Elämäsi kolme parasta ostosta?
Elämäni kolme parasta ostosta, aikajärjestyksessä, ei tärkeysjärjestyksessä:
1. Valurautapaistinpannu. Kestänyt armotonta käyttöä 20 vuotta ilman kulumisen merkkejä.
2. Toyota Corolla. Kestänyt armotonta käyttöä 10 vuotta ilman kulumisen merkkejä.
3. Vihkisormus. Sormuksen myötä tullut vaimo kestänyt armotonta käyttöä 5 vuotta ilman kulumisen merkkejä.
Kommentit (107)
Kuukuppi, lentoliput ja hyvä patja
1. E-pillerit (huhhuh, miten erilaista elämäni voisi olla ilman niitä!)
2. Silmälasit (huhhuh, miten erilaista elämäni OLISI ilman niitä)
3. Kaikki polkupyöräni lisävarusteet (huhhuh, että on helekatin hyvä mummopyörä, onneksi entisöin:) )
Sairaan kalliit nahkasandaalit, käytössä nyt jo kuudetta kesää
Vesivärikynät, paras tapa toteuttaa itseäni. Käytössä jo 10 vuotta, ainoastaan mustaa väriä olen ostanut lisää
Polkupyörä <3
olen sen verran vaiheessa opinnoissani, etten ole koskaan omistanut asuntoa, autoa, arvokkaita huonekaluja.
ne kolme drinkkiä, joiden jälkeen rohkaistuin lähestymään nykyistä miestäni.
oma asunto, audi q5, kauniit huonekalut
1. Mun ekaan omaan kotiin kirpparilta hankitut pinnatuolit (4kpl) ja kirjahylly. Hintaa näillä yhteensä naurettavat 32 euroa. Nyt ne ovat saaneet monta kertaa uuden maalin pintaansa, mutta edelleen ne ovat käytössä ja näyttävät hyvältä.
2. Kuukuppi. Elämä muuttui kerralla ekologisemmaksi, huolettomammaksi ja hajuttomammaksi :)
3. Soft shell takki, jonka ostin muutama vuosi sitten. Se on edelleen ihan priima, vaikka käyttö on ollut kovaa. En enää tiedä, mitä pukisin päälleni ulkoillessa, jos ei olisi sitä takkia.
Aika pieniä ja vaatimattomia juttujahan nää oli, mutta en omista mitään arvokasta (paitsi asunnon, mutta se on niin uusi, etten vielä tiedä kuinka hyvä hankinta oli).
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:04"]
Yhdet kullanväriset, todella ihanat juhlakengät, jotka maksoivat 500mk markka-aikana ja sain ne ostettua, vaikka olin nuori ja työtön. Niissä oli työttämän elämäänsä kaipaamaa luksusta. Elämäni ainoat korolliset juhlakengät ja vaikka en yleensä osaa kävellä koroilla näissä olo ja ryhti kohenee aina arjen yläpuolelle.
[/quote]
Olisit tarvinnut virkaholhoojan.
1. lapsi (n. 17 000€)
2. asunto (n. 250 000€)
3. koira (1700€)
Miele-pesutorni (toiminut jo 19 vuotta, yksi huoltokäynti pesukoneelle), iPad, Hästens-sänky (ensin tavallinen, sittemmin moottoroitu).
Pöytähopeita: haarukoita, veitsiä, lusikoita ym setti
Audi
Aviomies ♡
1. Osakkeet (Nordnet).
2. Rahasto (Seligson).
3. Käyttöraha pankkitilillä (S-Pankki).
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 18:51"]
Juoma, ruoka, asunto
[/quote]
Kiitos Jeesus!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 18:47"]Elämäni kolme parasta ostosta, aikajärjestyksessä, ei tärkeysjärjestyksessä:
1. Valurautapaistinpannu. Kestänyt armotonta käyttöä 20 vuotta ilman kulumisen merkkejä.
2. Toyota Corolla. Kestänyt armotonta käyttöä 10 vuotta ilman kulumisen merkkejä.
3. Vihkisormus. Sormuksen myötä tullut vaimo kestänyt armotonta käyttöä 5 vuotta ilman kulumisen merkkejä.
[/quote]
Sinulla on tuo tärkeysjärjestys kohdillaan.
Ykkösenä aito 1950-luvun HETEKA, vieläpä neitseellisen korkkaamattomassa kunnossa, mikä on nykyään todella ääriharvinaista! Kakkosena halpa ja iso VUOKRA-ASUNTO. Kolmosena paikka KAUPUNGINVALTUUSTOSSA.
1. Kaksio, nuorena avioparina ostettiin, siellä tehtiin lapset ja tuotiin sinne laitokselta, ihanat muistot.
2. Omakotitalo, jossa lapset kasvoivat leikki-ikäisistä nuoriksi ja lähtivät opiskelemaan. Mies katosi matkan varrella, lapset ja talo jäivät minulle, onneksi. Ihanat muistot.
3. Tämä nykyinen koti, kolmio jota asun yksin, aivan ihana koti ja ihan oma. Lapset perheineen asuvat samassa kaupungissa. Liki 60 olen, toivottavasti saan tässä elellä terveenä vielä sittenkin kun jään hyvin ansaitulle pienelle eläkkeelle.
Olen kiitollinen!
Kolme pulloa Kolmen Tähden Jaloviinaa.
1) asunnon osto 1999 (arvo about kaksinkertaistui 10 vuodessa)
2) siitepölysuoja tuuletusikkunoihin
3) osakkeisiin sijoittaminen 2009 alkaen (em. asunnon myynti mahdollisti)
Ihan mahdotonta laittaa vain kolmea. On niin monta kriteeriä, joilla niitä voisi mitata. Mutta yritetään.
1. iPad Mini Siksi että käytän ihan päivittäin ja se toimii kuin ajatus. Jaksan edelleen hämmästellä käytettävyyttä verrattuna hi-taa-seen pc-läppäriin.
2. Yhdet kullanväriset, todella ihanat juhlakengät, jotka maksoivat 500mk markka-aikana ja sain ne ostettua, vaikka olin nuori ja työtön. Niissä oli työttämän elämäänsä kaipaamaa luksusta. Elämäni ainoat korolliset juhlakengät ja vaikka en yleensä osaa kävellä koroilla näissä olo ja ryhti kohenee aina arjen yläpuolelle.
3. Ensimmäinen autoni. Auton omistamisen kynnys oli aika korkealla, en tiedä miksi. Mutta kun uskalsin ostaa auton, sen vanhan Mitsu Coltin niin seuraavien ostaminen ei ole ollut enää NIIN iso (ja vaikea) juttu.
Listalta kyllä jäivät pois silmälasini, joita ilman en pystyisi käymään edes töissä ja monta muutakin miljoona kertaa tärkeämpää kuin tuo lista.