Venäläislehti irvailee Niinistölle
Kommersant-lehden toimittajan mukaan presidentti Sauli Niinistö pääsi Sotshissa Vladimir Putinin ansiosta ”osallistumaan pariksi tunniksi maailmanpolitiikan prosessiin”.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288726109464.html
"Kremlin luottotoimittajan" äänenpainot eivät paljon eroa tavasta, jolla Pravda irvaili pääministeri Cajanderille pari päivää ennen talvisodan alkua:
Kommentit (19)
Eilen Sjaulji Njiinitöj mainittiin oikein venäjällä radion uutisissakin, en tiedä missä sävyssä, kun en venäjää osaa.
Antaa irvailla vaan. Ei hetkauta Suomea.
Eipä ole ensimmäinen irvailija. Tämä on sitä nykyajan meininkiä.
Ihan turha tapaaminen. Suomi taas juoksee nöyristelemässä venäjää.
Venäläislehdet ovat aivan oikeassa. Suomi ei ole mikään suuri peluri maailmanpolitiikan näyttämöllä eikä Niinistöllä ole edes juurikaan valtaa.
No Niinistö nyt kävi yrittämässä. Ei siitä vielä tiedä jos siitä ainakin olisi Suomelle jotakin hyötyä. Me ollaan köyhä pieni maa ja meidän on pakko elää ison Venäjän naapurina, joten sen mukaan on eletävä.
Niinistö tekee sen, mikä hän voi ja vaikka se ei tässä tilanteessa olisi paljon, se on kuitenkin enemmän kuin av-mammat tekee.
tekee johtajat mitä tahansa todellisia tekoja, niitä aina irvileuat piikittelee. vain täsin yhdentekevät muodolliset valtiovirailut sun muut jätetään huomiotta. se että ivataan, on tavallaan hyvä merkki: nyt on tosiaan tehty jotain. niin kuin onkin. olen ylpeä niinistöstä, joka uskaltaa ottaa ohjat tarvittaessa käsiinsä ja tehdä sen mihin pystyy. tyylikäs teko
Minä osan venäjää. Irvailivat koska tosissaan Niinistön visitin tarkoitus oli helpottaa sanktioita,yksinpuolisesti että Venäjää helpottais Suomen kohtalo,mutta visitin tarkoitus on ollut niin läpinäkyvää että Venäläisiä naurattii. Asia olisi ollut toinen jos Niinistö kertoisi avoimesti että haluaa pakotteiten molempinpuolinen helpottaminen. Mutta kun todellisuudessa Niinistöjä ei kiinnostaa Ukrainassa kuoleitten lukumäärä-vaikka kuolis kaikki. Mutta pitii keksia hieno veruke,että on tullut rauhasta puhumaan. Tosissaan venäläiset ymmärsivät että hän on tullut uhkailemaan että jos Putin ei tee niin kun Niinistö pyytä niin Venäjälle käy huonosti. Koska kysymys on ollut ultimatomista eli uhkavaatimuksesta. Kai ehkä kysymys ollut siitä NATO lle Suomen aluen tarjoaminen hyökkämistarkoitukseen. En tiedä oisko Niinistö ollut sittenkiin sopiva tähään neuvotteluun,taisi vaan heitänyt bensa liekkiin. Ois ollut parempi Timo Soini tai Pekka Haavisto vaikka ovatkiin erikoiIa mutta ainakiin Timo Soinille Venäjälle ei naurattais koska hän on vaan on mikä on,ei esittää mitään. Soinia Venäjällä arvostetaan hänen suorasukkaisuudesta-eikä hänet pidetään natsina kun täällä. Siitä että hän haluaa asetta maahanmuutto järjestykseen ei tee hänestä Hitleria.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:30"]
Minä osan venäjää. Irvailivat koska tosissaan Niinistön visitin tarkoitus oli helpottaa sanktioita,yksinpuolisesti että Venäjää helpottais Suomen kohtalo,mutta visitin tarkoitus on ollut niin läpinäkyvää että Venäläisiä naurattii. Asia olisi ollut toinen jos Niinistö kertoisi avoimesti että haluaa pakotteiten molempinpuolinen helpottaminen. Mutta kun todellisuudessa Niinistöjä ei kiinnostaa Ukrainassa kuoleitten lukumäärä-vaikka kuolis kaikki. Mutta pitii keksia hieno veruke,että on tullut rauhasta puhumaan. Tosissaan venäläiset ymmärsivät että hän on tullut uhkailemaan että jos Putin ei tee niin kun Niinistö pyytä niin Venäjälle käy huonosti. Koska kysymys on ollut ultimatomista eli uhkavaatimuksesta. Kai ehkä kysymys ollut siitä NATO lle Suomen aluen tarjoaminen hyökkämistarkoitukseen. En tiedä oisko Niinistö ollut sittenkiin sopiva tähään neuvotteluun,taisi vaan heitänyt bensa liekkiin. Ois ollut parempi Timo Soini tai Pekka Haavisto vaikka ovatkiin erikoiIa mutta ainakiin Timo Soinille Venäjälle ei naurattais koska hän on vaan on mikä on,ei esittää mitään. Soinia Venäjällä arvostetaan hänen suorasukkaisuudesta-eikä hänet pidetään natsina kun täällä. Siitä että hän haluaa asetta maahanmuutto järjestykseen ei tee hänestä Hitleria.
[/quote]
Tuota tuota...en tiedä mitä venäläiset ajattelevat Timo Soinin olevan mutta hän itsekin myöntää olevansa populisti joka sanoo täsmälleen ne asiat joiden uskoo uppoavan kansaa. Se kansanmiehen imago, joka hänelle on, on huolellisesti rakennettu. Hänen jokaisen sutkauksensa on tarkkaan harkittu. Hän on erittäin laskelmoiva ja suuri osa häntä äänestäneistä on äänestänyt persuja vain sen takia, että halusivat protestoida kokoomuksen oikeistolaista politiikkaa vastaan.
Niinistö kävi itkemässä Valion kohtaloa. Suomen päättäjät ovat koko ajan ajatelleet pelkkää omaa tilipussia ja miten pakotteet vaikuttavat talouteen. Ollaan mukana vain koska EU haluaa. Kuka tahansa tilannetta seurannut näkee sen. Mitä me EUlla tehdään kun asiat voi hoitaa itse, suomalainen näkemys asiasta.
Venäläinen media nyt on mitä on. Nukketeatteriksi vois joku kutsua.
Ihan sama mitä se suoltaa. Suomi on kusisessa paikassa ja maailmanpolitiikka on mitä on. Parempu se on lähteä itse asioita selvittämään kun kutsua esim. Obama suurieleisesti kylään, niinkuin eräät.
Saahan sitä irvailla. jos ei muuta osaa.
Kyllä Timo Soini ehkä populisti mutta hänellä on omaa henkilökohtainen selkäranka,ja tiedän että hän tosissaan suree ihmisten kohtalo-ei niin kun Niinistö vain esittää myötätuntö. Sitä paitsi Soinilla on oma näkemys tasaarvolaessa ja abortteista eli OMA KANTAA-EI OO MIELISTELY EIKÄ PUOLIIN JA TOISIIN SYVÄÄÄÄÄÄ KUMARTUMINEN . Haavistokiin ois hoitanut homman paremmiin koska hänellä on sydän paikallaan,en oikein tykkään hänen suntautumisesta mutta se on hänen OMAA ASIANSA,KUNNIOITAN PEKKAA JA OLEN ÄÄNESTÄNYTKIIN HÄNEN.MINUSTA HÄN KÄYTTÄYTTYÄ ASIALLISESTI JA SIVISTYNEESTI.ELI MOLEMMAT OVAT SYDÄMMELLISIA JA AITOA,ja vaikka olen itse maahanmuuttaja niin en nyt mitenkään pystyy rupea kaivamaan verta nenästä ja haukkua Soinia natsiksi. Hänellä on omat arvonsa jotkaa kaikkuu venäläisiin. Mikä nyt??? Minä kannatan perinteisi perhenarvoja,suhtauun negatiivisesti aborttiin koska minun mielista jos kaksi ainuista harrastavat seksia niin täytyy heidän kantaa vastuu sitten. Poikkius tapaus on sairaus tai raiskaaminen. Mielistani vauvalla ON IHMISOKEUS ELÄMÄÄN.
Ihan rauhassa saa irvailla. Irvaillaan meilläkin Putinille. Ja onhan se totta että Suomi on säälittävän pieni maa suurvaltojen hallitsemassa maailmassa, ei siis mitään uutta. Pääasia minusta että edes jonkinlainen keskusteluyhteys säilyy, Venäjä kun sattuu olemaan rajanaapurissa haluttiin sitä tai ei.
Pitemmän päälle Venäjä aiheuttaa toimillaan itselleen ja kansalaisilleen paljon vahinkoa ja irvailuilla yritetään kääntää huomiota pois Venäjän omista vakavista ongelmista.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:11"]
Kyllä Timo Soini ehkä populisti mutta hänellä on omaa henkilökohtainen selkäranka,ja tiedän että hän tosissaan suree ihmisten kohtalo-ei niin kun Niinistö vain esittää myötätuntö. Sitä paitsi Soinilla on oma näkemys tasaarvolaessa ja abortteista eli OMA KANTAA-EI OO MIELISTELY EIKÄ PUOLIIN JA TOISIIN SYVÄÄÄÄÄÄ KUMARTUMINEN . Haavistokiin ois hoitanut homman paremmiin koska hänellä on sydän paikallaan,en oikein tykkään hänen suntautumisesta mutta se on hänen OMAA ASIANSA,KUNNIOITAN PEKKAA JA OLEN ÄÄNESTÄNYTKIIN HÄNEN.MINUSTA HÄN KÄYTTÄYTTYÄ ASIALLISESTI JA SIVISTYNEESTI.ELI MOLEMMAT OVAT SYDÄMMELLISIA JA AITOA,ja vaikka olen itse maahanmuuttaja niin en nyt mitenkään pystyy rupea kaivamaan verta nenästä ja haukkua Soinia natsiksi. Hänellä on omat arvonsa jotkaa kaikkuu venäläisiin. Mikä nyt??? Minä kannatan perinteisi perhenarvoja,suhtauun negatiivisesti aborttiin koska minun mielista jos kaksi ainuista harrastavat seksia niin täytyy heidän kantaa vastuu sitten. Poikkius tapaus on sairaus tai raiskaaminen. Mielistani vauvalla ON IHMISOKEUS ELÄMÄÄN.
[/quote]
Timo Soinilla selkäranka? Hah hah. Salli minun nauraa. Kun häneltä kysyttiin kumman puolella hän on, Israelin vai Palestiinan, hän vastasi, että hän on aina pienemmän puolella. Eli ei antanut selvää vastausta koska tiesi että kumpi tahansa vastaus karkottaisi osan hänen äänestäjistään. Selkarankainen ihminen olisi sanonut suoraan kumman puolella on ja hyväksynyt sen, että menettää osan äänestäjistään.
Hei Timo Soini on varovanen sanoissa koska kun tässä selväksi tuli niin sanoja vännetään ja lauseita spekuloidaan ja kirjoitetaan kuinka sattuu. Soini kertoi omaa kantansa niin moneen ottein että sokeakiin sen tajuu. Miksi teitä nyt niin kiinnostaa Palestina yks kaks mmm sektor Gasassa sotaa jatkuu...oisko jo 40 vuotta,kunolinihan pikku tyttö kuuntelin Neuvostoliitossa radiossa ..että Gasassa jatkuu veriset taistelut ..ajattelin silloinettä kamala ihmiset tappavat toistensa...
Mieti että miten paljon joka päivä tapetaan vauvoja abortin takia,hyi hitto ja vieläpä TAPPAJA ON OMA ÄITI...niin että se siitä Palestina,siellä on sota. Se siitä kamala onkiin.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:48"]
Hei Timo Soini on varovanen sanoissa koska kun tässä selväksi tuli niin sanoja vännetään ja lauseita spekuloidaan ja kirjoitetaan kuinka sattuu. Soini kertoi omaa kantansa niin moneen ottein että sokeakiin sen tajuu. Miksi teitä nyt niin kiinnostaa Palestina yks kaks mmm sektor Gasassa sotaa jatkuu...oisko jo 40 vuotta,kunolinihan pikku tyttö kuuntelin Neuvostoliitossa radiossa ..että Gasassa jatkuu veriset taistelut ..ajattelin silloinettä kamala ihmiset tappavat toistensa...
Mieti että miten paljon joka päivä tapetaan vauvoja abortin takia,hyi hitto ja vieläpä TAPPAJA ON OMA ÄITI...niin että se siitä Palestina,siellä on sota. Se siitä kamala onkiin.
[/quote]
Ai kertoi oman kantansa? No mikä se Soinin kanta nyt sitten on? Minä en tiedä eikä varmaan tiedä hänen äänestäjänsäkään.
En avannut linkkejä, mutta aina on olemassa ihmisiä ja ryhmittymiä jotka harrastavat propagandaa.