Mukava harrastus Etuovi-sivu!
Minulla ei ole tällä hetkellä tarvetta ostolle, mutta ihailin sisustuksia Etuovessa. Katson yleensä vanhempia kohteita kuin 1940. Upeita sisustuksia joissakin! Porissa on myytävänä ihana puutalo-osake (muistaakseni), jossa on upea hieman tummahko sisustus. Ihailen persoonallisia rentoja sisustuksia... Olisi kiva tietää, kuka niissä asuu...
Kommentit (13)
Joka viikko lottoan ja sitten kattelen Suomen kalleimpia kämppiä :D Oikeasti haluaisin sellaisen mansardikattoisen mummolan :)
Etuoven selailu on parasta haaveilua! Voi käydä monissa paikoissa ja unelmoida lottovoitosta (,vaikken lottoa)!
Minä ihailen taidetta myytävänä olevissa asumuksissa! Muistaakseni Freda 41:ssa oli kiva taulu, mutten kehtaa kysyä mistä se on... En tunnista taiteilijaa.
Mua taloa enemmän kiinnostaa millainen piha siinä on.
Jos tontti on jotain 800neliötä, en kiinnostu talosta. Koiran kanssa on kiva puuhailla pihalla. Meidänkin tontti on vain joku 1600neliötä.
Iso tontti parin kolmen kilsan päässä kaupungista olisi ihanne.
Enkä haluaisi isoa taloakaan...vähemmän siivottavaa.
Käy hyvin haaveiltuun,
mutta monesti kuvia ja pohjakuvia katsoessa ihmettelee ratkaisuja.
Varsinkin uudet asunnot, jossa keittiö on se yhdellä seinällä oleva työskentely-ja kaappirivistö.
Vastapäätä onkin sitten televisio, ei oikeaa olohuonetta tai keittiötä.
Yksi makuuhuone ja toiset makuuhuoneet komeroita, joihin juuri ja juuri mahtuu 80cm sänky.
Minä en haaveile luksusasunnoista.
Minun tapani katsella Etuovea on etsiä paikkakuntia, joista asunnon saa kaikkein halvimmalla.
Pohdin, millaiseksi elämän voisi rakentaa mahdollisimman pienillä menoilla: millaiset ovat asunnon hoitokustannukset, tarvitseeko taloyhtiö remonttia, onko kaikki peruspalvelut paikkakunnalla kävely/pyörämatkan päässä, millaisia vapaa-ajanviettomahdollisuuksia on jne.
Haluaisin kovasti downshiftata elämääni jossakin pikkupaikkakunnalla: ostaa halvin mahdollinen (järkevä) asunto, myydä nykyinen ja sijoittaa yli jäävät eurot niin, että ne tuottaisivat kohtuullisesti. Jos mahdollista, tekisin muutaman päivän kuukaudessa töitä, ja kitkuttelisin niillä rahoilla mahdollisimman pitkälle. Lopun ajastani käyttäisin lukemiseen, kirjoittamiseen, liikuntaan ja taiteen tekemiseen.
Paras vaihtoehto olisi jokin pieni rivitaloasunto esimerkiksi noin 10.000 asukkaan paikkakunnalta: rivitalossa pitäisi olla pieni hoitovastike ja mahdollisuus asentaa ilmalämpöpumppu, varaava takka olisi plussaa. Jos lämmitys + hoitovastike olisivat yhteensä noin parinsadan euron luokkaa, kohde olisi houkutteleva.
Ruotsin etuovi:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin etuovi:
Olenpa käyttänyt tuotakin, kun harkitsimme muuttavamme joen toiselle puolelle, eli Haparantaan tai pohjois-Ruotsiin .
Itsekin selailen satunnaisia koteja/asuntoja ja kuvittelen, millaista niissä olisi asua. Tuskin niin kovin erilaista, arkihan se on kaikkialla. Mutta näin pääsen olemaan huikentelevainen - turvallisesti kotisohvalta käsin.
Minäkin selailen joskus.
Ja luen lehtien juttuja kun kehutaan jonkun julkkiksen kotia, joka myynnissä, hienosti sisustetuksi, menen katsoon kuvat ja totean, että ai jaa, minulla on hienompi, ilmankos kaikki tätä kehuu.
Se on hyvä harrastus! Katsoin myös Reposaaren luksustaloa ja mietin, että mistä saisin rahat...