Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kerronko esimiehelleni, että olen menossa työhaastatteluun? APUA!

Vierailija
03.07.2014 |

Olen hakemassa saman organisaation sisällä toiseen ''toimipisteeseen'' töihin ja työhaastattelu edessä. Kerronko ennen työhaastattelua nykyiselle esimiehelleni tästä haastattelusta vai vasta sen jälkeen jos sattuu että mulle paikkaa tarjottaisiin? Riskinä toki on, että esimiehet soittelevat keskenään..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kerro etukäteen! Eihän se ole varmaa, että saat paikan.

Vierailija
2/7 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin vastaavassa tilanteessa. Esimies arvosti tietoa ja suositteli minua ko paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tarvitse kertoa, mutta jos se noin sinua vaivaa niin mikä estää? Varsinkin jos työ olisi organisaation sisällä niin voithan sanoa asiasta ohimennen. Mulla ainakin oma esimies sitten jossain vaiheessa sanoi et ai, oot näemmä hakenu sinne ja sinne, kun kans organisaation sisällä vaihdoin paikkaa :)

Vierailija
4/7 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 12:17"]

[/quote]

Ei olekkaan ja siksi en haluaisi kertoa, mutta tosiaan jos työnantaja soittaakin nykyiselle esimiehelle ja tämä ei sitten tiedä mitään että olen hakenut uutta paikkaa. Tai sanonko työhaastattelussa, että esimieheni on ollut lomalla enkä ole vielä pystynyt tälle kertomaan, että olen heille hakenut töihin?

Vierailija
5/7 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uusi paikka on samassa organisaationssa totta kai kerrot  pomollesi. Haastattelija on takuuvarmasti yhteydessa pomoosi ja on todella noloa jos et ole kommunikoinut asiaa edeltakasin. Ei anna kovin hyvaa kuvaa sinusta haastattelijalle etta nykyinen pomosi ei tieda asiasta eika pomosikaan voi antaa kovin hyvaa suositusta sinusta jos on taysin yllattynyt asiasta. 

Miksi eparoit kertoa? Oletko jossain yhteydessa (kehityskeskusteluissa) jo maininnut etta olet kiinnostunut vaihtamaan tehtavia? Jos et niin kannattaa heti kertoa asiasta joka antaa sinusta vastuullisemman kuvan ja pomollasikin voi olla tietoa ja yhteyksia joista on sinulle hyotya kun etsit toista paikkaa.

Jos haastattelu olisi toisessa yrityksessa ei tietenkaan kannata kertoa etta olet hakemassa toita muualta. 

Vierailija
6/7 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis jokaisessa kehityskeskustelussani kertonut halustani päästä ylemmäs. Jotenkin vaan jännitän ehkä esimiestäni, koska tämä on jotenkin hmm.. vaikeasti lähestyttävä..

Vierailija
7/7 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 12:17"]

[/quote]

Ei olekkaan ja siksi en haluaisi kertoa, mutta tosiaan jos työnantaja soittaakin nykyiselle esimiehelle ja tämä ei sitten tiedä mitään että olen hakenut uutta paikkaa. Tai sanonko työhaastattelussa, että esimieheni on ollut lomalla enkä ole vielä pystynyt tälle kertomaan, että olen heille hakenut töihin?

[/quote]

Miten yrityksessä, jossa työskentelet, suhtaudutaan sisäiseen työtehtäväkiertoon? Omassa työpaikassani ainakin tähän jopa rohkaistaan, esimerkiksi kehityskeskustelussa kysytään vakiona työntekijän halukkuutta muihinkin tehtäviin. Rekryä tekevät henkilöt ovat myös lähes poikkeuksetta yhteydessä nykyiseen esimieheen.  Lisäksi käsittääkseni kaikki esimiehet näkevät työntekijän sisäisen työhakuhistorian. 

Aika ihmeellisenä siis pitäisin työpaikkaa, jossa sisäinen haku muihin tehtäviin on sellainen peikko, ettei siitä pysty omalle esimiehelle kertomaan. Oletusarvona kun on, että avoimessa organisaatiossa eri yksiköt pystyvät tekemään myös tällaista yhteistyötä. Jos jollain hyväksi työntekijäksi jo muualla havaitulla henkilöllä on erikoisosaamista, jolla voi nostaa tuottavuutta toisaalla, kyseessä on tietysti myös koko yhtiön etu.