Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uupumus

Vierailija
22.07.2021 |

Miten olette hoitaneet burn outianne? Mikä auttanut eniten? Kammottaa töihin paluu kun en vielä edes päässyt loman makuun. Muita samassa jamassa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely. Minua auttoi metsässä kävely. Kiersin luontopolun monta kertaa viikossa ja se purki sen kasautuneen uupumuksen ja jätti sinne metsään.

Vierailija
2/8 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen itsekin sairastanut uupumusta. Olin 6kk lomautettuna kunnes tuli paljon surua ja väsymystä. Isä kuoli ja löysin hänet asunnosta. Tämän jälkeen olin kuukausia uneton ja masentunut. Sitten kun olin pahimmillaan väsynyt niin työnantaja käski tulla töihin. Kerroin tilanteen, eikä työnantaja ymmärtänyt. Viikon jälkeen väsy otti ja laitto mut maahan, ambulanssilla sairaalaan. Sain nyt todella pitkän sairasloman ja olen käyttänyt ajan vain lepoon ja käytän ajan kaikkeen kivaan josta nautin. Kun mieli lepää ja saa hyviä viboja niin kroppakin palautuu hyvin. Rauhalliset kävelylenkit metsässä ja rauhallisissa paikoissa auttaa.

Kyllä se siitä hei! Jos et koe itseäsi työkuntoiseksi niin otat rohkeasti sairaslomaa. Ei omaa huonoa vointia kannata hävetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluapu.

Lyhennetty työviikko.

Ymmärrys siitä, että terveyttä ei kannata uhrata töiden takia.

Ymmärrys, milloin kannattaa oikeasti levätä ja milloin kannattaa liikkua.

Itsekkyyden oppiminen ja sen että, että ensin itsestä täytyy huolehtia, jotta voi huolehtia/auttaa muita.

Vierailija
4/8 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn tohon toisen kommenttiin. Tee asioita jotka ovat sinulle mielekkäitä ja lepää paljon. Nuku ja syö myös hyvin.

Vierailija
5/8 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteluapu.

Lyhennetty työviikko.

Ymmärrys siitä, että terveyttä ei kannata uhrata töiden takia.

Ymmärrys, milloin kannattaa oikeasti levätä ja milloin kannattaa liikkua.

Itsekkyyden oppiminen ja sen että, että ensin itsestä täytyy huolehtia, jotta voi huolehtia/auttaa muita.

Näin just. Oma terveys menee kaiken edelle. Jos töissä ei ymmärretä niin ite ainaki haistattelisin paskat heille.

Vierailija
6/8 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi elämä. Huolehdittava itsestä ensin, sen jälkeen tulevat muut. Alan vaihto? Uusi harrastus? Terapia? Sitten vasta kun on voimavaroja.

Vierailija
7/8 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muuttaa elämässä/poistaa elämästä sen, mikä aiheuttaa uupumusta. Jos huono parisuhde, eroa. Kos myrkyllänen lähipiiri, vaihda se. Jos myrkyllinen työympäristö, etsi toisen työpaikan. Ensin saikulle, että on intoa ja voimia hakea toista paikkaa.

Vierailija
8/8 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele pitämään omista rajoista kiinni.

Hae apua työterveyshuollosta.