Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun ei jaksa enää vakavasti mielenterveysongelmaista läheistä?

Vierailija
25.07.2021 |

Olen ottanut etäisyyttä, ollut pitämättä yhteyttä, yrittänyt olla ajattelematta asiaa, en voi asialle mitään. Ahdistaa vaan kun ihminen on kuitenkin lähisukulainen, ja käytännössä tikittävä aikapommi. Koskaan ei tiedä, mitä taas seuraavaksi tapahtuu. Mitkään hoidot ei näytä tehoavan, ja ongelmia on enemmän tai vähemmän on/off tyylillä vuosikausia. Mitä tässä tilanteessa voi enää tehdä suojellaakseen omaa mielenterveyttä? Tuntuu että niin kauan kun se ihminen on olemassa, ei saa itsekään mielenrauhaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan samaistua?

Vierailija
2/8 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan samaistua?

Minulla on sama tilanne. Kyseessä on aikuinen lapseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Se on sairaus siinä missä muutkin sairaudet. Jos ärsyttäsi olisi omassakin pyykkessä tarkistamista. Aamen.

Vierailija
4/8 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä. Se on sairaus siinä missä muutkin sairaudet. Jos ärsyttäsi olisi omassakin pyykkessä tarkistamista. Aamen.

Ei ole kyse ärsyyntymisestä. Vaan loputtomasta ahdistuksesta kun ei tiedä, mitä seuraavaksi taas tapahtuu.

Vierailija
5/8 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sairastuu samalla itsekin, ja joutuu hankkimaan myös apua. 

Vierailija
6/8 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan samaistua?

Minulla on sama tilanne. Kyseessä on aikuinen lapseni.

Sama täällä. Harmillisen yleistä nykyään.

Vierailija
7/8 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempi on tuollainen, on jo vanha.

Ei niin sekaisin että voisi laittaa hoitoon, mutta riittävän sekaisin tehdäkseen läheistensä elämästä helvettiä. Jatkuvasti yrittää vetää muut mukaan omaan kurjuuteensa. Aina on joku paniikki ja ongelma.

Tämä on jatkunut koko elämäni ajan eli 50 vuotta.

Vierailija
8/8 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä sairastuu samalla itsekin, ja joutuu hankkimaan myös apua. 

Palat lopuun kuten minä.Sen kirkaampaa kruunua et saa.Ainoa minkä virheen tein en osanut pyytää apua nevoa.Kunnes niin poikki puhki.Kontakti sosalilivirasto.Puhuin asiat ja sain turvan.Henkilö varmasti avun.Sosiaali virastot teke muutakin kuin laskevat harkinan varaista toimeentulo tukea.Tai huostan ottavat lapsia ja hoitavat ongelma perheitä. Se on jokaiselle ihmiselle paikka,johon voi otta elämän eri tilanteet kontaktit ja saa avun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi