Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa aloittelevaa kestovaippailijaa.

27.08.2006 |

Tässä sisävaippoja sekä imuja ja lisäimuja olen ommellut. Lisäksi jokuset villavaippahousut olen kutonut. Ongelmani on tuo ulkokerros. Suositelkaa siis omia hyväksi kokemianne " systeemejä" . Mulla on muutamat bumbyt lainassa. Sisävaippoja olen ajatellut n. tehdä n. 20 kpl:tta. mikä olisi sopiva määrä ulkokerroksille? Pärjääkö vähemmällä?

Ja tosiaan. Homma on vasta suunnittelu- ja valmistusasteella.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sun määrät kuulostaa jo aika kattavilta, jos ovat kaikki siis vastasyntyneelle sopivia. Jos käsitin oikein, tarkoitat ulkokerroksella siis kuorta (=kosteudenpitävä osa)? Kuoriahan ei tarvita kuin muutamat, eli nuo villahousut ja muutamat bumpyt riittävät alkuun hyvin (kuorta ei ole tarpeen pestä joka vaipanvaihdon jälkeen). Sisävaipoista usein kuulee tuon 20 kpl, kyllä sillä ainakin alkuun pääsee. Pikkuvauvalta tosin voi joutua vaihtamaan maitokakkavaippaa jatkuvasti. Oletko harkinnut harsoja? Ne olis suht edullinen investointi, eikä ollenkaan niin hankalia kuin miltä kuulostaa. Varsinkin vastasyntyneella minusta hyvät!

Varsinaisesti näät homman vasta sitten, kun vauva on syntynyt. Mitkä systeemit oikeesti sopii ja mitkä ei, nää on vähän arvoituksia aina. Mukavia vaippailuhetkiä!

Vierailija
2/3 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva siis puolivuotias. Kiitos vinkeistä. Tuo " kuorien vaihtoväli" on ollut arvoitus. Kunhan nuo sisävaipat valmiiksi saan, alan touhua lopullisesti käynnistelemään. Sepä ei enää niin nopeaa kuin ennen vauvaa (ja muita lapsia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sieltä löydy monelaista vinkkiä aiemmista kysymyksistä.

Bumpy ok alle vuoden ikäisellä ja jos haluaa lyhyet vaihtovälit. Isommalla (8-10-12kk->) yhden kuoren käyttöikä on sen verran pitkä, että kosteussuoja alkaa kulua. Sulla on ilmeisesti käytettyjä Bumpyja, joten ne saattaa jo falskata. Samantyyppisiä mutta pitävämpiä kuoria on vaikkapa Totswrap (ilman lahkeiden vuotosuojia mutta joustava materiaali) ja Popowrap (parhaimmillaan muotoonommeltujen vaippojen kanssa, pötköt ei tahdo pysyä).

Taskuvaipat (Fuzzi Bunz, Nature Babies Stuffables ym ym) on liikkuvalla lapsella hyviä, neppareita lapsi ei myöskään itse saa kiskottua auki. Niissä on siis kuori ja fleecesisäpinta, joiden väliin imut (harso, frotee, hamppu, mikä vain) laitetaan, joten valmis vaippa puetaan kuin kertavaippa. Kuori menee kyllä joka käytön jälkeen pesuun.

Määrät riippuu ihan tyylistäsi,miten usein vaihdat, miten usein peset pyykkiä. Kantsii ostaa kokeiltavaksi useampaa eri lajia niin huomaa mistä tykkää ja sitten vasta ostaa sitä lajia lisää.