Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten lopettaa kaverisuhde?

Vierailija
18.07.2021 |

Ollaan tunnettu toisemme noin 15 vuotta, ei sinänsä mitään bestiksiä vaan soitellaan, sanotaan ja käydään yhdessä paikoissa jos siltä tuntuu kerran kuussa.

Nyt kaveri on oireillut jo pari vuotta, aivot ei enää toimi eli muisti pätkii eikä pysty tekemään järkeviä päätöksiä edes minuutin päähän tulevaisuuteen. Tyyliin, ei tajua ottaa ostoskoria kaupasta kuin vasta sitten, kun on ottanut ensimmäisen tuotteen käteensä. Myös fyysinen puoli heikentynyt, joka tekee autolla ajamisesta vaarallista niin itselle kuin muille. On aloittanut nyt myös tupakoinnin, joka varmasti tekee hyvää tälle kaikelle, huumausaineistakin jo vitsaillut.

Haluaisin häivyttää kaverisuhdetta nyt niin, että minun ei tarvitse alkaa saattohoitajaksi tai muutoinkaan hänen itse aiheuttamiensa ongelmien keskelle. Tyttöystävä olisi paras konsti, mutta sellaista ei ole nyt tähän hätään saatavilla.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin tarvitsisi päästä muistitutkimuksiin. Loppuisi se autolla ajokin, kun lääkäri toteaisi, ettei pysty. Onko hänellä läheisiä, jotka voivat tukea vai oletko ainoa? Kotihoito voi olla tarpeen, että ruokahuolto, suihkussa käynti, pyykinpesu ym. pelaa. Ehkei tässä nyt saattohoitoa ihan vielä tarvita. Kunhan joku huolehtisi, että pääsee sinne lääkäriin. Sosiaalityöntekijä voi sitten auttaa eteenpäin. Itse olen ollut kaverina vanhuksille ja muistisairaalle, mutta lähinnä keskustellut, kysellyt kuulumisia ja kahvitellut. On ollut kivaa molemmin puolin enkä ole itse väsynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän