Hitto menee hermot tohon mieheen
Se on koko ajan neuvomassa mua lapsen kanssa ihan kuin tietäisi kaiken kaikesta ja arvostelemassa mua äitinä. Mä oon se ihminen, joka on lapsen kanssa 24/7, joten väittäisin tuntevani oman lapseni aika hyvin.
Meidän lapsi on ihan kohta vuoden vanha ja nukutettu sylissä. Oon halunnut päästä tästä tavasta jo pitkään eroon, mutta tiedän miten mies suhtautuu. Päätin kumminkin, että koska mä laitan lapsen aina nukkumaan, niin opetan hänet nukahtamaan itsenäisesti sänkyyn.
Aloitin tänään, että laitan lapsen sänkyyn normaalien iltarutiinien jälkeen. Eihän se sinne tietystikään nukahtanut, joten aina kun pongahti pystyyn, niin laitoin takaisin alas, tassuttelin, suurimmat itkut rauhoitin sylissä jne.
No miespä tulee ovelle kommentoimaan, että mitä helvettiä sä oikein teet, itketät toista ihan turhaan ja ota nyt hyvä ihminen se lapsi syliin ja kanniskele uneen. Mä en enää 1-vuotiasta ala kanniskelemaan, joten hoitakoot herra itse nukuttamiset sitten. Tästähän alkoi riita, jossa mies sanoo mm. että mä en oo näköjään valmis äidiksi, en tiedä mitä äitinä olo on, kidutan lasta, en voi vaatia näin pientä nukahtamaan itsenäisesti sänkyynsä ja blabla.
Siis koko ajan kuulen näitä juttuja. Ja ihan jatkuvasti on neuvomassa mua. Mies ei edes itse tunnista itkuja toisistaan, mutta kehtaa silti väittää, että nyt siihen sattuu tai nyt se haluaa maitoa, vaikka mä tiedän tasan tarkkaan, että se itki kun nappasit sen kaukosäätimen toisen nenän edestä. En jaksa kuunnella arvosteluja jatkuvasti. Mä oon tasan yksin luonut kaikki rytmit meille ja niistäkin mies valittaa, kun lapsi menee liian aikaisin nukkumaan ja voidaanko siirtää nukkumaanmeno kymmeneksi ja voiko aamupalalla olla jotain muuta kuin puuroa, koska mies ei tykkää puurosta niin eihän hänen lapsikaan voi tykätä. Hitto soikoon.
Kommentit (9)
Lapsenne olisi voinut aloittaa unikoulun jo puoli vuotta sitten. Sinulla on todella ikävä mies, otan osaa.
Koska ei se sitä kumminkaan tee! Tai tekee sen yhden kerran vain näyttääkseen ja sekin aika mun on kuunneltava noita kommentteja, että en pidä huolta meidän lapsesta, sysään vastuun lapsesta hänellä ja diipadaapa paskaa.
Mä olisin voinut aloittaa unikoulun jo aikaisemmin, mutta tiesin että yksin se on tehtävä ja siitäkin saan vaan arvosteluja. Tuntuu, että kaikki mitä koitan tehdä lapsen tai meidän perheen parhaaksi, niin mies näkee ne ihan päinvastoin ja mä vaan koitan tehdä asiat mukamas hankalammaksi.
Eli toisin sanoen et edes anna miehesi tehdä mitään, koska ei se "kuitenkaan" tee. Olet itse ihan samanlainen nalkuttaja kuin miehesi paitsi että olet pahempi. Miehesi sentään antaa sinun hoitaa lasta. Itse et anna miehellesi edes mahdollisuutta, koska olet jo asennoitunut siihenvettei hän tee sitä. Anna miehesi hoitaa lasta viikko äläkä puutu siihen.
Ootko käyny kopioimassa päiväkirjamerkintäni viiden vuoden takaa?
Nyt on ihanan helppoa kun mies saa huolehtia asioista miten parhaaksi näkee kotonaan ja minä teen miten parhaaksi näen omassa kotonani. Nyt on kyllä kääntynyt homma niin että exä valittaa kun lapsi ei toimikaan kuten hän ajattelee. Minun toimintatapani on kuitenkin huono eikä sitä saisi käyttää vaikka saan sillä lapsen nukahtamaan muutamassa minuutissa tai maistamaan uusia ruokia tai mitä vaan. Kun minäkään en ole valmis äidiksi enkä osaa kuulema mitenkään hoitaa lastani tai vastata lapseni tarpeisiin.
Ja kun annan lapsen kokeilla uusia juttuja niin lapsi ei näytä uusia taitojaan ainakaan puoleen vuoteen isälleen vaan heittäytyy täysin avuttomaksi koska isän mukaan hän ei saisi osata mitään. Tosi hienoa kun lapsi on jo vuoden ajan tehnyt jotain joka päivä mutta isänsä kun näkee ensimmäisen kerran alkaa isä huutamaan ettei lapsi kuitenkaan osaa.
Ei voi mitään mutta suoraan sydämestäni tulee toive että eroatte tai ihme tapahtuu ja miehesi alkaa arvostamaan sinua ja taitojasi.
Kiva kuulla, että teillä ero toi helpotusta tilanteeseen. Meillä mies uhkailee jatkuvasti erolla, mutta ei ikinä tee mitään sen eteen. Tänäänkin sanoi ton unikouluyrityksen jälkeen, että jättää mut, jos alan luoda tuollaisia sääntöjä lapselle. Go for it!
Olenkohan väsynyt vai mitä kun mun mielestä sun mies kuulostaa ihanalta.
Hahaha :D Millanen mies sulta sitten löytyy, jos tehdään vaihtokaupat?
No mikset anba miehen nukuttaa ja tehdä aamupalaa? Miksi se on vain sun homma?