Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni on raskautunut imettäessä?

Vierailija
29.07.2021 |

Vauva on 11 kk, imetän edelleen päivin ja öin (kiinteiden ruokien määrä viime aikoina kasvanut ja yöimetykset vähentyneet). Toiveena olisi toinen vauva.

Moniko on tullut raskaaksi imettäessä? Menkatkaan ei oo mulla alkanut vielä synnytyksen jälkeen.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi kun esikoinen oli 8kk. Lapsille tuli ikäeroa alle kaksi vuotta. Ovat jo aikuisia.

Vierailija
2/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tein viime viikolla positiivisen raskaustestin. Vauva on 8kk ja imetän edelleen. Kuukautiset alkoivat kun oli 5kk, eli kiinteiden aloituksen yhteydessä. Saa nähdä miten onnistuu raskaana imettäminen, meinasin ainakin vuoden ikäiseksi imettää, mahdollisesti pidempään jos kelpaa. Ehkä 2kk ennen uuden syntymää voisi harkita lopettamista, jos on vielä kovin "kiinni" tississä, ellei sitten tandemimettäisi...

Paljon jossittelua, kun ei tiedä kestääkö pikkuinen kyydissä, mutta toivotaan että kestäisi ja saataisiin pikkusisarus tuolle naperolle ja pääsisi samoilla vauhdeilla uudelle vanhempainvapaalle ilman välipiipahdusta työpaikalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas olisi perusbiologiantunti poikaa tälle epelille. Imettämällä ei voi tulla raskaaksi.

Vierailija
4/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni seuraavanlainen:

Lapsia on 2 ja kuukautiset alkaneet kummallakin kerralla 4-5vkoa synnytyksestä vaikka siinä vaiheessa imetyskertoja oli "lukematon" määrä ja myös öisin. Ja kumpikin oli täysimetyksellä eli pelkällä äm:lla 6,5kk, äm oli ainoa maito 1v1kk jonka jälkeen aloitettiin luomumaidin käyttö, imetyksen lisäksi. Toki (luomu)luonnonjogurttia 11kk eteenpäin.

Imetin siis esikoista kuopusta odottaessani, rv34 menossa, kun esikoinen vierottautui ja kuopus vierottautui rinnalta itse ollessaan 1v9kk.

Vierailija
5/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tein viime viikolla positiivisen raskaustestin. Vauva on 8kk ja imetän edelleen. Kuukautiset alkoivat kun oli 5kk, eli kiinteiden aloituksen yhteydessä. Saa nähdä miten onnistuu raskaana imettäminen, meinasin ainakin vuoden ikäiseksi imettää, mahdollisesti pidempään jos kelpaa. Ehkä 2kk ennen uuden syntymää voisi harkita lopettamista, jos on vielä kovin "kiinni" tississä, ellei sitten tandemimettäisi...

Paljon jossittelua, kun ei tiedä kestääkö pikkuinen kyydissä, mutta toivotaan että kestäisi ja saataisiin pikkusisarus tuolle naperolle ja pääsisi samoilla vauhdeilla uudelle vanhempainvapaalle ilman välipiipahdusta työpaikalla :)

Minkä hiton takia sinä sitten jatkat imettämistä, jos riski on muutenkin olemassa?

Vierailija
6/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin raskaaksi täysimetyksen aikana. Imettäessä todellakin voi tulla raskaaksi.

Vierailija
7/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä hiton takia sinä sitten jatkat imettämistä, jos riski on muutenkin olemassa?

Hän ei tiedä keskenmeno riskistä?

Vierailija
8/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että moni on silti tullut raskaaksi, vaikka imettää. Kävispä itelläkin tuuri. 😄 Vaikken usko, kun ei menkatkaan oo tullut vielä.

ap

Vierailija
9/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi kun esikoinen oli 3kk. Imetin, ei menkkoja. Ikäeroa tuli 1v 4pvää, joka osoittautui aivan loistavaksi ikäeroksi. Ovat jo nuoria aikuisia, ikävä aikoja jolloin olivat pikku natiaisia.

Vierailija
10/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tuli kondomin rikkoutumisen jälkeen raskaaksi imetysaikana. Ei ole katunut sitä että piti pikkuveljeni, vaikka kahden pienen lapsen kanssa olikin aika raskasta. Pikkuveljeni ei tiedä olevansa vahinkolapsi, minullekin äiti kertoi vasta kun täytin 40.

