Hamppuinen tukka
Työkaverini sanoi tukkaani hamppuisen näköiseksi. Olen yrittänyt etsiä ja leikellä kaksihaaraisia hiuksia lyhyemmäksi ja käynyt kampaajalla viikko sitten. Mikä nyt avuksi ja kuinka laittaisin tukkani töihin niin ettei se näytä hamppuiselta? Minulla ovat värjäämättömät lapaluihin ylettyvät luonnonkiharat hiukset. Tukkaa on tasoitettu latvoista.
Kommentit (11)
Kokeile jotain öljyjuttua. Mä käytän oliiviöljysaippuaa hiustenpesuun, toimiikohan se luonnonkiharoihin?
Luonnonkiharat on aina kuivemmat kuin suorat hiukset, mutta varmaan niihinkin saa jotain hoitotuotteita, jos oikeasti näyttävät hamppuisilta - näyttävätkö ne sinusta itsestäsi?
Hampputukka minullakin, ei se tarkoita välttämättä että on huonokuntoinen. Tässä apu: suorista hamput suoristusraudalla, suorista hamput lämpörullilla kiharoiksi, laita tukkaan kaakaovoita tai karitevoita ja kiepauta nutturaksi, anna olla yön ja seuraavana päivänä tukka näyttää hyvältä. Suosittelen viimeistä se on hellävaraisin.
Itsekäytän kaikkia mielialani ja jaksamiseni mukaan, tosin voita laitan aina tukkaan ettei näytä hamppuiselta.
Yksi hyvä vinkki on myös se että suihkun jälkeen kampaa tukan, mutta ei enään kuivana.
Itse pidän aina öisin nutturaa pään päällä, enkä koskaan harjaa kuivaa tukkaa, se pörröttää sitä.
Ja jos tapanasi on föönata niin älä tee sitä vaan anna kuivua luonnollisesti.
Lisäksi vielä, märkään tukkaan voit puristella muotovaahtoa sekin toimii, sitten annat kuivua luonnollisesti.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 18:18"]
Hampputukka minullakin, ei se tarkoita välttämättä että on huonokuntoinen. Tässä apu: suorista hamput suoristusraudalla, suorista hamput lämpörullilla kiharoiksi, laita tukkaan kaakaovoita tai karitevoita ja kiepauta nutturaksi, anna olla yön ja seuraavana päivänä tukka näyttää hyvältä. Suosittelen viimeistä se on hellävaraisin.
Itsekäytän kaikkia mielialani ja jaksamiseni mukaan, tosin voita laitan aina tukkaan ettei näytä hamppuiselta.
Yksi hyvä vinkki on myös se että suihkun jälkeen kampaa tukan, mutta ei enään kuivana.
Itse pidän aina öisin nutturaa pään päällä, enkä koskaan harjaa kuivaa tukkaa, se pörröttää sitä.
Ja jos tapanasi on föönata niin älä tee sitä vaan anna kuivua luonnollisesti.
[/quote]
Juu luonnonkiharaa ei todellakaan kannata harjata enää kuivana. Lopputulos on KAMALA! :D
Makunsa kullakin! Älkää olko toisten mielipiteiden orjia, vaan omia itsejänne, yksilöitä, joilla on täysi oikeus olla juuri sellainen kuin itse haluaa olla
!
Olen varmaankin myös hampputukka... Ikää on, ja pitkät, taipuisat hiukset. Ihanpa itse HALUAN näyttää pörröiseltä ja "peikkomaiselta"!!! Ei siihen vaikuta se, mitä muut ajattelevat. Tosin oman mieheni kommentit otan huomioon. Hän tykästyi aikoinaan hiuksiini ja hiustyyliini (toki teen muitakin kampauksia oman mielialan ja tilanteen mukaan), joten mieluusti olen oma itseni.
Sitäpaitsi, jonkun muunkin mielestä juurikin se "kauhea katajapuska" voi olla kaunis! Yllätyin, kun aivan vieras mies totesi, että sinulla on kauniit hiukset. Jos oli vinoilua, niin taitavasti esitti, kun en vinoiluksi tunnistanut.
Mua ei haittaa mun hampputukka, se on pitkä ja aina auki, mutta etuhiukset vedän pinneillä pois kasvoilta. Ihmiset yleensä vaan kehuu.
Ärsyttäviä tuollaiset mulkut työkaverit.
Mitä on tuo kaakaovoi ja mistä sitä saa?
Hanki kosteuttavia tuotteita!! t. toinen hampputukka
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:03"]
Mitä on tuo kaakaovoi ja mistä sitä saa?
[/quote]
kaakaovoita saa marketeista esim jostain pähkinähyllyjen läheltä tai cocovi tuotteista, tai life ja ruohonjuuriliikkeistä. Itse käytän sitä iholle, kantapäille ja hiuksiin. On kovaa valkoista ja kun sitä hieroo käsissä muuttuu öljymäiseksi .
Seon sitä mitä suklaassakin on, on ihan syötävää myös ja tuoksuu vienosti suklaalle. Lasten ihollekki sopii.
Olisikohan työkaveri kateellinen sinulle ja heitti kommentin koska hänellä oli huono päivä?