Yöjunalla lasten kanssa istumapaikalla ?
Eli ollaan menossa Rovaniemeltä Helsinkiin. Yöjunassa maksais istumapaikat n. 50 € ja makupaikoilla n. 150.- Päiväjunalla n. 80-160.- Onnistuuko lasten kanssa nukkuminen ? Onko levotonta tai pelottavaa ? Ei ole viikonloppu vaan arkena. Lapset 5 ja 10v
Kommentit (11)
Miten on noin kallista? Yleensähän makuupaikasta tuleva lisämaksu on jotain pari kymppiä.
No ei se pariakymppiä ole ollut aikoihin..
Onhan se tietyn hoteli paikan hintainen. Lakanat, tila, jossain hyvissä oma vessakin. Kaksi matkustajaa vie melkoisesti tilaa, hyvin mitan verran junasta.
Oishan se ihan kauheen kiva, ettette tulis lasten kanssa mekastamaan sinne päivävaunuun koko yöksi, katsos kun siellä ihmiset yrittää nukkua.
Jää kotiin. Itse jouduin opiskeluaikana matkustamaan yöjunilla ja inhosin niitä tilanteita, kun ihmiset kuorsasivat kovaa, känniläiset metelöivät ja konnari kävi vaan pysäkin jälkeen ja
Olen kotoisin pk-seudun tuntumasta ja pääsin opiskelemaan Ouluun.
Olin todella onnellinen kun tapasin entisen poikaystäväni ja muutimme yhteen asumaan, ei tarvinut käydä kuin jouluna ja juhannuksena vanhempien luona ja silloin oli paikkalippuun varaa, muutenhan emme olisi edes voineet olla 2 hengen hytissä.
Ero kun tuli opiskelujen lopulla, sanoin heipat ex.lle, Oululle ja pitkille junamatkoille.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 19:56"]Eli ollaan menossa Rovaniemeltä Helsinkiin. Yöjunassa maksais istumapaikat n. 50 € ja makupaikoilla n. 150.- Päiväjunalla n. 80-160.- Onnistuuko lasten kanssa nukkuminen ? Onko levotonta tai pelottavaa ? Ei ole viikonloppu vaan arkena. Lapset 5 ja 10v
[/quote]
Kuinka moni ajatteli ekan lauseen luettuaan että .... ei kun tulossa....
Lapset ovat rauhallisia ja varmaan nukkuisivat. Eivät ole ikinä nähteet humalaista ihmistä ja mietin onko niitä junassa yöllä paljonkin. Taidetaan jäädä kotiin kuten joku ehdotti. :(
[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 09:25"]
Lapset ovat rauhallisia ja varmaan nukkuisivat. Eivät ole ikinä nähteet humalaista ihmistä ja mietin onko niitä junassa yöllä paljonkin. Taidetaan jäädä kotiin kuten joku ehdotti. :(
[/quote] Ei ole viikolla. Päivävaunut on melkein tyhjiä yöllä usein. Jos lähdette klo 18 junalla (en muista aikatauluja nyt ihan tarkkaan), alkaa Oulun jälkeen rauhoittumaan vaunussa liikenne. Sen jälkeen tulevat yleensä menevät makuuvaunuihin.
Vaunut tuossa junalla on ainakin vanhoja vaunuja. Mielestäni vanhan vaunun penkeissä on ollut parempi nukkua, kuin uusissa.
Ihan hyvin voitte matkustaa istumapaikoilla yöjunassa. Ei kai sitä täältä tarvitse edes käydä haukkumisia hakemassa. Johan tuota tiedät, että saat vastauksiksi tyyliin- olet köyhä ja vie kakarasi parkumaan muualle ja onneksi olen vela ja ei ole kakaroita jne...
t. eräs, joka on tuota väliä veivannut junalla paljonkin ja ei ole halunnut tuhlata rahaa nykyisiin makuuvaunuihin, jotka on riistohintaisia.
Riippuu lapsista.Onko aktiivisia vai menijöitä.Minulla on menijöitä,eivätkä nuku vieraissa paikoissa.Silloinhan se on kamalan rankkaa.
Riippuu tuurista. Huonolla tuurilla humalaisia vaunu täynnä. Joka tapauksessa valot on päällä koko yön, juna pysähtyy ja porukkaa tulee ja menee. Itse ottaisin makuuvaunun