Miten tarkasti synnärillä katsotaan äidin terveystietoja?
Vai katsotaanko?
Mietin vain, kun luin muiden samassa paikassa synnyttäneiden kokemuksia. Iso osa oli saanut paitsi kätilöltä kehuja, niin kahvit ja jopa kuoharia synnytyssalissa. Monella oli ollut perhehuone, ja isolla osalla sama kätilö käynyt juttelemassa osastolla synnytyksen kulusta.
Minä en kertaakaan ole saanut mitään onnittelukahveja. Eikä kertaakaan kukaan kätilö sanonut että hyvin meni tai että "olit hyvä synnyttäjä".
Voiko se johtua potilastiedoistani (masennus, ahdistuneisuushäiriö) että olivat niin tylyjä kaikilla kolmella kerralla? Tiedän että kuulostaa varmaan ihan tyhmältä ja että on helppo sanoa, että taustani takia kuvittelen vain. Mutta kun en.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
No, ei minullakaan mitään juhlaa synnytyslaitoksella ollut. Toki tuotiin seuraavan päivän kahviaikaan Pommacit ja pientä syötävää juhlan kunniaksi.
Suurempi apu kätilöistä on ollut synnytyksessä.
Niin, kun nimenomaan ei tuotu mitään pommaceja. Ap
Kahvi ja sämpylä tuotiin synnytyksen jälkeen saliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei minullakaan mitään juhlaa synnytyslaitoksella ollut. Toki tuotiin seuraavan päivän kahviaikaan Pommacit ja pientä syötävää juhlan kunniaksi.
Niin, kun nimenomaan ei tuotu mitään pommaceja. Ap
Ei tuotu minullekaan ja tylyä oli kohtelu yleisesti ottaen, vaikka en todellakaan antanut mitään aihetta sellaiseen.
Ei mitkään diagnoosit tuollaiseen vaikuta. Mulla ei ole taustalla mitään diagnooseja ja uskon kohtelun johtuneen siitä, että osastolla sattui olemaan hyvin kiireistä ja työvuorossa oli muutama ikävä ihminen, jotka olivat kai kyllästyneitä kiireeseen tai koko työhönsä. En tiedä vietiinkö silloin kenellekään muullekaan mitään juomia ja oliko kohtelu kaikille muillekin ikävää.
Mä en ole ikinä kuullutkaan mistään synnytyssalikahveista ja kuohareista. Kahdesti synnyttänyt ja kymmenien ihmisten synnytystarinoita kuunnellut.
Leikkurissa lääkäri(?) ilmoitti koko salille, että mut on vuonna X nukutettu itsemurhayrityksen takia. Tuosta oli siis silloin se 15 vuotta, mutta tiedoissa luki edelleen ja ymmärrän, että kuului protokollaan sanoa ääneen. Jotenkin silti kylmäsi, koska tuo on sellainen salaisuus jota edes mieheni ei tiennyt. Ihan normaalia kohtelua sain silti sairaalassa taustastani huolimatta, kehuttiin kuinka nopeasti nousin sektion jälkeen ylös yms. Toivottiin, että tulen vielä joskus uudestaan. :D
Vainoharhaista. Joissain sairaaloissa on tuollainen tapa, yleensä ei. Itse sain aamiaisen sängyn viereen kun olin ponnistamassa! No kiitos ei, ei ollut just sillä hetkellä nälkä. Kahvi ja sämpylä tuli sitten myöhemmin, kun vauva oli jo kapaloituna seimessä makaamassa.
Olin erityistarkkailussa synnärillä, oikein suurennuslasin alla siellä. Tuleva isoäiti töissä synnärillä ja kätilökin sukulainen :D Palvelussa ei ollut valittamista
Vierailija kirjoitti:
Olin erityistarkkailussa synnärillä, oikein suurennuslasin alla siellä. Tuleva isoäiti töissä synnärillä ja kätilökin sukulainen :D Palvelussa ei ollut valittamista
Minulla oli molemmissa, jotka ihan helppoja normisynnytyksiä, lääkäri kätilöitten lisäksi paikalla. Lääkäri, joka aikoinaan leikkasi endon ja tykkäsi minusta ja siitä, että hän osasi parantaa minut niin hyvin, että sain lapsia. Vielä leikkauksen jälkeen hän sanoi, että lapsia ei taida tulla, endoa oli niin paljon ja kaksi sain.
Tarkastetaan totta kai ennen synnytystä. Itse en saanut ensin synnytyslupaa korkean verenpaineen takia. Pari viikkoa lääkitystä ja sitten tuli lupa, oli kyllä pidättäminen,!
Ei ole sairaalassa kertaakaan tarjottu Pommacia vaikka olen kolme synnyttänyt. Minullekin oltiin tyly esikoisen synnytyksessä ja olin silloin pahimpaan ruuhka-aikaan osastolla. Ei siinä paljon juhlimista ollut, vaan selviämistä. Toisella ja kolmannella kerralla oltiin asiallisimpia niin synnytyssalissa ja osastolla. Mutta ei liiemmin kyselty synnytyksistä tai muustakaan. Sairastan itsekin masennusta.