Koronan sairastaneet, miten ilmoititte altistuneille?
Ja kerroitteko jäljitykselle rehellisesti kaikki kontaktinne?
En millään kehtaisi kertoa altistuneille että hei sori minä mokasin ja teidän pitää nyt jäädä minun takiani karanteeniin. Tiedän ettei sairastuneen tarvitse ilmoittaa altistuneille itse eikä jäljittäjä kerro heille altistajan nimeä, mutta kyllä he sen jostain saisivat selville.
Kommentit (15)
Ei tarttenut ilmoittaa. Kun en ketään altistanut. Minut altistettiin ja eristettiin.
Ainakaan tosi mies ei ilmoita lampaille vaan bilettää normaalisti. Kuka nyt kesäflunssasta.
En kertonut kenellekään ja ilmoitin, että en ole tavannut ketään. En ryhdy kiusaamaan kavereitani.
Vierailija kirjoitti:
En kertonut kenellekään ja ilmoitin, että en ole tavannut ketään. En ryhdy kiusaamaan kavereitani.
Saiko joku kavereistasi tartunnan?
-ap
Oon niin erakko ettei ollut ketään kenelle ilmoittaa 🥲
Vierailija kirjoitti:
Oon niin erakko ettei ollut ketään kenelle ilmoittaa 🥲
Eikö kodissasi asu muita? Minä asun opiskelijakämpässä ja täällä on kämppiksiä, joille en haluaisi kertoa mitään.
-ap
Olin onneksi altistanut vain kaksi henkilöä, rokotetun äitini ja ystäväni jota autoin remontissa. Soitin molemmille ja selitin että olin saanut positiivisen testituloksen ja että heidän pitäisi eristäytyä ja käydä testeissä. Kumpikaan ei saanut tartuntaa.
On lakisääteinen velvollisuus ilmoittaa altistuneiden nimet.
Kerroin tartunnanjäljittäjille, en muille. En edes niitä muita tuntenut, kun olin käynyt vain kaupassa ja kuntosalilla.
Mun työnantaja kielsi altistumiset. Soitti kaikille tartunnan saaneille että mitään altistumista ei ole tapahtunut ja niinpä minäkin selvisin ilman karanteenia (ja tartuntaa).
Jokainen korona saanut tiesi että saa potkut jo kertoo olleensa työpaikalla ja koko firma joutuu karanteeniin.
Mikä on käytäntö teillä?
Miten mun kaverit olis muuten saaneet ylimääräisen loman töistä? Tietenkin kerroin jäljittäjille
Mä sain altistuneena tekstarin k.o. henkilöltä. Musta se oli ihan hyvä niin ja todellakin hyvä, että ilmoitti itse heti tiedon saatuaan, sillä tartunnanjäljiltyksestä tuli puhelu siitä vasta viikon päästä (tämä viime helmikuussa).
Sietääkin hävetä jos on mennyt ottamaan tartunnan, mutta jäljitykselle pitää kuitenkin kertoa altistuneiden nimet.