Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Provosoiko kirjoitusvirheet?

Vierailija
22.07.2014 |

Näytän sivuuttavan nykyään otsikon väkinäiset kirjoitusvirheet, kun niiden tarkoituksen jo tiedostaa. Onko kuitenkin oikein kirjoitettu otsikko sisällössä olevilla kirjoitusvirheillä vielä provosoivampi?

Luin jutun otsikolla "Tasa-arvoisen avioliittolain vastustajat, tajuatteko" ja otsikko herätti juuri sen verran huomiota, että avasin keskustelun. Kun tekstissä "että tietoisesti tai tiedostamattomasti kannatatte patriarkaalistista yhteiskunta rakennetta? Heteronormatiivinen avioliittokäsitys juontaa juurensa siitä, että mies on perheen pää." vilisi kirjoitusvirheitä, olin jo provosoitumassa kirjoittamaan.

"Tiedostamattomasti" olin aluksi hyvinkin erimielinen "patriarkaalistisista" rakenteesta, vaikka aihe sinällään ei liikuta itseäni suuntaan tai toiseen, en näe tarvetta lain muutokselle, mutta jos jonkin mielestä tarve on, sitten yhteiskunnan pitää miettiä kehitetäänkö lakia. Ennen lähetystä oikolukiessa ihmettelin miksi kirjoitan tuosta ja kirjoitusvirheet pomppasivat silmään. Olen edelleen eri mieltä avioliittolain patriarkaalisuudesta, mutta ymmärrän, että joku voi kokea yhteiskunnan edelleen patriarkaalisena ja sitä kautta suhtautuminen avioliittoon ja avioelämään voi olla tietoisenkin patriarkaalinen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta ei tuo sinunkaan tekstisi selkeydellä ole pilattu :P

Vierailija
2/8 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun viestisi sisältää niin kummallista loikkimista kahden asian välillä, että logiikalla sitä ei ole pilattu. Aloin epäillä jo omaa järjenjuoksuani.

A: hyppään yli avaukset, joissa ihan selvästi haetaan huomiota teennäisella yhdyssanavirheellä

B: jätän vastaamatta avauksiin, joissa kieli on niin huonoa, että se vie jo huomion itse asialta. Vastasin tähän sinun avaukseesi vain siksi, että esittelit ihan uuden lajin häröillä. En tajunnut ajatuksenjuoksustasi oikein mitään.

Eläköön, grammar nazi, pilkunnussuttaja ja kaikki muutkin kielipoliisit. Hienoa, että täällä vaalitaan hyvää kieltä ja arvostetaan täsmällistä ulosantia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla

Vierailija
4/8 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta aloituksesta ei saa kyllä mitään tolkkua.

Vierailija
5/8 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska lukihäiriön takia en edes välttämättä niitä huomaa. Tai sitten luen päin mäntyä oikein kirjotettuja sanoja ja nauran vedet silmissä taas kun en tajua. :D

Vierailija
6/8 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 18:00"]

Tuosta aloituksesta ei saa kyllä mitään tolkkua.

[/quote]

Samoin, aloituksen perusteella vastaukseni otsikkoon on kyllä.

Vierailija
7/8 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon vastauksena kyllä. Sisällöstä en ota kantaa, mutta otin kuitenkin, kuten ap.

Vierailija
8/8 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa tekoälyköt, jotka koittavat päteä isolla määrällä itsekeksittyjä termejä.