatellut että hänellä on ollut yhtä onnellinen lapsuus kuin minulla.. mut näin ei ole. Kiitos vastauksestasi tuli parempi mieli :)