Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka paljon lähäriopintoja pitää olla suoritettuna

Vierailija
19.08.2014 |

Haluaisin opiskella lähihoitajaksi mutta rahasta tekee tiukkaa. Missä vaiheessa siis pääsen tekemään keikkaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta.Jotkut ottaa vasta opintonsa aloittaneita,toiset vaatii että ois hoito ja huolenpito jakso käyty. Kotihoidosta kannattaa kysellä,oman kokemuksen mukaan sieltä löytyy keikkaa hyvin myös opiskelijalle Helsingissä.

Vierailija
2/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:16"]

Riippuu paikasta.Jotkut ottaa vasta opintonsa aloittaneita,toiset vaatii että ois hoito ja huolenpito jakso käyty. Kotihoidosta kannattaa kysellä,oman kokemuksen mukaan sieltä löytyy keikkaa hyvin myös opiskelijalle Helsingissä.

[/quote]

Kiitos vastauksesta ja vinkistä! Mulla vanhoja opintoja hoitoalalta eli en ihan alusta alkaisi lähihoitaja opintoja mutta perheellisenä en opintotuella elä eli keikkaa pitäis saada mahdollisimman nopeasti. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on jotain vanhaa pohjaa esim. apuhoitaja ja työkokemusta, niin monet paikat ottaa varmaan heti keikalle.

Vierailija
4/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:21"]

Jos sulla on jotain vanhaa pohjaa esim. apuhoitaja ja työkokemusta, niin monet paikat ottaa varmaan heti keikalle.

[/quote]

Mulla vanhoja sh opintoja 92 ov mut en ole koskaan valmistunut ja näistä opinnoista on yli 10v aikaa.. ap.

Vierailija
5/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista saada aikuisopintorahaa? Helpottaa ehkä vähän..

Vierailija
6/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:21"]

[/quote]

Mulla vanhoja sh opintoja 92 ov mut en ole koskaan valmistunut ja näistä opinnoista on yli 10v aikaa.. ap.

[/quote]

Ainakaan AMK:ssa ei voi hyväksilukea mitään opintoja yli 10 v vanhoilla opinnoilla. Ehkä työnhaussa niistäkin voi olla hyötyä.

Vierailija
7/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:21"]

[/quote]

[/quote]

Ainakaan AMK:ssa ei voi hyväksilukea mitään opintoja yli 10 v vanhoilla opinnoilla. Ehkä työnhaussa niistäkin voi olla hyötyä.

[/quote]

Tämän tiedänkin, siksi  en hakeudukaan nyt opiskelemaan sh:ksi, koska turhauttaisi aloittaa kaikki alusta. ap

Vierailija
8/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 15:37"]

Onko mahdollista saada aikuisopintorahaa? Helpottaa ehkä vähän..

[/quote]

Ei ole, koska olen ollut välissä lasten kanssa kotona ja tehnyt määräaikaisia töitä. ap

Vierailija
9/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän saa lähäriopinnoissakaan niitä hyväksiluettua. Koulutus on sitä paitsi melkein yhtä pitkä, uramahdollisuudet paremmat... Olisin kyllä itse palannut sh-linjalle.

Vierailija
10/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin aloin tekemään heti keikkaa vanhusten palvelutalossa. Koulun aloitin silloin elokuussa ja syyskuussa olin jo töissäkin.

Vierailija
11/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:39"]

Ethän saa lähäriopinnoissakaan niitä hyväksiluettua. Koulutus on sitä paitsi melkein yhtä pitkä, uramahdollisuudet paremmat... Olisin kyllä itse palannut sh-linjalle.

[/quote]

Koulusta olen tiedustellut asiaa ja saisin jotain hyväksiluetuksi+työkokemus eli n reilu vuosi tarvisi vain opsikella, kun sh:ksi se olisi sen 3,5v.. ja lisäksi ikää alkaa olla niin haluaisin tutkinnon nopeammin. ap.

Vierailija
12/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:39"]

Mä ainakin aloin tekemään heti keikkaa vanhusten palvelutalossa. Koulun aloitin silloin elokuussa ja syyskuussa olin jo töissäkin.

[/quote]

Aloititko opinnot ihan alusta? aikuis- vai nuorisopuolella?