Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin 'rannalle'; haluaisiko joku neuvoa?

Vierailija
04.08.2014 |

No itse asiassa minua siis kiinnostaa humanistiset aineet (kielet ja opettaminen) mutta elämäntilanteeni on sellainen, etten voi siirtyä oikealle paikkakunnalle opiskelemaan. Syitä on useampi painava. Lähitulevaisuudessa tämä on kaiketi mahdollista. 

Tavoittelemiini aikuiskoulutuksiin (AMK) ei nyt ollut tilaa ja tuntuisi, että avoin YO olisi ainut tapa edistää noita pitkäaikaistavoitteita tällä hetkellä, samalla kun yritän keksiä jotakin korviketekemistä. En asu yhdellä Suomen superpaikkakunnista, joten tarjonta rajoittuu etäjuttuihin. 

Kannattaisiko minun aloittaa vaikka kasvatustieteen perusopinnot? Onko väliä minkä yliopiston kautta sen tekee ja onko niiden suorittamisesta etua opiskelijaksi hakiessa? 

Onko mahdollista saada työtä ilman koulututkintoa, jos esim. käy kasvatusalan aineopinnot ja hommaa itselleen vaativamman puoleisen yleisen kielitutkinnon? Kääntäjän tutkinnot vastaavat toki nopeaa 'ammattikoulutusta' mutta niihin ei nyt ihan rohkeus ja taito kovin monessa tapauksessa riitä. Tai onko siitä mitään muuta hyötyä esim. hakiessa? 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

muuhun en juurikaan osaa kommentoida kun en ole alalla, mutta ehdottomasti sinun kannattaa nyt viettää "välivuosi" avoimessa opiskellen! Kasvatustieteet eritoten eivät koskaan mene hukkaan, joten ei se ainakaan huonoon suuntaan opiskeluitasi ja uraasi vie! 

Vierailija
2/2 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimen yliopiston opinnoista on varmasti hyötyä, tosin hakiessa ei sinänsä (et saa niistä lisäpisteitä tms.), mutta totta kai auttaa pääsykokeisiinkin lukemista että olet jo lukenut ko. ainetta, ja sitten kun pääset sisälle, saat jo tekemäsi opinnot hyväksiluettua. Ensisijaisesti kannattaa suorittaa sen yliopiston avoimessa yliopistossa, johon olet hakemassa, mutta eipä tuolla oikeastaan ihan hirveän suurta väliä ole. Mutta saman yliopiston avoimessa tehdyt opinnot saisit helpommin varmasti hyväksiluettua.

Mikä on "vaativamman puoleinen yleinen kielitutkinto"? Tarkoitatko virallisen kääntäjän pätevyyttä vai mitä? Koska olen ollut yliopistolla töissäkin, enkä kyllä yhtään ymmärrä mikä tuollainen tutkinto voisi olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi