Voiko työtön muuttaa minne vaan??
Vai vaatiko se aina sen, että on olemassa työpaikka uudella paikkakunnalla?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Asuinpaikkansa voi valita vapaasti ja nykyinen paikkakuntasi varmaankin ilahtuisi jos muuttaisit muualle nostelemaan etuuksia.
Mitäs etuuksia se asuinpaikkakunta minulle maksaa?
Sa muuttaa tietty. Jos ostaa asunnon tai vuokraa yksityiseltä. Mutta kunta ei anna muualta tuleville työttömille kunnan kämppää jos ei ole töitä tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuinpaikkansa voi valita vapaasti ja nykyinen paikkakuntasi varmaankin ilahtuisi jos muuttaisit muualle nostelemaan etuuksia.
Mitäs etuuksia se asuinpaikkakunta minulle maksaa?
Kun olet ollut riittävän pitkään työttömänä, kunta joutuu maksamaan osan työmarkkinatuestasi. Se on kunnille vuosittain iso raha. Osittain tämän takia kunnat ohjaavat (laittomasti) kuntouttavaan työtoimintaan sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat työkykyisiä eivätkä ole minkäänlaisen kuntouttamisen tarpeessa.
Itse muutin Lappeenrannasta helsingin tööllöön. valitttavasti en löytänyt täältäkään töitä. Joka paikkaan pitäisi olla joku koulu tai kortti käytynä. Onneksi tt-tuki pitää huolen siitä että käteenjäävä raha ei pienentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Sa muuttaa tietty. Jos ostaa asunnon tai vuokraa yksityiseltä. Mutta kunta ei anna muualta tuleville työttömille kunnan kämppää jos ei ole töitä tiedossa.
Hmm? Minä muutin toiselle paikkakunnalle ilman mitään tiedossa olevaa työpaikkaa.
Mistä tietä minne kannattaa muuttaa jos on vaan kyllästynyt nykyiseen paikkakuntaan........?
Ei vaadi. Katso valmiiksi joku asunto, irtisano nykyinen kämppä ja menoksi. Ei Suomessa kodittomaksi jätetä ilman painavaa syytä.
Jos kunta ei anna asuntoa niin silloin tekemään vain rikosilmoitusta.
Totta helvattu voi. Herran jestas, kiertolaisuus on poistettu rikoslaista iät ja ajat sitten. Tervetuloa nykyaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin Lappeenrannasta helsingin tööllöön. valitttavasti en löytänyt täältäkään töitä. Joka paikkaan pitäisi olla joku koulu tai kortti käytynä. Onneksi tt-tuki pitää huolen siitä että käteenjäävä raha ei pienentynyt.
Et sitten Eirasta, Kaivopuistosta tai Lehtisaaresta itsellesi kämppää löytänyt?
Mä sain aikoinaan työpaikan, mutta en halunnut asua kaupungissa, jossa työpaikka oli, vaan sen naapurikaupungissa. Silloin mulle sanottiin siitä naapurikaupungista, että en voi saada kaupungin asuntoa, koska en ollut tulossa sinne töihin, no sain sitten yksityiseltä asunnon. En tiedä onko asia vielä noin, kun tuosta on jokunen vuosi aikaa, mutta jos on, niin luulisi saman pätevän myös työttömiin.
Suomessa kuka tahansa voi muuttaa oman mielensä mukaan olipa työpaikkaa tai ei. Ihme kysymys.
Voinko muuttaa Lappiin ja talviasuttavaan telttaan? Siis ympärivuotisesti?
Vierailija kirjoitti:
Voinko muuttaa Lappiin ja talviasuttavaan telttaan? Siis ympärivuotisesti?
Voit.