Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsi voi selvitä selväjärkisenä peruskoulusta

Vierailija
19.08.2014 |

Tuntuu että nykyisin on vielä pahempaa kuin joskus 80-luvulla... Moneen lapseen jää ikuiset traumat.

Yrität kaikkesi vanhempana ikävuodet 1-6 , että lapsi saisi hyvät eväät elämään, ja sitten tulee tuo pakkolaitos, peruskoulu... Valtavia hullujenhuoneita joissa vain vahvat pärjää...

Miten pääsee kotiopetukseen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.oph.fi/saadokset_ja_ohjeet/ohjeita_koulutuksen_jarjestamiseen/perusopetuksen_jarjestaminen/kotiopetus

"Oppivelvollisuuden suorittaminen muulla tavoin ei edellytä lupaa viranomaisilta. Asiasta päättää huoltaja, joka sen jälkeen myös vastaa oppivelvollisen opintojen järjestelyistä. Kunnalla ei ole velvollisuutta järjestää opetusta huoltajan päätöksellä muualla kuin koulussa opiskelevalle oppivelvolliselle. Huoltaja on vastuussa myös siitä, että oppivelvollisuus tulee suoritetuksi."

Että siitä vaan kotiopetusta pitämään.

Vierailija
2/6 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt. Ihan uskomaton juttu, että kouluun on pakko mennä, mutta mikään ei sitten turvaa sitä opiskelijaa.

Olen aivan varma, että tulevaisuudessa tätä pidetään sairaalloisena systeeminä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä selväjärkistä aikuista tavannutkaan joten ilmeisesti ei mitenkään?

Vierailija
4/6 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:33"]

Samaa miettinyt. Ihan uskomaton juttu, että kouluun on pakko mennä, mutta mikään ei sitten turvaa sitä opiskelijaa.

Olen aivan varma, että tulevaisuudessa tätä pidetään sairaalloisena systeeminä.

[/quote]

Ei ole olemassa mitään koulupakko. Oppivelvollisuus on, mutta, kuten yllä on sanottu, voidaan hoitaa muillakin tavoin, kuin koululla.

Tosin jos koulujärjestelmä on teistä huono ja lapselle haitallinen, miksi ette tee asialle mitään? Kansalaisaloitetta pystyyn, kampanjoikaa, älkääkä ruikuttako! Pitäisi vaan se prse nostaa ja keksiä ihan oikeita perusteluja.

Vierailija
5/6 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh, ensinnäkin, lapset on sitkeitä.

Toiseksi, hyvän kasvatuksen aikaansaama vahva itsetunto auttaa selviämään kiusaamisesta.

Ystävät auttavat selviämään kiusaamisesta ja tuo helpotusta puhua ja käsitellä asiaa jonkun samanikäisen kanssa.

Avoin keskusteluyhteys vanhempaan auttaa selviämään siitä, eikä kiusattu tunne sitä lamaannuttavaa avuttomuutta kiusauksen edessä kun on edes joku jonka tietää seisovan tukena omalla puolella.

Jos kiusaaminen on pitkäaikaista, eikä kiusattu saa tukea mistään ja kokee jääneensä täysin yksin, niin siitä ei kyllä selviä. 

Joten, älä jätä lastasi pulaan, vaan tee kaikkesi jotta kiusaaminen loppuu, sinulla siihen on aikuisen mahdollisuus toisin kuin lapsellasi.

Vierailija
6/6 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä aika lailla samaa mieltä, vaikka omilla alakoululaisillani on kyllä parempi koulu kuin minulla aikanaan 80-luvulla. Olen netissä mm. kotiäitien foorumilla tutustunut kotikoulua pitäviin, ja tervepäisiä ovat. Olen päättänytkin, että jos lapseni joutuvat koulukiusaamisen uhreiksi, eikä sille käytännössä mitään tehdä koulussa, otan pois koulusta. On ihan hullua laittaa lapset "karaistumaan", mikä aiheuttaa vain elinikäiset traumat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän