Millaisia kysymyksiä teiltä on työhaastattelussa kyselty?
Kommentit (9)
Ei siellä ole hirveästi kyselty mitään. Lähinnä vain esitelmöity siitä, kuinka hirveän raskasta kyseinen työ on. Taka-ajatuksena oli ilmeisesti viestittää, että minä en jaksaisi sitä tehdä.
Kaikenlaista on kyselty. Vakiona tulee usein sotilasarvo, suorituspaikka ja suoritusvuosi.
m39
Yksi on jäänyt mieleen. Olin 19-vuotias ja pikaruokaravintolan haastattelussa kysyivät että käytänkö alkoholia. Minä siihen sitten kiemurrellen että mmm, no välillä tulee juotua pari lasia viiniä tai muuta juomaa kavereiden kanssa. Vastakysymys oli että ei kun oikeasti, ryyppäätkö kunnolla. Sanoin siihen että joo, kyllähän sitä välillä tulee reippaammin otettua.
Tähän haastattelija totesi että hyvä. Yöaikaan 95% asiakkaista on tukevassa kännissä, ja pomot ovat panneet merkille että absolutisteilla on selvästi vaikeampaa suhtautua humalaisiin asiakkaisiin. Kuulemma vain ihminen joka on itse ollut niin sanotusti perseet olalla, osaa suhtautua möliseviin ja tilaustaan epäselvästi jankuttaviin asiakkaisiin sopivan rennolla ja kärsivällisellä otteella.
Tästä opin että ole aina rehellinen haastatteluissa. :D
Onko poikaystävää? Koska on tehdä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaista on kyselty. Vakiona tulee usein sotilasarvo, suorituspaikka ja suoritusvuosi.
m39
Nykyään työnantaja tutkii vain työhistorian jatkuvuutta ja kysyy korkeintaan, onko palvelus suoritettu vai edessä.
Asevellisuuden suorittamista ei saa kysyä haastattelussa.
Jäsenkirjaa on kysytty, kuin hain julkisen sektorin tehtävää. En tietenkään saanut paikkaa, kun kerroin etten ole koskaan ollut minkään puolueen jäsen. Sitoutumaton on puolueaktiiveille vielä suurempi riski kuin kilpailevan puolueen hakija.
Ensimmäisessä haastattelussa ei kyselty vaan ilmoitettiin, että ei tommoinen tyttö tänne meille jää...
Toisessa kysyttiin, koska menet naimisiin ja hankit ne lapset...
Kolmannessa ilmoitettiin, että ei me voida ottaa tommoista tänne...
Eikö sun kannata panostaa taiteisiin sen sijaan, että pyrit tänne meille pankinjohtajaksi...
Sitten kerran kysyttiin, että kuinka luulet pärjääväsi teinipoikien kanssa...
Tämän tasoisia kysymyksiä on tehty, mutta enää en ole työelämän käytettävissä kun ikää on tullut.
ÖRRÖRRÖR KYSYVÄT VAAN ETTÄ RÖH RÖH ONKOS ÖRMEIJÄ KÄYTYNÄ JA AINA SAAN TYÄ PAIKAN KOSKA OON RESERVIN RÖSVÄNTTI KYLÄ JÄNPTI ON NIIN