Millä kasvotuotteella aloittaisin, kun kaikkia tekee mieli?
Minulla on kolme pullollista kasvojenhoitotuotteita: hyaluronihappoa, puhdasta arganöljyä ja 20-prosenttista C-vitamiiniseerumia. Tiedän, mihin niitä käytetään ja mihin tarkoitukseen olen ne hankkinut, mutta ongelmana on se, että haluaisin lätkiä naamaani niitä kaikkia heti.
Mistä alkaisin ja miksi? :)
Kommentit (15)
No sinällään ei ole mitään estettä, miksi et voisi lätkiä niitä kaikkia naamaasi samalla kertaa, kyseiset aineet ei tietääkseni "riitele" keskenään. Kannattaa vain lätkiä oikeassa järjestyksessä, eli vesipitoisin ensin ja rasvaisin viimeiseksi. Itse varmaan käyttäisin c-vitamiiniseerumia aamuisin, jotta tarjoaa antioksidanttista suojaa päivän UV-säteilyä vastaan. Mahd. laittaisin myös hyaluronihapposeerumin, ihoni janoaa aina kosteutta. Järjestyksen määrittäisi se, onko c-vitamiiniseerumi tehty vesi- vai rasvapohjaan (jotkin c-vitamiinijohdannaiset ovat rasvaliukoisia). Vähän tujulta kuulostaa tuo 20 %, kannattaa aloittaa varovasti, jos iho ei vielä tottunut c-vitamiiniin. Ellei siis kyseessä joku miedompi johdannainen. Iltaisin käyttäisin alle hyaluronihappoa ja päälle arganöljyä ravitsevaksi "yövoiteeksi". Kuivilla talvikeleillä voisin kyllä laittaa arganöljyä aamuisinkin. Itselläni kosteusköyhä iho, joten öljyjen alle laitan aina jotain humektanttia ja "lukitsen" sen ihoon öljyn avulla. Jos ilmankosteus on kovin alhainen (eli kovilla pakkasilla), käyttäisin ehkä hyaluronihapon sijaan jotain ei_niin_potenttia humektanttia (kuten glyseriiniä tai vaikka aloe veraa), jottei se niin hanakasta imisi kosteutta itseensä ihoni syvimmistä kerroksia (joka sitten pinnalta haihtuisi tehdeni ihostani entistä kuivemman), kun ei sitä ilmastakaan saa. Sinällään kaikki humektantit tätä toki tekevät (imevät itseensä vettä sieltä mistä vain saavat), joten kosteuden "lukitseminen" aina enemmän tai vähemmän oleellista.
Vierailija kirjoitti:
No sinällään ei ole mitään estettä, miksi et voisi lätkiä niitä kaikkia naamaasi samalla kertaa, kyseiset aineet ei tietääkseni "riitele" keskenään. Kannattaa vain lätkiä oikeassa järjestyksessä, eli vesipitoisin ensin ja rasvaisin viimeiseksi. Itse varmaan käyttäisin c-vitamiiniseerumia aamuisin, jotta tarjoaa antioksidanttista suojaa päivän UV-säteilyä vastaan. Mahd. laittaisin myös hyaluronihapposeerumin, ihoni janoaa aina kosteutta. Järjestyksen määrittäisi se, onko c-vitamiiniseerumi tehty vesi- vai rasvapohjaan (jotkin c-vitamiinijohdannaiset ovat rasvaliukoisia). Vähän tujulta kuulostaa tuo 20 %, kannattaa aloittaa varovasti, jos iho ei vielä tottunut c-vitamiiniin. Ellei siis kyseessä joku miedompi johdannainen. Iltaisin käyttäisin alle hyaluronihappoa ja päälle arganöljyä ravitsevaksi "yövoiteeksi". Kuivilla talvikeleillä voisin kyllä laittaa arganöljyä aamuisinkin. Itselläni kosteusköyhä iho, joten öljyjen alle laitan aina jotain humektanttia ja "lukitsen" sen ihoon öljyn avulla. Jos ilmankosteus on kovin alhainen (eli kovilla pakkasilla), käyttäisin ehkä hyaluronihapon sijaan jotain ei_niin_potenttia humektanttia (kuten glyseriiniä tai vaikka aloe veraa), jottei se niin hanakasta imisi kosteutta itseensä ihoni syvimmistä kerroksia (joka sitten pinnalta haihtuisi tehdeni ihostani entistä kuivemman), kun ei sitä ilmastakaan saa. Sinällään kaikki humektantit tätä toki tekevät (imevät itseensä vettä sieltä mistä vain saavat), joten kosteuden "lukitseminen" aina enemmän tai vähemmän oleellista.
Kiitos vastauksesta. :) Pitää kai vain malttaa käyttää näitä erikseen, niin tietää, miten ne vaikuttavat juuri tähän ihoon. Tällaisia liemiä kun ei ennen olekaan ollut käytössä.
Ap
Jos haluat tarkempia neuvoja/suosituksia, niin kerro, minkälainen iho sulla on ja mitkä nuo hankkimasi tuotteet ovat (merkit).
Vierailija kirjoitti:
Minä käyttäisin alfan siemennestettä, jos olisi tarjolla. Voi käyttää ulkoisesti moneen kohtaan ja sisäisesti toimi sekä oraalisesti, vaginaalisesti ja anaalisesti.
Taas yksi esimerkki siitä miten miehet pilaavat palstan tuomalla alapääasiat mukaan oli aihe mitä tahansa. Mikä kumma siinä on että teidän on aina pakko tulla kommentoimaan asiaankuulumattomasti? Eikö ego kestä sitä että keskustellaan jostain muista kuin miehistä?
Kävin itse juuri kosmetologilla. Olen 42-vuotias ja hän sanoi, että ihoni on huippu kunnossa. Ryppyjä ei ole.
Liikaa ei kannata hoitaa ja käyttää monia tuotteita.
Vinkit sinulle.
- juo vettä
- älä tupakoi / juo alkoholia
- käytä aurinkosuojaa ja älä ota aurinkoa
- nuku riittävästi
Ne hoitotuotteet :
- puhdistusaine. Pese lopuksi vedellä
- kasvovesi
- 1 hyvä seerumi
- kosteusvoide
- silmänympärysvoide
- kuorintaaine
- kasvonaamio
Näillä pärjäät ja iho voi hyvin.
Jos otetaan tosissaan vähän aikaa, niin monella naisella sperma aiheuttaa iholle reaktion, jossa iho alkaa punoittaa ja jopa turvota. Se voi olla sama reaktio, joka pitää ihon nuorena mutta näkisin mielelläni joitain asiaa käsitteleviä tutkimuksia, ennenkuin teen ns. tuomion asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan tosissaan vähän aikaa, niin monella naisella sperma aiheuttaa iholle reaktion, jossa iho alkaa punoittaa ja jopa turvota. Se voi olla sama reaktio, joka pitää ihon nuorena mutta näkisin mielelläni joitain asiaa käsitteleviä tutkimuksia, ennenkuin teen ns. tuomion asian suhteen.
Tuo kuulostaa tulehdusreaktiolta, mikä voi olla pikemminkin haitallista, kuin hyödyllistä iholle. Toki vaurio kuin vaurio voi aktivoida ihon kollageenisynteesiä, mutta niissä hoidoissa, joissa tällä mekanismilla pyritään ihoa nuorentamaan, pyritään kuitenkin minimoimaan tulehdusreaktio.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat tarkempia neuvoja/suosituksia, niin kerro, minkälainen iho sulla on ja mitkä nuo hankkimasi tuotteet ovat (merkit).
Minulla on normaali, hyvin pidetty, reilusti yli viisikymppinen iho, jossa ei oikeastaan ole mitään korjattavaa. Haluaisin pitääkin sen näin ongelmattomana ja antaa sille kaiken kosteuden, mitä se haluaa (ja eteen tupsahti niin iso alennus, että sorruin). Tuotteet ovat ihan perustavaraa, ei luksusta. Luksusta harrastin alle nelikymppisenä paljonkin, mutta sittemmin marketin hajusteettomat puhdistus- ja kosteutusaineet ja silloin tällöin kuorinta ja jokin kosteuttava naamio ovat olleet rutiinina. Omalta kohdaltani todistan oikeaksi sen väitteen, että halpakin kosmetiikka voi olla hyvää.
Ap
Aloita siitä, minkä tehon haluat ihon alle syvimmälle. Jos kaikki tuotteesi ovat ns tehokkaita, vuorottele niitä eri päivinä.
Näin minä tekisin. Ja edustan Mary Kay tuotemerkkiä😍
Vierailija kirjoitti:
Minä käyttäisin alfan siemennestettä, jos olisi tarjolla. Voi käyttää ulkoisesti moneen kohtaan ja sisäisesti toimi sekä oraalisesti, vaginaalisesti ja anaalisesti.
Kaupasta saa alfalfan (sinimailasen) siemeniä. Etköhän niistä saa jonkun nesteenkin kehitellyksi. Eipä ota jos ei annakaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi esimerkki siitä miten miehet pilaavat palstan tuomalla alapääasiat mukaan oli aihe mitä tahansa. Mikä kumma siinä on että teidän on aina pakko tulla kommentoimaan asiaankuulumattomasti? Eikö ego kestä sitä että keskustellaan jostain muista kuin miehistä?
Siitä puhe mistä puute. Eiku.
Vierailija kirjoitti:
älä tupakoi, juo alkoholia
Kyllä minulle viini on maistunut aina. Auringosta kyllä olen pysynyt visusti poissa, kun en tykkää kuumasta, ja auringonsäteetkin kirvelevät ikävästi.
Ap
Ei, ei ole mahdollista aloittaa miinuksilla.
Ap