Onko kukaan onnistunut pysyvässä elämänmuutoksessa? Kerro parhaat vinkit!
Huoh.
Taas pitäisi skarpata. Ikää 30v, paino pari kiloa normaalin rajan yläpuolella ja liikuntakeskuksen kortti lompakossa käyttämättömänä.
Vihaan liikuntaa. Olen siinä huono, enkä pidä siitä. Toki mullakin on urheilun jälkeen hyvä olo, mutta aina se on pakkopullaa silti. On kokeiltu personal traineria, lenkkeilyä, salia, xyclingiä... jumppatunneille oon uskaltautunut vain pari kertaa ja vihasin sitä.
Ruokavaliolla laihdutus onnistuu, mutta motivaation ylläpito yltää korkeintaan puolen vuoden päähän, ja lopulta - metodista riippuen - kilot ovat palanneet 0,5v-1,5v aikana takaisin. 8 vuoden aikana olen laihdutellut ehkä 4 kertaa 5-8kg seuraavilla metodeilla: painonvartijat, karppaus, eroaminen, punttis.
Oletko sinä ollut joskus kuten minä ja onnistunut jostakin löytämään pysyvän elämäntavan, jolla pitää itsensä normaalipainossa + liikunnan osana elämää? Niin, että vihasit sitä ennen - mutta et enää? Ja että tämä muutos olisi tapahtunut jo vuosia vuosia sitten?
Tiedän, että kaikki on korvien välistä kiinni, koska aina kun olen sen motivaation onnistunut herättämään, olen kyllä saanut tuloksia aikaan. Miksi sen jälkeen on niin vaikea, pitää ruoka ja liikunta "edes vähän mielessä". Miksi se toimii vain on- ja off-tilassa ja välimuotoja ei ole?! Sapettaa huolella!
Kommentit (4)
Ai oikeesti :D Kukaan ei oo onnistunut!?!?! Eehehe
En ole minäkään onnistunut.
Mutta. Vuosien varrella liikunnan tauot ovat lyhentyneet. Välillä saattoi "unohtua" kuntoilu puoleksi vuodeksi ja ekalle lenkille lähtöä piti harkita monta kuukautta. Nyt tauot ovat yleensä korkeintaan viikkoja ja ruokavaliokin on selkeästi terveellisempi kuin vaikkapa 7 vuotta sitten.
Aion jatkaa yrittämistä niin kauan että onnistun.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:45"]
Miksi et voisi hyväksyä itseäsi sellaisena kuin olet.
Et tule olemaan yhtään onnellisempi 10-5 kg laihempana, vaikka niin luulet.
Elä terveellisesti vältellen liikoja sokereita ja epäterveellisiä ruokia, liiku sillä tavalla kun tykkäät esm. kävely.
Kaikki on tosiaan korvien välissä. Miksi pitäisi olla 5-10kg laihempi, 10-20cm pidempi, kengännro miel 37, hiusten pitkät/lyhyet, ihonväri valk/rusk etc.
Olet juuri nyt ihan hyvä. Tee henkisellä puolella tavoitteita, antavat paljon enenmmän ajan mittaan.
Älä alistu kenenkään mittailtavaksi, äläkä anna kenenkään mielipiteen vaikuttaa.
Tsemppiä, hyvä sinä.
[/quote]
No koska:
- mun mielestä eläminen liikkumattomana on epäterveellistä
- en usko, että se jää siihen 5-10g tavoitepainoa korkeampaan kilolukuun, vaan pelkään että se on kohta 20kg. Olen siis kuitenkin ollut jo 8kg ylipainoinen aikanaan, ja nytkin 3kg ylipainoa..
Ap
Miksi et voisi hyväksyä itseäsi sellaisena kuin olet.
Et tule olemaan yhtään onnellisempi 10-5 kg laihempana, vaikka niin luulet.
Elä terveellisesti vältellen liikoja sokereita ja epäterveellisiä ruokia, liiku sillä tavalla kun tykkäät esm. kävely.
Kaikki on tosiaan korvien välissä. Miksi pitäisi olla 5-10kg laihempi, 10-20cm pidempi, kengännro miel 37, hiusten pitkät/lyhyet, ihonväri valk/rusk etc.
Olet juuri nyt ihan hyvä. Tee henkisellä puolella tavoitteita, antavat paljon enenmmän ajan mittaan.
Älä alistu kenenkään mittailtavaksi, äläkä anna kenenkään mielipiteen vaikuttaa.
Tsemppiä, hyvä sinä.