Vierailija
11/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveljeni on minua 1v4kk nuorempi. Olin 7kk, kun äitini tuli uudelleen raskaaksi. En ole koskaan tavannut ketään, jolla lyhempi ikäero täyssisarukseen. Varmasti tällaisiakin on.

Meillä 2 lasta yli 3 vuoden ikäerolla, vaikka kävimme pian yrittämään toista, joten ainakaan kohdallani taipumus ei periytynyt.

Vierailija
12/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni näköjään tullut.

Vierailija
13/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys ei suojaa raskaudelta. Itse täysimetin poikaani ja tulin raskaaksi. Ei ehtinyt tulla kuukautisetkaan synnytyksen jälkeen, koska olin jo heti raskaana uudelleen. Lapsilla ikäeroa noin vuosi.

Kannattaa tehdä raskaustesti.

Vierailija
14/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täysimetyksestä huolimatta alkaneet menkat siinä 2-3kk kohdalla. Ehkäisyä olen kahden lapsen jälkeen käyttänyt vauvan 6-7kk ikään asti. Siitä yhdet tai kahdet menkat ja olen ollut raskaana taas. Imetys on hiipunut siinä rv 15-20 huitteilla, kun maidontulo niukentui niin reilusti raskauden vuoksi, molemmat lapset olleet siis melkein vuoden ikäisiä silloin. Nyt vanhin alle 4v ja kolme lasta, taitaa hetkeksi riittää meille 😅

Vierailija
15/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas olisi perusbiologiantunti poikaa tälle epelille. Imettämällä ei voi tulla raskaaksi.

Ihan samaa mietin. Myös imettäessä raskaaksi tuleminen on vähintään moraalisesti hyvin arveluttava ja oksu ajatus.

Vierailija
16/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin 10-kuista esikoista alkaessani odottaa toista lasta. Kahdet hieman satunnaiset kuukautiset oli ollut. Ei suunniteltu raskaus, mutta ei harmittanutkaan.

Vierailija
17/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetys ei suojaa raskaudelta. Itse täysimetin poikaani ja tulin raskaaksi. Ei ehtinyt tulla kuukautisetkaan synnytyksen jälkeen, koska olin jo heti raskaana uudelleen. Lapsilla ikäeroa noin vuosi.

Kannattaa tehdä raskaustesti.

Joo teen, mutta en ihan vielä. Luulen ovuloineeni viime viikolla, ja nyt kohtua juilii aivan niin kuin aiemmissa raskauksissa (näistä siis vain yksi lapsi syntynyt parin keskenmenon vuoksi) kiinnittymisen yhteydessä on juilinut. Viikon päästä teen testin. 😊

Aloitimme jo toisen lapsen yrittämisen, kun esikoinen eli tämä 11-kuinenkin antoi odottaa itseään pari vuotta.

Ap

Vierailija
18/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vasta kun lopetin yöimetykset ja silloin heti ekojen kuukautisten jälkeen.  Neuvolassa ihmettelivät, kun kuukautiseni eivät olleet vielä palanneet, mutta itse en ihmetellyt, kun tiesin, miten tiivisti olin imettänyt ja lapset olivat perhepedissä ts vauva imi ihan omatoimisesti yöllä.  

Lopetin yöimetykset vain siksi, että tulisin raskaaksi. Lasten ikäerot 2 vuotta ja 2 v 3 kk.

Vierailija
19/19 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imetys ei lisää keskenmenoriskiä tutkimusten mukaan, joten sen takia jatkan imettämistä, koska en näe tarpeelliseksi keskeyttää turhaan, jos keskenmeno sattuu kohdalle. Niitä kun voi sattua alkuvaiheessa ihan mistä tahansa syystä. Tai jos osoittautuu kohdunulkoiseksi raskaudeksi, kun sellaisestakin on kokemusta.

Lähinnä meinasin imetyksen onnistumisella sitä, että riittääkö maito vai väheneekö raskauden edetessä, tai muuttuuko maku niin, ettei vauvalle kelpaa, tai raskauden loppupuoliskolla jos aiheuttaa supistuksia, että olisi pakko lopettaa aiemmin kuin kumpikaan haluaisi.

t. tuo aiempi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan