Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvaperheen keittiössä - välineistä

24.08.2006 |

Siis periaatteessahan vauvaperheen keittiö ei kaipaa mitään erityisvälineitä, vihannesten keittäminen onnistuu tavallisessa kattilassa ja soseuttaminen haarukalla tai tavallisella sauvasekoittimella. MUTTA onko joku todennut jotkut erityisvälineet kuten höyrykattilat/-keittimet taikka soseuttajat hyödyllisiksi? En halua mitään kamalan suuria monitoimilaitteita (vie liikaa tilaa pienestä keittiöstä), mutta jos on olemassa jotain käteviä pieniä laitteita, joilla ruoanlaitto helpottuu, niin mielellään otan vinkkejä vastaan. Väkisinkin tulee mieleen tv-shopin magic bullet ;) Onkohan se ihan susi laitos... ;)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pärjänny oikein hyvin ihan tavallisilla välineillä soseiden teossa. Sauvasekoitin on paljon käytössä ja ihan tavallinen haarukka. :) Eli mulla ei oo kokemusta erilaisista laitteista.

Vierailija
2/4 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauvasekoitin on ainut, jonka ostin uuden esikoisen aikana, ja sekin meinasi osoittautua turhaksi. Haarukka riittää useimmiten, ja isompia määriä kyllä tuolla sauvasekoittajallakin teen, ettei jää se ihan käyttämättä. Niin, eikä tarvi olla sekään mikään deluxe-malli, tuntuu riittävän ihan halpa perusvempain.

Jos kokki ei ole kotikokkia kummoisempi, eikä perhekoko (tai se vauvojen määrä) normaalia isompi, niin eipä noita soseuttimia tarvita. Tai tietysti sitten, jos tekee mehuja ja hilloja paljon... Monitoimikoneet, pah, pullaakin on kivempi leipoa ihan käsin alustaen, näin 3-vuotiaskin saa paljon enempi irti leipomisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli höyrytyskattíla jo ennen vauvan syntymää ja nyt siis höyryttelen kasviksia koko perheelle. Suosittelen! Sen lisäksi että vitamiinit ei liukene keitinveteen kasvikset maistuvat paremmille. Jos ei halua kokonaiseen kattilaan satsata, niin kuulemma on myytävänä höyrytysritilöitä (?), jotka käy kattilaan kuin kattilaan (ei varmaan ole kallis investointi eikä vie paljon tilaa).

Vierailija
4/4 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista. Itse asiassa tuollainen höyrytyskattila kiinnostaisi noin muutenkin, sillä käytämme paljon keitettyjä vihanneksia ym ja vedessä lilluttaminen tuntuu tylsältä. Kypsyvätkö vihannekset ja juurekset samassa ajassa kuin keittämällä? Onko kattiloissa eroa? Mitä suosittelisit?