Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

antibioottia ei maidon kanssa, entäs muut maitotuotteet?

Vierailija
17.07.2014 |

Mulla doksimysin (tms) kuuri jossa sanotaan ettei maidon kanssa. Koskeeko tää nyt kaikkia maitotuotteita? Menin onneton syömään ruokalusikallisen rahkaa ja sämpylää, joka maitoon tehty. Tietäiskö joku? Kiitos avusta...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on kielletty maidon kanssa?

Itse olen aina antibioottien kanssa nimenomaan syönyt paljon maitotuotteita ja maitohappobakteereja, jotta vatsa kestää edes jotenkuten.

Vierailija
2/6 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtäaikaa kalsiumia sisältävien tuotteiden kanssa. Kalsium muodostaa ko. antibiootin kanssa kelaatteja jotka eivät imeydy ja näin ollen lääke ei vaikuta. Älä syö 2 h antibiootin ottamisen jälkeen.

T: farmasian opiskelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito estää ton tietyn lääkkeen imeytymisen. Ja lääkärikin mulle siitä vielä sanoi, että ei edes kahvimaitoa sit tän lääkkeen kanssa. Varoaika pari tuntia ennen ja jälkeen lääkkeen.

Kun googlaa löytyy vähän ristiriitaista tietoa, että mites nämä ruuat joissa on vähän maitoa...

Vierailija
4/6 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 07:41"]Ei yhtäaikaa kalsiumia sisältävien tuotteiden kanssa. Kalsium muodostaa ko. antibiootin kanssa kelaatteja jotka eivät imeydy ja näin ollen lääke ei vaikuta. Älä syö 2 h antibiootin ottamisen jälkeen.

T: farmasian opiskelija

[/quote]

Kiitos!

Ap

Vierailija
5/6 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäystä edelliseen; sämpylä ja lusikallinen rahkaa eivät vaikuta antibioottihoidon onniatumiseen. Pyri jatkossa kuitenkin jättämään väli ruokailun ja lääkkeen oton välille.

Vierailija
6/6 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 07:45"]Lisäystä edelliseen; sämpylä ja lusikallinen rahkaa eivät vaikuta antibioottihoidon onniatumiseen. Pyri jatkossa kuitenkin jättämään väli ruokailun ja lääkkeen oton välille.

[/quote]

Kiitos vielä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä