Lannistavat läheiset
Mulla on tavoitteena päästä yliopistoon, sellaiselle alalle jolle on tosi vaikea päästä. Mulla on sinne kuitenkin hyvät saumat päästä.
En oikein ymmärrä muutaman läheisen asennetta tätä mun tavoitetta kohtaan. Miksi pitää koittaa lannistaa? Onko se pohjimmiltaan kateutta?
En toki ole enää mikään parikymppinen, vaan jo kolmenkympin puolivälin ylittänyt. En kuitenkaan usko tämän olevan syy, vaan olisin saanut samaa kohtelua myös parikymppisenä samasta asiasta näiltä ihmisiltä. En todellakaan ole ainoa ikäiseni, joka herää yliopisto-opintoihin vasta tässä iässä.
Mun elämäntilanne tähän hommaan on ihan ideaali, ei lainaa, lapsia tai vakityötä. Tulen ihan naurettavan vähällä toimeen. Näillä vähättelijöillä sen sijaan on asuntolainat, lapsia ja tyytymättömyys omaan elämään.
En sano, että laina tai lapset olisi mikään este sille, että elämäänsä voisi muuttaa, mutta ainakin nämä henkilöt vaikuttavat ajattelevan olevansa jotenkin "loukussa". Minä olen heitä kohtaan kannustava, mutta miksi en saa samaa kohtelua takaisin?
Olen tietenkin aikuinen ihminen ja oman tieni kulkija, mutta olisihan se ihan mukavaa, jos tärkeiltä ihmisiltä saisi tukea ja kannustusta, ivallisen silmienpyörittelyn sijaan.
Kommentit (7)
Onko muilla tämmöisiä ankeuttajia lähipiirissä?
Miksi hengaat tuollaisten "läheisten" kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Koulussa saat vertaistukea kun sinne pääset. Älä välitä vaan puske menemään unelmiasi kohti! :)
Kiitos! Onneksi olen jo somen kautta löytänyt saman ikäluokan hakijoita, joilta saa kannustusta tai ainakin inspistä (joista suurin osa muuten perheellisiä).
Vierailija kirjoitti:
Miksi hengaat tuollaisten "läheisten" kanssa?
Toinen on läheistä sukua (ja ollut tuon luonteinen aina...), toinen on hyvä ystäväni, jonka kanssa on myös hauskaa. Mutta kyllä tämä rassaa. Eihän mun tavoitteet ja mahdollinen onnistuminen ole heiltä pois mitenkään.
Laittaisin tämän kohtelun kateuden piikkiin, myös heidän oma elämä estää heitä ehkä tavoittelemasta jotain muuta kuin vain lapsi-laina-taviselämää, ovat kateellisia ja ilkeitä koska sinä yrität ja haluat yrittää ja onnistua. En tunne sinua, mutta hienoa, että päätät viedä suuntaasi kohti sitä, jota tavoittelet. Paljon onnea matkaasi!
tympeitä tuttuja. jätä omaan arvoonsa
🙁
Koulussa saat vertaistukea kun sinne pääset. Älä välitä vaan puske menemään unelmiasi kohti! :)