Yksin rantalomalle Kreikkaan, Espanjaan jne
Ootteko kokeillu?
Mulla ei oikein ole enää sinkkukavereita, joita kiinnostaa matkailu rantalomille mutta mua kyllä kiinnostaisi lähteä tuonne nauttimaan auringosta, rannasta, syömään hyvin ja bilettämään:P
N29
Kommentit (17)
En ole rantalomaillut, kun ei rantalomailu kiinnosta, mutta yksin olen kyllä matkustellut mm. Barcelonassa, joka on myös rantalomakohde. Mitä tarkalleen ottaen haluat tietää?
Tarvitset rokotteen
ja sielä tapailet vain rokotetuita
Teillä on heti niin paljon yhteistä: rokotteet
Ei ehkä kannata juoda itseään tolkuttomaan tilaan bilettäessään, voi tulla ikävyyksiä.
Mutta joo, olen mäkin matkustellut yksin, tosin vain kaupungeissa, mutta haaveena olisi rantaloma ensi vuonna mahdollisesti.
Olen matkustellut yksin, sehän on ihan parasta. Tietty varovaisuus pitää säilyttää - itse en aina ollut varovainen mutta minulla oli tuuria matkassa.
Harmi vaan kun nyt korona-aikana samaa vapauden tunnetta ei varmaan voi saada kuin minulla oli nuorena reissaillessa.
Miten noissa etelän maissa suhtaudutaan jos syö esim. yksin ravintolassa:D Suomessahan se on ihan normaalia, mutta entä tuollapäin
Naisen ei ikinä, IKINÄ kannata matkustaa yksin minnekään ulkomaille. Ellei ole itsetuhoinen
Vierailija kirjoitti:
Naisen ei ikinä, IKINÄ kannata matkustaa yksin minnekään ulkomaille. Ellei ole itsetuhoinen
Saiskos tälle vähän perusteluja? Mä nautin kovasti yksin matkustelusta. Ihan ilman itsetuhoisia taipumuksia.
Olen käynyt Kreikassa yksin joitakin vuosia takaperin. Mitä haluaisit tietää? Olin silloin 28-vuotias.
Ryhmämatkalle. Tai sitten johonkin Suomi-paikkaan, josta on helppo saada suomalaista baariseuraa (Fuge) En ole koskaan ollut, joten vaikea antaa muita neuvoja. Kaupunkikohde on varmaan mukavampi! Tai All Inclusive.
Vierailija kirjoitti:
Miten noissa etelän maissa suhtaudutaan jos syö esim. yksin ravintolassa:D Suomessahan se on ihan normaalia, mutta entä tuollapäin
Jos puhut maista kuten espanja, kreikka, italia, niin ei ongelmaa. Itse olen usein myös hostelleista ym löytönyt uusia ystäviä tai nähtävyyksien katseluseuraa, joiden kanssa syödä.
Olen matkustellut paljon yksinäni. Se sopii minulle oikein hyvin siinä kuin perhelomailukin. Nyt kannattaa toki tarkistaa se mihin on menossa. Esim. Espanjassa on tällä hetkellä taas rajoituksia todella paljon ( esim. öiset ulkona liikkumiskiellot monessa paikassa)
Vierailija kirjoitti:
Saat ravintolan huonoimman pöydän. Tai en tiedä, jos näytät varakkaalta, mutta itse reppureissaajanaisena huomasin, etten ollut "sisäänheittäjien" silmissä ylipäänsä kiinnostava ja sitten kun ravintolaan menin niin ohjattiin jonnekin nurkkaan ja palvelu oli sen mukaista.
Aina kannattaa lukea menu ja sen hinnat huolella turistikohteissa! Ota tarvittaessa jopa valokuva. Ei ole kerta tai kaksi, kun on tuotu lasku, jossa on ihan eri summat kuin menussa. Sitten kun sanot, että menussa oli eri hinnat, niin tuodaan eri menu kuin se, jolla houkuteltiin sisälle.
Itse majoitun muutenkin yleensä apartmenteissa, jotta voin itse valmistaa ateriani, ja käyn ulkona syömässä vain kerran-pari reissun aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniä reissuja olen tehnyt ja aion tehdä jatkossakin, kunhan korona sen sallii.
t. Ensimmäisen kerran yksin ulkomailla 19-vuotiaana kolmen viikon ajan
Lähhde. Parii meksikolaiista perääsi.