Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Metropolia vs. Laurea (sh-opinnot)

Vierailija
04.07.2014 |

Kumpi koulu on parempi, Metropolia vai Laurea? Kyseessä sairaanhoitajaopinnot.

Mulla on paikka kumpaankin kouluun (toisessa oon poissaolevana äitiysloman vuoksi ja toiseen pääsin uusimmassa haussa). Metropoliaan menee matkaan yhteensuuntaan jopa reilu tunti, kun Laureaan hilppasen julkisilla 20-30min ja omalla autolla 10min.

Olen kuullut huhupuheita, että Metropolia olisi laadukkaampi, mutta miten nuo matkat perhearjen pyörityksen keskellä..?

Kumman valitsen?

T: tuleva hoitsu

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, tuollaiset paikkojen varailijat saadaan onneksi pois tulevan uudistuksen myötä.

Vierailija
2/15 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samaa laatua molemmissa. ite oon metropolias ja pari kaverii laureas. metropolias täl hetkel sähellystä kun isoi organisaatiomuutoksia tehty ja osaa vielä suunnitellaan. aikuispuolella opetus ajoittain liian vähästä, varsinki jos sulla ei oo lh-taustaa. alkavana lukuvuotena vissiin siihenkin on panostettu. nuorisopuolella kuulemani mukaan ihan ok määrä opetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kumpaakaan käynyt, mutta itse sairaanhoitajana kuulen opiskelijoilta paljon kommenttia molemmista kouluista. Metropolia on puheiden mukaan parempi, siellä opettajia kiinnostaa mitä opiskelijat puuhaavat ja seuraavat opiskelijan opintoja. Laureasta en ole kuullut koskaan oikein mitään hyvää.. Olen ymmärtänyt että Metropoliassa opinnot on hyvin teoriapainotteisia ja Laureassa tykätään ryhmätöistä ja projekteista.

Vierailija
4/15 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laureassa on tosiaan järjetön määrä ryhmätöitä, opiskelin hetken siellä ennnen kun siirryin Metropoliaan. Melkeen kaikki tehdään Laureassa ryhmässä/projektina. Metropolian opetuksen taso on pääsääntöisesti hyvä, poikkeuksia on tietenkin muutama... Ite viihdyn paljon paremmin M.poliassa.

Vierailija
5/15 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, mietintämyssy hautoo edelleen päätä. :)

P.S. Kakkonen, no voi nyyh, oon niin hyvä suorttamaan pääsykokeita imetysdementiahuuruissakin, että kaikki koulut haluu mut. Itkettääkö ku et ite pärjää? Sitäpaitsi jos toisen otan, niin toisesta joudun luopumaan, ei niitä molempia saa pitää.. -.-

Vierailija
6/15 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kokemusta kuin tulevasta Laureasta, opiskelin Porvoossa ns. uusimuotoista sh-tutkintoa juuri ennen kuin amk tuli. Koulustamme valmistuneita kehuttiin esim. helsinkiläisiin verrattuna nöyriksi, työteliäiksi, kädentaidoilta loistaviksi ja työyhteisöön helposti solahtaviksi. Koululla oli hyvä maine työmarkkinoille sijoittumisessa.

En tiedä miten nykyään suhtaudutaan tällaisiin käsillä tekeviin "puurtajiin", onko akateeminen osaaminen korkeammassa huudossa, mutta meistä valmistui mm. lääkäreille mieluisia työpareja. He eivät pitäneet nokkavista ja kaikkitietävistä "paramediceistä".

Olen ollut töissä yliopistosairaaloissa hyvä koulun maine edelläni.

Vierailija
7/15 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 22:35"]

Kiitos vastauksista, mietintämyssy hautoo edelleen päätä. :)

P.S. Kakkonen, no voi nyyh, oon niin hyvä suorttamaan pääsykokeita imetysdementiahuuruissakin, että kaikki koulut haluu mut. Itkettääkö ku et ite pärjää? Sitäpaitsi jos toisen otan, niin toisesta joudun luopumaan, ei niitä molempia saa pitää.. -.-

[/quote]

Mistä noin olet ymmärtänyt ettei molempia saisi pitää? Kyllä saa, mutta tässä tapauksessa ei toki ole järkeä pitää. Jos et ole vielä edes aloittanut niitä opintoja siinä mihin ensiksi pääsit, niin ehtivät vielä ottaa jonkun varasijalta tilallesi.

Vierailija
8/15 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasi, googlaa yhden korkeakoulupaikan säännös.

Vierailija
9/15 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 22:58"]

Kasi, googlaa yhden korkeakoulupaikan säännös.

[/quote]

Koskee samalla hakukierroksella saatuja paikkoja. Itsellänikin on tällä hetkellä 2 AMK-paikkaa kun sain uuden kevään haussa.

Vierailija
10/15 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 22:35"]Kiitos vastauksista, mietintämyssy hautoo edelleen päätä. :)

[/quote]

Itse opiskelen myös sairaanhoitajaksi tällä hetkellä, joten ei en ole katkera ja pärjään hyvin opinnoissani kiitos vain.

-2

Vierailija
11/15 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sivusta seurannut tuttua, joka opiskeli Metropoliassa ja kaverinsa Laureassa. Metropolian opiskelija sai tosi hyviä ja vaativia harjoittelupaikkoja ja onkin nyt työssä yliopistosairaalassa vaativassa toimessa. Kaverinsa ei saanut kovin vaativia harjoittelupaikkoja ja nyt hänellä ongelma kun haluaisi vaihtaa terveyskeskuksen vuodeosastolta muualle töihin mutta kokee, että oma ammattitaito ei riitä. Esim. opiskeluaikana on laittanut vain kaksi kertaa suonensisäisen lääkityksen.

Olen ymmärtänyt, että Metropolia on vaativampi oppilaitos mutta toki paljon riippuu opiskelijasta itsestäänkin miten haluaa ammattitaitonsa kehittyvän.

Vierailija
12/15 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt että Metropoliaa pidetään vaativampana oppilaitoksena kuin Laureaa. Itse valitsisin Metropolian ilman muuta.

Vierailija
13/15 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt että Metropoliaa pidetään vaativampana oppilaitoksena kuin Laureaa. Itse valitsisin Metropolian ilman muuta.

Sairaanhoitaopinnot jatkuvat... Saa...nan surkeita opettajia Metropoliassa. Hyi että...

Vierailija
14/15 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä mainittu keskustelu hämmästyttää.

Törkeätä varailla näitä koulutuspaikkoja. Yhtä törkeä tuo asenne.

Kyllä opetusmenetelmät tänä päivänä suosivat fiksuja, itsenäisesti ajattelevia ja omatoimista tietojenhakua ja opiskelua hoitavia opiskelijoita. Ei opettajat enää kaada valmista oppia suuhun ja todistusta syliin.

Toivottavasti koulutus kasvattaisi.

Vierailija
15/15 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetussuunnitelman perusteet ovat samat kaikissa amkeissa. Käytännön toteutuksessa voi olla joitakin eroja, mutta lopputulis on yhtäläinen, olitpa opiskellut hoituriksi missä amkissa tahansa.